Advertenties


Re: RX4 Onboard computer/ Radio display/ voorruit ontdooier!!!!

Gestart door Babak, 4 november 2020, 12:06:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Babak

Beste Leden,

Omdat ik het niet goed kan uitleggen wat het probleem is, heb ik een filmpje gemaakt en op de YouTube gezet.
Ik hoop dat de Admins het goed vinden.

https://youtu.be/bytUpNbMPOk

Graag hoor ik of iemand mij hierbij kan helpen.

Groetjes.

Babak

Yorick

Duidelijk filmpje hoor! Hier kunnen de kenners wel mee Babak  !-!

Nikk

Na accu los te hebben gehad zal de computer mogelijk weer wat tijd nodig hebben om je verbruik en range te berekenen. Als je al flink wat afstand hebt afgelegd sinds de accu los is geweest zou dat redelijk moeten kloppen. Herinner me dat je voorgaande in Juli ook reeds op het Renault forum had gemeld. In combinatie met je andere storing vermoed ik dat het ergens in de computer niet goed gaat.
Weet niet of je aftermarket CD speler hier iets mee te maken zou kunnen hebben. Had je de problemen ook voordat deze is ingebouwd of zat deze er reeds in toen je de auto kocht en werkte alles toen naar behoren?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Die op je dashboard/instrumentenpaneel is die niet van je achterruit? Die je dus met de drukschakelaar indrukt waar je naar wees.
Want volgens mij gaat die dan branden.

Met een niet originel radio, komt er geen, of vreemde informatie naast het klokje, dit is normaal, maar zoals bij jou heb ik niet eerder gezien.

Dat verbruik, als de auto zonder stroom heeft gezeten, lege accu, of zekering geklapt geweest na radio monteren? Dan moet de verbruiksmonitor komende vele kilometers weer gaan herbereken.
Blijft dit na een zeg maar 1000 kilometer nog zo bizar hoog staan, zou ik hem toch eens laten uitlezen met een renault clip, kijken of ze het instrumentenpaneel uit kunnen lezen, en dan bij parameters kijken wat die aangeeft, of dat het klopt.

Een filmpje met instructie kan veel meer duidelijk maken dan 10 berichten met uitleg! Top zo. Maar duidelijke antwoorden heb ik er niet op  l-

Babak

Beste Leden,

Bedankt dat jullie de tijd hebben genomen en ook bedankt dat het YouTube filmpje door Admins geaccepteerd werd . _o_
Dat probleempje met verbruik was al toen ik de auto kocht!! Kan het zijn dat benzine filter in het tank niet goed werkt?? Ik moet wel zeggen dat het benzine lampje erg snel brandt en gek genoeg af en toe stopt met branden en dan weer brandt het. Ik heb door advies eerder van een van de leden, de tank vol gemaakt maar het heeft niet geholpen.
Het lampje van achterruit is aan de linker kant van het dashboard en het werkt. Deze is van de voorruit. 
Deze after-markt Cd speler was er al toen ik de auto kocht.
Ik heb eerder ivm vervanging van de sensoren de accu los moeten maken.
Ik hoor het graag als iemand nog ideeën heeft.

Groetjes en alvast bedankt.

Babak

UPDATE DISPLAY!!!

Het is opgelost!
Je moet de stekker uit het display halen en na ongeveer een week weer aansluiten. Dit is de enige manier dat het bij mij gelukt is.

Babak

UPDATE COMPUTER!!!!

Ik heb de benzine pomp verwisseld en het probleem is opgelost. LET OP: Voor het los draaien van de pomp gebruik geen force (de tanden zullen breken) een beetje WD-40 en het ging zo los!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev