Advertenties


Megane Estate 2018 1.3 TCe 115pk Tuning

Gestart door RCC_13, 11 juni 2020, 15:00:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RCC_13

Hoi allemaal,

Vanaf aanstaande maandag zijn wij de nieuwe eigenaar van een Megane Estate uit 2018 met zon 35k op de teller. Nou viel het me bij de dealer op, je hebt de 1.3 in de uitvoering met 115pk, maar ook met 140pk. Verder dan "de motor is hetzelfde maar heeft meer pk's" kwamen ze daar niet, dus ik probeer het hier eens :)

Ik ben dus benieuwd, is de 140pk gewoon een getunede versie of zitten hier wel degelijk andere onderdelen (andere turbo?) op?

En is mijn 115pk dus eventueel te tunen naar 140? ik zie online een paar aanbieders, waarbij, als ik de door hun aangegeven voordelen van het tunen moet geloven, me ga afvragen waarom niet elke motor (of Renault) dit standaard zou moeten doen. Ik bedoel, als je meer pk's/koppel hebt, waarbij je ook nog zuiniger gaat rijden..whats the catch?

En heeft iemand hier ervaring met dit type motor/auto en eventuele prestatiebevorderende opwaarderingen?

Alvast bedankt!
Rogier

Hans 1982

Ik heb ook de 1.3. Alleen dan de 160 pk. Als ik op internet kijk naar de motor code van die van mij is dat. H5H B4. Misschien kan je kijken wat jou motor code is. Ik weet het niet zeker maar als
De code het zelfde is zou de rest toch ook het zelfde moeten zijn.

Nikk

De catch is in ieder geval vaak commercieel. De versie met wat minder pk's is dan vaak ook wat kaler aangekleed. Wil je wat meer paarden dan heb je ook gelijk een duurdere versie te pakken. Die met minder pk's is dan "geknepen" en eigenlijk is die met meer pk de standaard. Wellicht is een minder pk versie in sommige landen belasting technisch ook interessanter.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

RCC_13

Citaat van: Hans 1982 op 11 juni 2020, 19:22:54
Ik heb ook de 1.3. Alleen dan de 160 pk. Als ik op internet kijk naar de motor code van die van mij is dat. H5H B4. Misschien kan je kijken wat jou motor code is. Ik weet het niet zeker maar als
De code het zelfde is zou de rest toch ook het zelfde moeten zijn.

Volgens mij is die van mij een H5H A4, maar die zou je ook tegen kunnen komen in de 140 & 160pk variant volgens het internet.

Citaat van: Nikk op 12 juni 2020, 18:02:23
De catch is in ieder geval vaak commercieel. De versie met wat minder pk's is dan vaak ook wat kaler aangekleed. Wil je wat meer paarden dan heb je ook gelijk een duurdere versie te pakken. Die met minder pk's is dan "geknepen" en eigenlijk is die met meer pk de standaard. Wellicht is een minder pk versie in sommige landen belasting technisch ook interessanter.

Klinkt niet onlogisch, en mocht ik nou het idee hebben dat ik meer vermogen zou willen zou dat dus niet eens zo'n heel groot probleem zijn :)

Jeroen2016

Ik ben met mijn vorige Megane met 1.2 100 pk ook eens gaan informeren bij een tuningsbedrijf (oa ivm met het stotteren en weinig power). Er werd mij verteld dat de verschillende versies af febriek meerdere aanpassingen hebben aan het blok. o.a. een andere turbo. Ik heb het niet aangedurft om de auto te laten tunen en ben overgestapt op een 1.3 met 140 pk. En dit rijdt fantastisch ! Ik denk dat de 1.3 met 115 pk ook wel een soepele motor is alleen wat minder krachtig.
Veel plezier alvast met de nieuwe Megane.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev