Advertenties


Radio springt telkens naar Bluetooth Phone source

Gestart door Yorick, 24 april 2020, 11:22:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorick

Ik had een vreemd probleem met mijn audio in de Coupe. Als ik de auto start, dan springt de radio na een paar seconden op BT Phone. Dat doet ie automatisch, dan druk ik op Source en kon ik gewoon luisteren wat ik wilde. Maar toen ik alles overzette naar de F4R, had ik ineens het probleem dat bij teveel activiteit op mijn rechterachterlicht (bv lichten aan + remmen, of lichten aan + knipperlicht) de radio van source veranderde naar BT Phone. Gigantisch irritant natuurlijk.

Ik kwam er op een gegeven moment achter dat het niet gebeurde als ik zonder licht reed. Ik heb er wel verschillende dingen aan gedaan, bijvoorbeeld de massa van de actieve sub weggehaald bij het achterlicht. Tijdens het uitsluiten van dingen kwamen we erachter dat het sowieso bij het rechterachterlicht vandaan kwam, omdat het probleem weg was zodra we de stekker uit het achterlicht haalden.

Afijn. Nu heb ik een BT Receiver gekocht en ingebouwd, die via de aux uitgang van de BT Phone achterop de radio verbonden is. Kabeltje weggewerkt en via de A-stijl de receiver geplaatst zodat mijn stem goed hoorbaar is in de microfoon. Werkt allemaal prima, top! Tot mijn verbazing is nu het probleem ineens weg! Ik kan gewoon weer alles doen, de radio springt niet meer terug naar BT Phone.

#hoedan
8)7 l- :D

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Een renault uitlezen of programmeren wat dan 30x  niet lukt.
Na een hoop irritatie weglopen voor koffie en de wc. Dan weer proberen en werkt het. Ja dat is renault.

Roadkill (Michiel)

En dat noemen we dan karakter, bij een Duits merk heet het storing 😂😂😂😂 Daarom ben ik zo blij met mijn voiture, je kijkt er toch ff wat positiever tegen aan 😜❤️
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Yorick

De radio vervangen voor een nieuwere JVC. Probleem is tot nu toe weg. Het kon ook bijna niet anders dan dat er iets in de radio zelf gebeurde.  l-


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev