Advertenties


TPMS inleren

Gestart door remie, 24 november 2019, 14:00:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remie

Wie zou mij willen helpen om mijn TPMS in te leren.
Helaas heb ik een van mijn Méganes plat gereden en heb nu dus 2 setjes TPMS sensoren overgezet naar de andere velgen.

Ik ben al via PyRen DDT in gegaan en kwam de volgende opties (in het frans) tegen.





(Er zijn nu geen waarden te zien omdat de screenshots offline zijn gemaakt)


Weet iemand of dit de juiste opties zijn en hoe ik ze mag gaan inleren.

Heb jij een andere methode die ook werkt met een ELM327 (Misschien DDT4ALL??) dan hoor ik dat ook graag.

Felix

Ik moet exact hetzelfde doen voor mijn winterbanden.
Heb je hier niet zo'n tpms activator tool voor nodig? (Laat ik die nou toevallig hebben :p)

Ik heb mij er nog niet in verdiept. Zodra ik meer weet laat ik het je weten.

remie

Citaat van: Felix op 25 november 2019, 07:55:50
Ik moet exact hetzelfde doen voor mijn winterbanden.
Heb je hier niet zo'n tpms activator tool voor nodig? (Laat ik die nou toevallig hebben :p)

Ik heb mij er nog niet in verdiept. Zodra ik meer weet laat ik het je weten.

Laat maar weten ben erg benieuwd!

Felix

Heb je de ID's van de sensoren toevallig? Dan zou het volgens mij een kwestie zijn van invoeren en klaar.

mark

Als je de id codes niet hebt, heb je idd een activatie tool nodig.

remie

Citaat van: Felix op 25 november 2019, 21:24:22
Heb je de ID's van de sensoren toevallig? Dan zou het volgens mij een kwestie zijn van invoeren en klaar.

Nee heb ik niet. De auto waar ze op ingeleerd waren is gesloopt dus kan ik niet meer achterhalen.

Felix

Ik heb gisteren geprobeerd met mijn activatie tool de sensoren in te stellen. Helaas niet gelukt. Ik denk dat mijn tool niet geschikt is voor Renault :(

mark

Jouw megane moet ook daadwerkelijk de functie voor tpms voor geprogrammeerd hebben.
Had een conculega gesproken waar ik mijn dakdragers van heb gekocht, die had zich er in verdiept.
Hij voerde in de clip het chassisnummer in van een megane die wel tpms had.
En toen de computer van huis hulp organen geherprogrammeerd. En daarna kon hij ventielen inlezen op z'n megane.
Omdat hij toen de software van een andere auto er op had staan, die de tpms wel had.

Felix

Daar had ik nog niet aan gedacht.
In de Clip database staat per auto de precieze configuratie waarmee hij geleverd is. Wanneer je een auto uitleest maakt Clip een xml bestand met daarin de configuratie. MTC.xml
Als je in dat bestand de gegevens aanpast, van zonder TMPS maar met TPMS dan zou het ook wel eens kunnen gaan werken als je de auto daarna opnieuw uitleest.
Dat ga ik komende week maar eens proberen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev