Advertenties


Simkaart gedeactiveerd - Carminat TomTom Live

Gestart door Jarnoveenstra, 11 juni 2019, 10:33:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jarnoveenstra

Mijn megane tweedehands gekocht en afgelopen weekend heb ik Live services aangeschaft voor naviagatie (Carminat TomTom Live).
Alleen lukte het me niet om verbinding te maken met de live services. Vanmorgen contact gehad met TomTom en zij gaven aan dat de simkaart is geactiveerd omdat deze 3 jaar niet gebruikt is geweest. Renault moest ik contacten voor het her-activeren.

Vanmorgen met een dealer gebeld en hij gaf aan dat de enige oplossing het vervangen van mijn navigatiedisplay is, want al snel 700/800 euro zou gaan kosten.

Iemand een oplossing om de simkaart op een goedkoperen manier te laten activeren/werkend te krijgen?

Groeten Jarno

richard65

#1
Ik zou de navigatie eruit halen en openschroeven en kijken of er ook daadwerkelijk een fysieke simkaart in zit.
Dan lijkt mij het niet meer als de oude er uit halen en een nieuwe simkaart plaatsen.
8)7

jutoma

En mocht dat niet lukken heb je voor bijna de helft van die prijs een hele mooie bij alieexpress

mark


gup58

dat zelfde probleem had ik ook ja,   eerst lieten ze me de tomtom resetten, alles wat er in stond dus weg, en toen vertelde ze me doodleuk, dat ik mijn geld voor de live terug kreeg om dat hij gedeactiveerd was.

heel jammer dit.



marbak74

toch vreemd dat ze hem niet kunnen heractiveren. Toen ik 2 jaar geleden mijn Megane 3 uit 2012 kocht, kon dit wel. Volgens mij deed tomtom het toen.

Francois

Het lijkt mij ook dat tomtom dit zou moeten doen.


Coinoperator

Ik heb zojuist een Megane 3 break uit Juni 2016 gekocht omdat mijn R2 door iemand kort en klein werd gereden en je raadt het al.

Live uitgeschakeld, geld terug, NUL service.

Wat zijn dat voor randdebielen bij tomtom?
WILLEN ze geen klanten?

maar oke
heeft iemand een tip waar en welke android radio ik zou moeten kopen?
NIET op Ali, geen ruilen geen service geen niets daar.
Ali is leuk voor een t shirtje enzo maar niet voor zulke zaken.

DAB, achteruitrij camera, USB audio, Bluetooth zijn de minimum eisen
Liefst ook ingebouwde dashcam.
TOch handig dat laatste want de laatste aanrijding stond prachtig op de film en de discussie over de schuldvraag was meteen voorbij :-)

Felix

Zit er een RLink systeem in?
Zo ja dan kan je Android Auto activeren en gewoon daar gebruik van maken (prefereer ik boven TomTom live)
Anders heb ik nog een paar TCU modules liggen (daar zit die simkaart in). Misschien een idee om die te wisselen met de jouwe?

Coinoperator

#10
Nee dit is de tomtom carminat live

zonder live >:(

Ik heb evt wel interesse maar hoe weet ik dan of die wel nog aktief zijn?
Ze moeten binnen 3 jaar worden verlengd anders mag 8)7 je geen klant meer zijn bij tomtom

Felix

Dat is de vraag inderdaad. Ik kan wel proberen of ze werken als ik ze bij mijn Rlink systeem aansluit. Langskomen om te proberen is wat mij betreft ook prima.

Coinoperator

Waar is dat ergens?

En hoe moet je testen of dat werkt?
Ik heb inmiddels mijn geld teruggekregen dus geen live meer.-

Felix

Ik heb R-Link achteraf ingebouwd in mijn Megane. De TCU heb ik daarbij nog niet aangesloten omdat ik altijd Android Auto gebruik. Dus niet nodig.
Aansluiten voor het testen zou ik dan gewoon via de OBD2 poort doen en een USB kabel tussen het RLink Display (Bruine stekker) en de TCU. Dat zou in theorie moeten werken aangezien de normale aansluiting ook alleen de (media) CAN bus gebruikt en de USB aansluiting.

Dat zou in de regio Utrecht zijn.

Edit: Ik heb wat topics van russen gezien waarbij de de SIM kaart vervangen. Misschien is dat voor jou ook nog een idee. Ik zal eens zoeken voor je.

Coinoperator

Ik ben elektronicus van beroep dus ik ben niet geheel bang om ergens in te duiken :-)

Overigens is dit geen Rlink maar een tomtom carminat geval

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev