Advertenties


Systeem update van 2.2.19.300 naar 7.0.24.166

Gestart door wim1963, 22 februari 2019, 13:59:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wim1963

Afgelopen woensdag mijn Megane 4 weer terug gehad van de garage.
Er waren problemen met de sleutel herkenning en de RLINK2 viel helemaal uit.
Volgens de garage was een update van de software noodzakelijk.
Zodoende van versie 2.2.19.300 naar versie 7.0.24.166 gegaan.
Ik wist niet dat er een 7-versie bestond buiten de 2xxx en 3xxx versies.
Zou dit dat een speciale versie zijn?
Ook de kaart software is vernieuwd.
Er zit nu versie 9.12.138.703531 van 15 juni 2017.

Mochten jullie problemen hebben met de RLINK2 software, er is misschien wel een oplossing voor.

Gr, Wim.

knight-rider

Gisteren is de Megane binnen geweest voor een onderhoud (onderhoud B).
Achteraf zeiden ze mij ook dat ze een update gedaan hadden van de R-link, ik heb echter nog altijd de 2.2.****
Er zouden nog updates zijn, maar die mogen ze van Renault nog niet op de auto plaatsen, ze gaan mij iets laten weten van zodra dat wel mag.

Ik kende die 7.**** versie wel, denk dat dat de laatste nieuwe versie van de R-link is? Maar ik dacht dat het niet mogelijk was deze op de oudere systemen te zetten omdat er ook hardwarematige verschillen zijn???

adinsx

7.* verscheen als eerste op de Mégane RS. Op de Autosalon van Genève ontdekte ik dat vorig jaar. Later is deze versie ook affabriek geleverd in de Talisman, Espace en Mégane, ongeveer na de zomer van 2018.

Er is zelfs al een 8.* systeem op o.a. de Talisman.

Overigens ben je wel de eerste waarvan ik weet die van 2.2 naar 7.0 is gegaan. Bijzonder!
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

mark29

Kreeg de mededeling (intern) dat we de 2.2 even niet mogen updaten ivm problemen.
De specifieke redenen niet gehoord en gelezen. Ik werk nu momenteel maar paar uurtjes weer namelijk.

A110

Typische weer voor Renault om iets vrij te geven om daarna weer te blokkeren ivm problemen.

Hopelijk lossen ze het snel op zodat ik mijn auto ook kan updaten. Ben wel erg benieuwd naar de 7.* versie wat er allemaal veranderd is.

Ik denk alleen dat deze versie niet zelf te updaten zal zijn via de toolbox. Je zal er wel voor naar de dealer moeten, het zal wel een grote update zijn.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark

#5
Bij ons op het werk zijn er ook een paar auto's die met de 7* versie rondrijden. Een stuk of 3, tot het niet meer mocht.

Was ook een vrij omslachtig proces dat updaten. Hebben we gelukkig een multimedia expert voor rondlopen, hoef ik mij gelukkig niet mee bezig te houden haha

mark29

Ik heb er ook een schurfthekel aan, je krijgt een bepaalde tijd ervoor van renault vergoed. Maar die tijd heb je al nodig voor dat er een clip beschikbaar is, aangesloten is, en de boel aangesloten is na het 3x vastlopen.
Frustratie ten top.

Abdelitto

Apart. Ik heb ook pas laatst grote onderhoud gehad en zeiden een update gedaan te hebben voor mijn Rlink maar nog echter versie 2

mark

Deze update is ook maar een paar dagen beschikbaar geweest. Dan had je nog een hele oude er op staan.

cortrans

De mijne moet voor 31 mei een grote beurt en zijn eerste APK hebben.
Hoop dat het dan weer vrijgegeven is, kan de garage gelijk de kaart voor mij updaten, e versie 7* erop zetten.....
Hoop dat de DAB+ dan ook eens ongestoord blijft werken, want er zijn hopeloze dagen bij hoor....... 8)7
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

R.J. Mulder

DAB+ ontvangst is niet overal 100% en vooral bij de commerciëlen wisselt dit nog wel eens. Mijn Rlink2 schakelt dan naadloos terug naar FM maar er zijn plekken waar zowel DAB+ als FM storen. FM gaat ruizen maar blijft gewoon geluid geven. Als signaal van DAB+ gaat storen dan hoor je stilte als de radio op dat moment ook geen FM signaal heeft gevonden.

cortrans

Ik luister veel nar NPO-Sterren.nl, geen commerciële zender dus, maar er zijn dagen dat ik geen last heb, maar ook dagen dat......... :sleepey:
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

A110

Aanstaande maandag word bij mijn Megane de Rlink2 de software bijgwerkt van 2.2.300 naar 7.* versie.

De 7.* versie is vrijgegeven door Renault NL.
Hopelijk ben ik dan van alle problemen verlost.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Abdelitto

Dan ga ik ook maar vragen of het ook voor mijn Megane mogelijk is, denk het niet maar vragen.


cortrans

Ook deze update zal ik vragen als mijn Mégane op 11 april naar binnen gaat voor onderhoud......
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev