Advertenties


Systeem update van 2.2.19.300 naar 7.0.24.166

Gestart door wim1963, 22 februari 2019, 13:59:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knight-rider

Ze gingen mij ook iets laten weten van de garage, maar heb tot nu toe nog niks gehoord.

puccini

De update van 2.2. naar 7.x is alleen voor die auto's welke problemen met de RLink2 hebben.
Wordt de update via de toolbox niet aangeboden dan heb je heb niet nodig !
Info. Renault Nederland!
Megane IV HB TCe 130 Bose

A110

Klopt zoals hierboven geschreven.
Ik had veel problemen met mijn Rlink2 en volgens mijn oud collega die nog bij de Renault werkt is deze update voor bedoeld.

Vandaag heeft hij hem er voor mij opgezet. Het schijnt een hele procedure te zijn en je moet daar niet van afwijken anders gaat het verkeerd.

Bij mijn is het gelukt en ik heb nu versie 7.0.24.166
Heb gelijk via DDT4ALL Android auto aangezet (deze staat dus niet standaard aan) en ook dit werkt nu goed.



Helaas moet ik nu mijn auto voor 2 dagen afstaan aan mijn vrouw die de auto nodig heeft dus ik kan later pas vertellen of mijn problemen verholpen zijn.
Wat mij wel opvalt is dat het scherm beduidend sneller reageert.

Ik houd jullie op de hoogte,

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

knight-rider

Bij mij in de garage weten ze nog niks over de update.
Ze hebben nog altijd geen bericht gekregen dat die vrijgegeven zou zijn  :?

mark29

Hij is deels vrijgegeven kreeg ik te horen.
Ik ben weinig op het werk, en mijn token is verlopen dus info opvragen is ook al moeilijk.
Dus erin verdiepen gaat niet echt zo.
Nieuwe programmeren zou ook weer anders gaan en dat is heel strikt.

Abdelitto

Nou lekker. ik wil het ook. Ik heb de standaard problemen met de R-Link dus mij gaan ze zeker niet zomaar update. Of moet blijven zeuren van problemen ermee.

Frombo

Vandaag ook update 7.0 gekregen. Problemen blijven hetzelfde. Na starten vaak automatisch overschakelen van radio naar USB terwijl ik de motor had uitgezet terwijl ik naar de radio luisterde.
Ook altijd nadat ik gestart heb en naar de radio luister , kan ik de voorkeurzenders niet via het scroll wieltje bij het stuur bedienen. Gaat altijd naar de 1e voorkeur zender terug.
Alleen door 3x op de knop onder aan de rechter hendel te drukken waardoor je via de frequentie namen en frequentie nummers  weer bij de voorkeur zenders terecht komt kan ik die weer via het scroll wieltje bedienen. Waardeloos dus. Ik volgens dealer nog niets aan te doen. Sommige modellen schijnen dat te hebben. Ook scenics.

WHB

#22
Vorige week heeft mijn dealer tijdens een onderhoudsbeurt ongevraagd een systeemupdate uitgevoerd van 2.2.18 naar 7.0.24. In eerste instantie leek het allemaal prima in orde echter in de dagen daarna bleek er van alles mis o.a.:
- Navigatie instellen via spraak bleek niet meer mogelijk;
- Omgevingsverlichting kan niet meer worden ingesteld (menu-optie bestaat niet meer);
- Cockpitknop en -optie werkt niet meer waardoor je geen andere dashboard layout meer kan kiezen;
Dit gemeld bij de dealer maar zij hadden dit nog niet eerder gemerkt. Liefst zou ik terug gaan naar 2.2.19 maar ik weet niet of ik dit ongestraft kan doen. Als ik op de site https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link2 ga kijken, wordt er na het intypen van mijn chassisnummer aangegeven dat ik 2.2.19 kan downloaden.

Abdelitto

Ik heb een update gehad naar versie 7 na een probleempje met mijn Dagrij LED verlichting, had ook gelijk aangegeven over dat uitval problemen met mijn RLINK, en wisten gelijk al van af en zeiden al gelijk die gaan we updaten.

Ben zeer over te spreken. Is wat vlotter. Mijn digitale radio werkt nog steeds goed maar het meest positieve is dat volume nu goed geleidelijk harder en zachter gaat ipv op 3 strepen al gelijk hard was en 2 te zacht.

A110

Ik rijd ook al een paar weken met de nieuwe versie.
Android auto werkt perfect. Ik heb tot nu toe geen uitval meer gehad van het systeem. Scherm reageert veel sneller bij  aanraken.
Ik telefoneer nooit in de auto dus daarvan kan ik geen oordeel geven.

Wat ik wel hinderlijk vind is dat er sinds de update een geluidssignaal komt bij overschrijden van de maximum snelheid wat aangegeven word dmv de snelheidsborden in de cockpit. En dit doet hij al als je 2 kilometer harder rijd dan dat de auto ziet als snelheidsbord.
Ik kan nog niet ontdekken waar ik dat uit kan zetten. Maar het is zeer hinderlijk.

Verder prima update.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Abdelitto

oh dat probleem heb ik niet. Ik heb alles op MUTE.

Ik heb wel een nieuwe functie gezien maar weet niet of jij dat getest hebt. Je motor van afstand aan laten zetten of automatisch laten starten via timer.

Via menu, dan voertuigen dan zie je in de laatste scherm "starten van motor programmeren". Heeft iemand dit geprobeerd, ik ga er deze weekend nog mee spelen.

haelewyn

Weet iemand wat de verschillen of voordelen zijn van de 7 ?

knight-rider

Dat vraag ik me eigenlijk ook wel af.

Ik heb in februari een onderhoud laten doen en toen zeiden ze dat ze op die moment de update niet mochten doen, maar mij iets zouden laten weten wanneer die wel vrijgegeven zou worden.
Ondertussen zijn er al verschillende mensen die deze update gekregen hebben, maar iedere keer als ik ernaar ga vragen krijg ik het antwoord dat de update voor mijn wagen nog niet vrijgegeven is  8)7 :?

haelewyn

#28
If it ain't broken, don't fix it :-)
Ik heb al te vaak miserie gehad.

Als er veel voordelen zouden zijn daarentegen...

https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link2

Daar zie ik nog niks over de 7...  dus mijn auto is er niet klaar voor of ik kan het zelf niet doen..


knight-rider

Het is een update die je zelf niet kunt doen, dat heb ik wel al op een site terug gevonden.
Het zal dus altijd via een dealer moeten, tenzij daar toch nog verandering in zou gaan komen.

Ik ben van dezelfde mening hoor, "If it ain't broken, don't fix it".
Maar ik zit wel degelijk met enkele problemen die mogelijk zouden kunnen opgelost worden met zo een update.
Al twijfel ik er wel aan als ik de opmerkingen van sommigen die de update wel gekregen hebben hier dan lees.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev