Advertenties


Max. 39 liter tanken ipv 45+ in GT205

Gestart door adinsx, 29 mei 2018, 14:53:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

henkwijers@hotmail.com

Hallo Haleweijn,


Misschien  een sport luchtfilter van K en N proberen.

Je oude luchtfilter er uit en nieuwe erin  zo gepiept bij mij op de Megane 3 cc. bouwjaar 2012.
Ik heb hem met 25000 km op de teller er in gedaan  staat nu op  ongeveer 39000 km   geen problemen.
De auto loopt veel rustiger loopt veel rustiger en soepeler.
Prijs ongeveer  euro 50-
Proberen waard.
Succes.    Henk.

haelewyn

#46
Ik was eerder al erg bezig met verbruik en zo en kocht een hybride Auris.
De Megane rijdt veel plezanter en geeft meer vermogen,  trekt beter op, ook al lopen de pk's gelijk.
Bij de Auris geef je gas, krijg je veel lawaai, maar er gebeurt niets.
Als je de Megane op zijn staart trapt gaat hij tenminste vooruit.

Van de Auris was ik wel een verbruik gewoon van 5,6 liter. Met de diesel nog minder.
Toen ik bij Renault langs ging vonden ze het een moeilijke opgave dat ik het verbruik van 5,6 liter al veel vond. Ze zeiden : koop zeker geen Scenic. Daar ga je niet gelukkig mee zijn.
Met de 6,7 die ik nu opteken met de Megane ben ik tevreden, zonder meer. Jammer dat het niet beter kan..
Als ik altijd autosnelweg zou rijden kan het zeker beter maar soms rij ik gewoon ook kortere rondjes.

Luchtfilter : maakt het zoveel verschil ? Hier zit het op de IV wel degelijk bij het motormanagement die de auto 'arm' doet draaien, daar ben ik ondertussen wel zeker van. Zoals ik elders schreef : het is zoals rijden met de choke uit als hij aan moet zijn.

A110

Citaat van: adinsx op 30 juli 2018, 09:46:51
En ik wil de airco opnieuw laten vullen. Systeem werkt wel, maar ik blijf dat licht suizen / metaalachtige geluid houden. Volgens mij had @A110 er ook last van in zijn IV.

Klopt, net of er een lager kapot was van de aircopomp. Dat is bij mij nu helemaal verdwenen. Ik weet dat ze er vanaf de fabriek maar echt net genoeg koudemiddel erin stoppen. En dan vooral met deze temperaturen dan vraagt dat enorm veel van zo'n airco-systeem.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev