Advertenties


Carminat vervangen door Android 7.1?!

Gestart door sjah, 22 februari 2018, 16:26:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Timeless

Mmh.. dat hadden ze wel moeten weten eigenlijk. Opzich is er niks mis met chinese apparaten zolang je niet "voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten".
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Shikimori

ik had ook niet de goedkoopste gekocht. enige waar ik naar gekeken heb is of het de versie is met 4 gig geheugen en de snellere processor en zo.
Dit weekend heb ik eindelijk tijd om er weer mee aan de slag te gaan :)

Timeless

Dit soort radios zijn naar mijn mening van degelijke kwaliteit. Wordt pas matig als ze onder de 100euro komen.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Shikimori

Goed ik ben er lang mee bezig geweest maar ben er nog niet uit.. ik heb hem buiten de auto aangesloten en hetzelfde als in de winkel hij gaaat heel even aan en gelijk uit. Ik heb toch het idee dat ik iets vergeet aan te sluiten maar. Zou je hem buiten de auto wel helemaal werkend moeten kunnen krijgen? Ik hoor het graag! En sorry voor de late update hier van..

gjcvro

Heb je soms een constante voeding en 1 van het contactslot (acc)? en is de acc niet aangesloten?

henkwijers@hotmail.com



Wat  mankeert er eigenlijk aan  een Carminat.?

Voldoet die niet of wat anders.

Ben zeer benieuwd.

Henk.

Shikimori

Citaat van: gjcvro op  6 juni 2018, 09:44:42
Heb je soms een constante voeding en 1 van het contactslot (acc)? en is de acc niet aangesloten?

Ik zal er eens een foto van maken hoe ik het nu buiten de auto aangesloten heb.

Citaat van: henkwijers@hotmail.com op  6 juni 2018, 10:43:48

Wat  mankeert er eigenlijk aan  een Carminat.?

Voldoet die niet of wat anders.

Ben zeer benieuwd.

Henk.

Oude kaart en kaart update te duur om elke keer te gaan doen. Geen bluetooth. Geen telefoon functie. Weinig functionalitijd vandaar dat ik naar android wil

Shikimori

Ok na heel heel veel gezeik zit die er in bij mij. Hij is helemaal werkzaam behalve de canbus connectie wat ik ook doe samen met mijn garage ik krijg geen connectie. We hebben de kabbel 1601 helemaal doorgelust ook maar nog zonder suc6 iemand nog een suggestie?

Timeless

Hoe gaat jou radio dan aan? Want de CAN-bus decoder genereert het ACC signaal zodat je radio weet dat die moet inschakelen. Zonder het CAN-bus signaal zal je radio dus ook niet aangaan. tenzij je ergens anders (bijvoorbeeld de sigaretten aansluiting) hebt gebruikt, maar die oplossing is verreweg van ideaal.

Dus als je je CAN-bus decoder gebruikt voor het ACC signaal dan heb je in ieder geval een goede CAN connectie. Wellicht dat de seriële kabel van de CAN bus adapter niet aangesloten is op de radio, of een kabelbreuk.

Heb je toevallig foto's?
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Shikimori

Hmm dat gedeelte heeft mijn garage gedaan en hij zegt het volgende. Een aansluiting 15 uit de bsi (zelf weet ik niet wat dat betekend) ook heeft hij alle kabels van 1601 doorgelust maar is nu niet aangesloten op iets dus de radio werkt maar geen canbus en constant lampje aan dat de airbag uit is. Was ff niet anders want ik had de auto nodig voor een vakantie waar ik net van terugben dus ik ga nu mijn hoofd er eens over buigen. Ik zal even vragen of er fotos zijn.

Timeless

Kabel 1601 heeft alle signalen voor je radio. Dat is gewoon inklikken en klaar. Het enige wat je moet doorlussen zijn de signalering draden voor de airbag en gordel van de stekker op t oude LCD.

Ik wist niet dat je er nog sirieus mee verder ging, maar zo te lezen lijkt me t niet verstandig om de garage nog meer te laten doen, want vraag me af of ze er wel voldoende kennis van hebben.

Mijn aanbod om even te helpen staat nogsteeds. Ik weet alleen niet hoe de garage nu draden heeft lopen knippen,  dus hoop niet dat er veel schade is gedaan.

Stuur me maar een PM als je belangstelling hebt ;)
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Shikimori

Ik had een PM gestuurd maar ik weet niet of die aangekomen is? Ik kan namelijk nergens vinden dat die verstuurd is terwijl die wel aan had gegeven is verstuurd toen ik hem getypt had

Timeless

Had m inderdaad gekregen. Was er alleen nog niet aan toe gekomen te reageren ;). Zal dat vandaag even doen.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Shikimori

Even een update met heel veel dank aan timeless, is mijn android systeem nu up and running en werkend met de canbus :) :) zoveel beter als de tom tom navigatie enzo :) de midden console controls werken helaas niet (waste verwachten) maar stuurbediening wel! zodra ik de achteruitrijcamera binnen heb ga ik ook dat testen! en nogmaals dank @Timeless

Srdroid

Erg interessant dat er mensen zijn die android radio in de megane inbouwen. Ik wil dit graag ook doen en ik ben benieuwd wat ik allemaal voor nodig heb (kabels etc.). 
Ik rij een Megane 3 uit 2010 met TomTom scherm en navigatie. Het is geen live versie en ik moet elk jaar tegen betaling updaten.   

Wat ik belangrijk vind is dat de knopjes op het stuur blijven werken en het liefst zo plug & play mogelijke oplossing. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev