Advertenties


Carminat vervangen door Android 7.1?!

Gestart door sjah, 22 februari 2018, 16:26:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjcvro

Citaat van: Shikimori op 27 februari 2018, 10:34:01
Opzich niet super erg als die middenconsole knoppen niet meer werken aangezien je dan toch touch screen hebt.
Als dat touchscreen zit op de plek waar nu de center display zit denk ik dat je eens moet proberen dat scherm aan te tikken. Ben benieuwd of je er dan nog zo over denkt.

Shikimori

heb ik geprobeerd inderdaad, en ik kan er wel bij maar snap wat je bedoeld. maarja ik kan tot nu toe nog geen andere oplossing vinden voor spotify, navigatie en handsfree bellen in 1 anders dan zo een android systeem :S mocht je suggesties hebben ik hoor het graag!

Felix

Je kan er ook een Renault radio inbouwen die bluetooth heeft. Dan kan je alles vanaf je telefoon streamen.
Heb ik ook gedaan in mijn Megane II. Zie mij eerdere post.
Je kan zelfs het TomTom scherm lozen en een standaard display inbouwen.

Heb zelf een weekje met zo'n chinese radio rondgereden. Daarna snel weer uitgebouwd en de Clio radio ingebouwd.

gjcvro

Ik heb verder geen tip, maar ik vind zelfs in mijn nieuwe auto, waar het touchscreen onder handbereik zit de bediening niet super. Dan was dat paneeltje beter. Alleen met dingen intypen werkt het sneller.

Shikimori

#19
Ik ben toch gezwicht en heb er 1 besteld. is een PX 5 met android 8 er op 4gb ram 32gb rom. ik laat mijn bevindingen ervan wel weten! waar kan ik trouwens dat schema vinden voor de aansluitingen van de canbus? en als het niks is dan ga ik weer terug naar de tom tom :)

Felix

Ben benieuwd naar de verschillen met Android 8. Mooie specs zo!
Die knoppen op je middenconsole kan je trouwens vervangen voor een bekerhouder. Ook wel zo handig :)

Aansluitschema's zijn wel te vinden met wat zoeken op google. Anders sowieso bij de dealer.

Shikimori

oh een extra bekerhouder is altijd handig haha :D maar ik ga sowieso kijken of ik ze toch niet werkend krijg op 1 of andere manier voor ik het er uit haal :P

Felix

Ik weet het niet zeker wat ik nu zeg, maar volgens mij werken de knoppen van een Megane III via CAN bus.
De Laguna II heeft die knoppen ook, maar die werken daarentegen via I2C (volgens mij, net als alle Tuner list radio's). Dat werkt dus met verschillende weerstandswaardes tussen twee draadjes. De radio weet zo welke knop je indrukt.
In feite werkt het hetzelfde als een matrixtoetsenbord. Je kan door elke knop een eigen weerstand te geven een weerstandsladder maken. Deze kan je weer aansluiten op een van de ingangen die op die chinese radio zit. Vervolgens de functies toewijzen en je bent klaar.
In theorie dan. Want de draaiknop is bijvoorbeeld weer een extra uitdaging, die ziet hij waarschijnlijk als drie verschillende knopjes (omdat elke stand van de knop zijn eigen weerstand heeft).

Meg3

Zit er zelf ook aan te denken de navigatie/radio te vervangen door zo'n exemplaar. Voor de bediening dacht ik aan zoiets:https://www.directsale.nl/keyboards-muizen/32830-kensington-expert-mouse-wireless-trackball.html?channel_code=544&s2m_product_id=32830&utm_source=adwords-shopping&gclid=Cj0KCQiA2snUBRDfARIsAIGfpqGkG4w0YjyusWaRq7gNkNeVVRt_kQGmiwbmtyJ3yB37uFpSE4TQi0QaAuFMEALw_wcB

Ik durf het alleen nog niet omdat Chinese producten meestal een net-niet ervaring geven of de betrouwbaarheid ontbreekt. Ben benieuwd en volg dus deze thread met interesse.

Shikimori

Citaat van: Felix op  9 maart 2018, 20:28:43
Ik weet het niet zeker wat ik nu zeg, maar volgens mij werken de knoppen van een Megane III via CAN bus.
De Laguna II heeft die knoppen ook, maar die werken daarentegen via I2C (volgens mij, net als alle Tuner list radio's). Dat werkt dus met verschillende weerstandswaardes tussen twee draadjes. De radio weet zo welke knop je indrukt.
In feite werkt het hetzelfde als een matrixtoetsenbord. Je kan door elke knop een eigen weerstand te geven een weerstandsladder maken. Deze kan je weer aansluiten op een van de ingangen die op die chinese radio zit. Vervolgens de functies toewijzen en je bent klaar.
In theorie dan. Want de draaiknop is bijvoorbeeld weer een extra uitdaging, die ziet hij waarschijnlijk als drie verschillende knopjes (omdat elke stand van de knop zijn eigen weerstand heeft).

Ja ik ga zeker proberen of ik ze gewoon werkend kan krijgen dat zou helemaal top zijn! maar dan maak ik er een how to video van ofzo voor anderen die het ook willen proberen! hij komt ergens deze week binnen dus ik laat weten of het wat is!

Shikimori

#25
Citaat van: Meg3 op 11 maart 2018, 09:30:07
Zit er zelf ook aan te denken de navigatie/radio te vervangen door zo'n exemplaar. Voor de bediening dacht ik aan zoiets:https://www.directsale.nl/keyboards-muizen/32830-kensington-expert-mouse-wireless-trackball.html?channel_code=544&s2m_product_id=32830&utm_source=adwords-shopping&gclid=Cj0KCQiA2snUBRDfARIsAIGfpqGkG4w0YjyusWaRq7gNkNeVVRt_kQGmiwbmtyJ3yB37uFpSE4TQi0QaAuFMEALw_wcB

Ik durf het alleen nog niet omdat Chinese producten meestal een net-niet ervaring geven of de betrouwbaarheid ontbreekt. Ben benieuwd en volg dus deze thread met interesse.

Ik heb ik mijn vorigen auto 2 jaar lang een android 4.4.4 head unit gehad uit china, die heeft altijd prima gewerkt (alleen die externe microfoon was een beetje meh :) dus ben benieuwd hoe deze is. update volgt gouw!

Meg3

Wacht met smart. Over 8 dagen is ie met 10% korting te halen bij aliexpress....

Shikimori

Even een update, de unit die ik ontvangen heb is helaas defect.. ik heb van alles geprobeerd en ondertussen ook mijn geld terug van AliExpress. dus ben weer op zoek naar een nieuwe op de website...
Inbouwen is verder wel redelijk te doen maar helaas dus nog geen antwoord op of het werkt.. wel mag ik de defecte unit houden dus wellicht krijg ik hem zelf nog aan de praat haha

Meg3

Oh, dat is een beetje pech, tenzij je hem alsnog aan de praatkrikgt  8)7
In elk geval, ze hebben vanaf de 30ste uitverkoop. Ik vraag me ook af of de achteruitrijcamera blijft werken.

Shikimori

Citaat van: Meg3 op 27 maart 2018, 20:52:23
Oh, dat is een beetje pech, tenzij je hem alsnog aan de praatkrikgt  8)7
In elk geval, ze hebben vanaf de 30ste uitverkoop. Ik vraag me ook af of de achteruitrijcamera blijft werken.

je hebt nu een achteruitrijcamera bedoel je? die zal sowieso wel werken :D nu nog een unit vinden die werkt :P ik wacht even tot mijn geld is terug gestort en dan koop ik er nog 1 denk ik :) wel jammer dat deze niet werkte :( hij gaat heel even 1 sec aan als ik hem aansluit en is dan gelijk weer uit

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev