Advertenties


Bevroren motor- het euvel en de reparatie

Gestart door mark, 8 februari 2018, 17:56:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abdelitto

Ik heb die modificatie al sinds September toen het een grote beurt kreeg. Eerlijk gezegd merk ik zelf er niks van, we hebben dan wel een zachte winter gehad. Alleen 1 verandering wat ik aan mijn auto merk (ook vorige 2 winterperiodes gehad) dat de rempedaal heel hard is voordat ik start. Ik heb een EDC (Automaat) dus om mijn auto te kunnen starten moet ik het rempedaal wel indrukken maar dan wel met kracht want anders start het gewoon niet. Verder betreft de motor merk ik niks van, alleen dat het heel goed loopt vind ik, al bijna tegen de 135.000 aan en draait als een zonnetje.

mark

Heb al een paar bevroren diesels gezien die al zo'n rekje hadden. Vind het ook wel een beetje een pruts oplossing.  :D

Wel goed voor de efficiëntie, staat 2,2 uur voor, ben in een half uurtje klaar.  :grin:

i2paq

Het is mij niet duidelijk welke motoren getroffen (kunnen) worden?

Ik heb een 1.5Dci, automaat, uit 2012.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

mark

De 1.5 dci. Maar heb eigenlijk zelf nog geen megane 3 gezien met bevroren motor. Maar schijnt wel te kunnen bij de megane 3, want oud collega heeft er wel een paar gehad.

patt2021

Wat is hier de oplossing geweest vanuit de dealer?
valt dit onder fabrieksgarantie of wat zijn de kosten ?

Momenteel staat mijn megane bij de dealer met dit probleem :(

mark

Bij de megane en talisman alleen een plastic roostertje voor de intercooler. En de zekerings module vervangen.

GWCDV1974

Als ik dit zo lees, kon ik (tot nu toe) wel eens geluk hebben gehad. Motor startte tijdens de winter van 2021 (die ene week) na werktijd niet meer; greep niet aan. Na 3x proberen kwam de motor wel rond.....

mark

Dan heb je zeker geluk gehad.

Als de auto's langer als een kwartiertje in de warme werkplaats stonden, was het altijd wel even spannend of het goed ging haha.  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev