Advertenties


Bevroren motor- het euvel en de reparatie

Gestart door mark, 8 februari 2018, 17:56:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Niet meer starten nadat het gevroren heeft.
Er komt condens uit de intercooler in de cilinders terrecht.
Dit bevriest, en als er vervolgens een paar uur later weer gestart word, blokkeerd de motor en knalt de grote zekering bij de accu er door.

De reparatie is het vervangen van het kastje met de zekering.
Dacht ook nog ff herprogrammeren. Al het vocht uit de intercooler halen. En de gloeibougies er uit draaien en vervolgens starten, zodat het water er uit komt.

(Edit: foto toegevoegd. Nog met de berger gesproken, ze hebben hier in de regio vandaag 30 megane's en talismannen afgesleept.)

hemi24


mark


Abdelitto

Ai das niet best, hopelijk gaat het bij mij goed. Moet zeggen vergeleken met de vorige auto's (andere merken ook) start deze Megane super snel. Moet je een 1.7 cdti Opel starten in de winterweer, denk dat de hele buurt het kan horen.

hemi24

Waarom hebben de oudere DCI's geen last van, vraag ik me dan af?!?

mark

zal wel net iets ander ontwerp zijn, en meer ecotroep.
Anders zou ik het ook niet weten.

mark29

Clio hebben dit ook veel gehad.
Bij pechmelding in zn 5 zetten. Auto duwen. Zit de motor vast,niet starten dan.

RichardMegane

Zelf ook door dit probleem getroffen geweest. Afgelopen vrijdag na precies 3 weken eindelijk mijn auto weer terug gekregen.
Ik kreeg het document vanuit Renault Nederland ook nog te lezen. Er is ook een plastic kap achter de bumper geplaatst.

mark29

Vandaag 2 scenics gemaakt. En een clio bijna af. Morgen afmaken.
Spulllen waren niet te leveren. Echt een dom probleem, dit valt niet uit te leggen aan de klanten.

RichardMegane

Klopt daar kampte mijn dealer ook mee, waardoor het zo lang heeft geduurd.
Vind wel dat Renault hier verder zelf weinig over naar buiten brengt.

mark29

Ze zijn nog een fatsoenlijke oplossing aan het bedenken. Denk dat dat ook mee speelt.
Er staan er weer een paar op het terrein hier die nog gemaakt moeten worden.

RichardMegane

#11
Op 8 febuari 2018 ook getroffen door dit probleem. Op dat moment heeft mijn Megane 1.5 diesel (uit 2017) 3 weken bij de dealer gestaan.
Gisteren 21 januari 2019 helaas eveneens dit probleem, waarbij de auto in een volledige storing valt. Volgens de berger reed hij op en aan om niet startende Renaults op te halen.

Meer verder wel tevreden Megane rijders hierdoor getroffen?

mark29

Ik zit ziek thuis dus zie ze niet komen op het werk. Vorig jaar enkele tientallen moeten maken. Ging nergens over.
Hoorde gister van een maat van mij die rijd op een berger die had er afgelopen week ook alweer 12 opgetakeld.

RichardMegane

@mark29 Volgens de dealer is er vorig jaar een extra windvang kap geplaatst. Verder weet ik er helaas het fijne ook niet van helaas. Weet jij zo de details van wat er vorig jaar aan gedaan is?

mark29

Afhankelijk per type auto, en motor er waren verschillende oplossingen. Scenic die zekeringkast, bij clio de startmotor etc. Bij sommige schild plaatsen in bumper.
Verder gloeibougies eruit. Water eruit halen. Water uit intercooler halen. Olie en oliefilter vervangen en dan herprogrammeren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev