Advertenties


Update R-Link2 eindelijk officieël beschikbaar

Gestart door Abdelitto, 10 augustus 2017, 09:08:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin

Zojuist gebeld door Renault Nederland. Het aankoopbedrag van mijn onbruikbare nieuwe navigatie kaartupdate krijg ik terug gestort. Hij verwacht dat ik eind oktober een oproep zal krijgen voor een software update van het Rlink2 systeem. Daarna de laatste nieuwe navigatiekaart installeren.
Dit wordt in ieder geval afgehandeld zoals het hoort.

Mick Jagger

Update is toch gratis? Wat voor bedrag krijg jij dan terug? Heb je wat moeten betalen?
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

$l@k!

Ik heb gemaild met mijn dealer voor de update... Hieronder het antwoord :? :

Citeer
Er is inderdaad recent een update uitgekomen ( nummer .3 ) MAAR, en dat is interne info, we mogen deze niet uploaden ( officieel niet aangeraden ).

Er wordt gevraagd om te wachten tot de volgende evolutie.

Mick Jagger

Vreemd, ik kreeg rechtstreeks een mail van Renault Nederland.

Mail:
Wij zijn blij u te kunnen melden dat de software update van het R-link systeem gefaseerd beschikbaar komt en vanaf nu
beschikbaar is voor het R-link systeem in úw Renault.

In tegenstelling tot eerdere berichten, ontvangt u hiervan geen 'push' bericht in uw auto. In verband met de recente cyber-
aanval wordt hier om veiligheidsredenen tijdelijk vanaf gezien. Er is daarom voor gekozen om de software update van
het R-link systeem door uw Renault dealer te laten installeren.

U kunt hiervoor een afspraak maken met uw Renault dealer.
Aansluitend kan dan de laatste kaartupdate via de R-link store worden gedownload.

Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met uw Renault dealer of met één van onze medewerkers via gratis
telefoonnummer 0800 0303 (op werkdagen van 8.30-17.00 uur).

Wij danken u voor uw geduld en wensen u nog veel rijplezier toe in uw Renault.
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

Abdelitto

Het is me eindelijk gelukt. Ik heb voor de 4e poging nieuwe USB stick geprobeerd, nieuwste update op de stick gegooid, in de auto gedaan. Duurde iets van een half uurtje en voilla eindelijk 2016 map. Ik zie wel wat veranderingen. De nieuwe wegen zijn hierin wel opgenomen.

ZOals ik al eerder vermeld had zie ik ook flitspalen en mobiele flitsers erin, alleen ik heb ingesteld dat ie een geluid moet geven maar dat doet ie nog niet, moet me nog in verdiepen.

mark29

#20
Van die updates krijgen we ook een slappe je weet wel van, niks anders dan gedoe, lukt vaak niet in 1 keer.
Klanten met klachten vervolgens vertellen dat ze op een lijst genoteerd worden en maar moeten gaan wachten op nieuwe software, als monteur sta je met de rug tegen de muur zolang ze het niet op orde hebben in frankrijk. Vergeet niet dat ze er bij de dealer ook niet blij van worden om de klanten te moeten teleurstellen.

Het is eigenlijk ook te gek wat ze er allemaal induwen, aan software en opties in een auto, een vervoersmiddel, want dat is het nog steeds, dat kan ook bijna niet zonder kinderziektes.

Jeroen2016

"Het is eigenlijk ook te gek wat ze er allemaal induwen, aan software en opties in een auto, een vervoersmiddel, want dat is het nog steeds, dat kan ook bijna niet zonder kinderziektes": Helemaal mee eens Mark.
Ik heb vorige week ook contact gehad met RN. Aanvraag voor update gaat naar de fabriek, daarna een afspraak bij de dealer om dit te laten uitvoeren en vervolgens kan de nieuwe kaart worden gedownload. Medio oktober werd er bijgezegd.

mark29

Ja dat bedoel ik, terwijl ik gewoon weet, dat bij renault frankrijk de software klaar ligt, geef dan alles vrij, dan kunnen we (de dealer)die updates erbij iedereen opknallen, zo raar. Waarom moet hier weer meer tijd overheen gaan.

Abdelitto

Citaat van: Jeroen2016 op 20 september 2017, 19:32:15
"Het is eigenlijk ook te gek wat ze er allemaal induwen, aan software en opties in een auto, een vervoersmiddel, want dat is het nog steeds, dat kan ook bijna niet zonder kinderziektes": Helemaal mee eens Mark.
Ik heb vorige week ook contact gehad met RN. Aanvraag voor update gaat naar de fabriek, daarna een afspraak bij de dealer om dit te laten uitvoeren en vervolgens kan de nieuwe kaart worden gedownload. Medio oktober werd er bijgezegd.

Dat kan je wel zeggen. Ben totaal 2 weken mee bezig geweest. Hele gedoe. Ook zoveel vertragingen en onduidelijkheden.

puccini

#24
Citaat van: mark29 op 20 september 2017, 21:54:55
Ja dat bedoel ik, terwijl ik gewoon weet, dat bij renault frankrijk de software klaar ligt, geef dan alles vrij, dan kunnen we (de dealer)die updates erbij iedereen opknallen, zo raar. Waarom moet hier weer meer tijd overheen gaan.

Dan moeten de dealers eens een vuist maken tegen RN/RF maar dat hoor ik ze ook niet doen, het enige wat ze doen is een afwachtende houding aannemen, krokodillen tranen dus !
Megane IV HB TCe 130 Bose

mark29

Heb je tips? We hebben het te druk om stoere taal te uiten hoor.

pagi

Ik heb de update een dag na het ophalen van mijn auto gedaan met een SD kaart adapter met mini SD kaartje van 16 GIG uitgevoerd. Update was ruim 4 GIG en heb hier maar speciaal een rondje voor gereden omdat ik de navigatie voor dagelijks gebruik nodig heb en deze tijdens de update niet beschikbaar is. Na een kwartier en 20 km gereden te hebben kreeg ik de melding dat de update gereed was. Werkt prima en verder geen foutmeldingen of hinder ondervonden  !-!
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

Edwin

Ook ik vandaag de uitnodiging van Renault Nederland gekregen om het RLink2 systeem te laten updaten. Snel maar een afspraak maken.

haelewyn

Pagi : zou het kunnen dat jij gewoon de kaart van de navigatie hebt ge-update ?
Update van de firmware van de RLink2 moet normaal bij de dealer gebeuren. ZIe hiervoor de mail die onze collega op het forum (hierboven) kreeg. Het werd me ook zo verteld bij de dealer : update RLINK2 kan je zelf niet doen. Enkel navigatie / kaart kan wel.

pagi

Onderstaande 5 losse bestanden heb ik in de auto ge-upload;

Digital Services
Discovery Services
Map Update Services HIGH 37m
TomTom Traffic
12 Monate Karten-Update Service Europa

Zijn de 1e twee regels dan niet de genoemde updates voor R-link?
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev