Advertenties


vragen over de nieuwe Megane (2016) 130 TCE benzine

Gestart door haelewyn, 5 juli 2017, 16:44:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

larsdijkstra

Citaat van: A110 op 29 november 2017, 17:31:01
Ik vind een verlies van 100 Amp toch echt wel veel. Ik blijf bij een accu.
Maar is het nu zo moeilijk om er gewoon een nieuwe in te zetten door de dealer en dat u het een week gaat proberen?? Dan weet iedereen of het opgelost is.

Mijn idee  ;)
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

haelewyn

#61
Thanks voor de ideeen.
1 dag verder,... auto zal er nog een tijdje staan.
Maandag : diagnose. Dinsdag : vraag gesteld aan renault.
Geen antwoord op dinsdag en woensdag. De garage heeft de vervangingwagen verlengd tot vrijdag.
Ze gaan een stuk vervangen dat niet goedkoop is. Dat is alles wat ik er van weet. 
Ik heb voorgesteld om met mijn eigen auto even door te rijden tot het akkoord er was maar er is reeds gedemonteerd en ze willen liever nog even wachten.

Ik zou niets liever doen dan de auto gewoon een paar dagen buiten in de kou zetten, voor of na de reparatie. Ik denk, als de batterij de schuldige is, we het dan direct gaan weten. Dan komt dat alarm weer zo terug bij het starten. Maar eerst maar die herstelling die de garage wil doen.

Had ook al gedacht aan iets als een boostertje dat je op de sigarenaansteker aansluit. Maar misschien is dat toch maar rommel en is een nieuwe autobatterij een beter idee.

Stel je in mijn plaats. De auto is in garantie dus laat ik iedere handeling aan de garage over. De auto is geïmporteerd uit Duitsland. Ben dus al blij genoeg dat ze er hier in BE willen aan werken onder garantie en dat ik een vervangwagen krijg. Ik denk dat de garage echt wel zijn best doet, ... ik wil daar op geen enkele manier afbreuk aan doen of me al te veel bemoeien.
Mensen worden in hun beroep niet echt graag tegengesproken, denk ik.

Als de batterij slecht is zou ik ze ook liever krijgen dan kopen want een start-stop exemplaar is redelijk duur.

haelewyn

#62
Het resultaat : er is geen resultaat    8)7

De auto is vier dagen binnen geweest. De module die de (automatische) handrem controleert is vervangen. Eerder had ik op een BOSCH universeel diagnoseapparaat gezien dat de storing werd weergegeven als (ongeveer) : ''' Automatische handrem : elektrische interne storing''''.
Na het vervangen van de module is volgens de garage de fout niet opgelost.

Edit : wagen afgehaald. De storing kan nu zelfs niet meer gewist worden :)
De nieuwe module kan niet ingeleerd worden en het systeem blijft alarmen geven omdat de ABS computer en de handremmodule niet meer met elkaar in verbinding kunnen komen.

Renault in BE weet het ook niet goed meer maar zegt wel dat men in FR op de hoogte is van het probleem en dat er nog auto's van dezelfde serie zijn die hetzelfde probleem hebben. Het wordt dus afwachten tot er een oplossing uit FR komt.
Maar als ik op het forum even lees hier en elders lijkt het me wel of Renault heel veel tijd nodig heeft om een groot probleem op te lossen... Ik vraag me af of er schot in de zaak gaat komen als het om een probleem gaat met een beperkt aantal auto's.
Aan de ene kant vind ik de auto leuk om mee te rijden. Aan de andere kant moet hij natuurlijk wel ooit perfect en als nieuw worden want ik heb hem nieuw gekocht.

To be continued..

Jacques

Wat betreft Engelse auto's zeiden ze vroeger in de fabriek vaak: "The client is the final tester" en zo lijkt het bij Renault ook wel. 

haelewyn

Probleem lijkt op dit moment opgelost.
Na (vermoedelijk) het plaatsen van een nieuwe handremmodule communiceerden de remcomputer (ABS) niet meer met de automatische handrem en bleef er een alarm zichtbaar.
Nadat Renault een softwarepatch had ter beschikking gesteld was alles opgelost.

Het enige wat ik kan doen nu is er gewoon mee te rijden. De fout was 3 keer voorgekomen in 4 maanden..  Als ze terugkeert is het niet echt te voorspellen wanneer.
Ik heb geprobeerd het probleem uit te lokken door de auto een paar dagen buiten in de kou te laten staan zonder te gebruiken maar daar is hij alleszins nog niet ingetrapt. De batterij doet het, eerlijk gezegd, nog altijd goed in de winter. Duimen maar weer..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev