Advertenties


Xenon units in non-xenon model

Gestart door Laurens1994, 11 juli 2017, 22:19:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laurens1994

Beste allemaal,

Dit is mijn eerste post en op het moment even belangrijk voor mij. Velen vragen zullen nog komen uiteraard.

Vorige week is mijn trouwe megane 2 hatchback uit 2004 weer keurig door de apk keuring gekomen. Alleen kreeg ik van Renault de vraag om de volgende keuring andere koplampen te hebben aangezien de standaard units niet geschikt zijn voor xenon blijkbaar.
Ik moest van de monteur een projectie bol in de lamp hebben voor een goed lichtbeeld.

Ik zoeken en kwam uiteindelijk een setje koplampen met projectie bol erin origineel voor de megane 2 van 2002 tot 2006. Volgens verschillende websites waar ze deze verkopen zijn ze plug en play.
Nu heb ik het geluk gehad via marktplaats voor de helft van de prijs een set te kunnen kopen.

Alleen vraag ik me nu af voordat ik alles weer los ga maken of dat dit echt plug en play is en of dat ik geen nieuwe stekkers moet maken?

Ik hoop snel antwoord te hebben want ben van plan van 't weekend te proberen om ze in te bouwen!
Mocht ik voor die tijd te horen krijgen dat ze niet plug en play zijn scheelt me dat natuurlijk een hoop werk.

(Xenon en balast heb ik momenteel al in de originele koplampen ingebouwd)

RobScénic

Of een fatsoenlijke LED er in doen. Dan hoef je geen andere koplamp, kan gewoon in de paraboolreflector. En geeft een bak licht waarbij xenon verbleekt alsof het een zaklampje is.
Kreeg zelfs complimenten over mijn lichtbeeld bij de APK.
Deze bijvoorbeeld: https://hilox.eu/h7-l2-led-can-bus-kit-hilox
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark

#2
Idd geen xenon in normale koplampen.
Anders verblind je iedere tegenligger met je strooilicht.

Laurens1994

#3
Bedankt maar het is niet mijn vraag.
Zoals gezegd heb ik nu dus de koplampen liggen bedoeld voor xenon lampen.
En is de vraag of de units ook zo aan te sluiten zijn of dat ik nog het een en ander moet aanpassen.
Ik heb ze nu thuis liggen en ga proberen dit weekend er namelijk aan te beginnen.

Ik hoop dat de volgende antwoorden meer relevant zullen zijn aan mijn geplaatste vraag.

Lucas Hermans

Ben zelf ook aan het overwegen om Xenon of LED dimlicht te laten plaatsen. Moet sowieso ook nieuwe koplampen aangezien mijn huidige dof zijn.

Wat je zou kunnen doen, is je standaard (halogeen) koplampen behouden, maar de lens vervangen door een Bi-xenon projector lens. Of als het wat meer fancy mag; eentje met CCFL Angel Eyes verlichting.
Wel eventjes van te voren checken of de lens in een Mégane ook 2,5 inch is.

Ik denk dat de stekkers van de halogeen en xenon modellen verschillen, dus dat het niet plug 'n play is.

Tedo

#5
Volgens mij horen bij originele xenonlampen ook stelsensoren op de achteras.
Anders kan je ze niet in hoogte stellen.

Verder heb ik licht in de berichten gesencureerd. Laten we vriendelijk blijven.

Laurens1994

Nieuwe units moet ik sowieso omdat mijn originele halogeen ook dof zijn en een bepaalde aanslag in de kap.

Ook is mij bekend dat bij auto's tot 2006 geloof ik alle bijbehorende delen zoals xenon sproeiers en stel motor niet verplicht is en gewoon door de apk komen.
Handmatig afstellen kan ook altijd natuurlijk.

Verder is het dus kijken of ik de stekkers van de oude units misschien moet overzetten dan? Ik weet niet of dat mogelijk zou zijn? En hoe moeilijk zoiets is natuurlijk?

noiseyMP7

Ik heb zelf een Mégane 1 ph2, waar ik onlangs xenon met angel eyes in heb gezet.

De bekabeling van de angel eyes was verschrikkelijk gesoldeerd door de vorige eigenaar, dus heb ik de kabels uit m'n oude lampen in de angel eyes gezet en kon ik de boel aansluiten.

Wat betreft het afstellen, met xenon ben ik toch van menig dat je m veel vaker afstelt TOV halogeen, vanwege de verblindingsfactor waar xenon om bekend staat. Ik heb nu ook geen stelmotor er in, en vind de boel erg laag staan, maar als ik de lampen omhoog zet heb ik het idee dat ik mensen verblind. Zolang mijn stelmotor er niet in zit hou ik m dus voor mijn gevoel extreem laag staan.

Daarbij komt ook nog het feit dat wanneer je dingen gaat vervoeren de achterkant omlaag gedrukt kan worden. Dan komt de voorkant omhoog en moet je de lampen naar beneden af gaan stellen. Denk hierbij aan een caravan of aanhanger op de trekhaak hangen. Veel of zware spullen in de kofferbak, iemand met obesitas op de achterbank etc.

Stelmotor is dus wel zo handig om te hebben, je zou m vaker moeten gebruiken dan je denkt.

Maar zolang de behuizing past(en daar ga ik wel van uit) dan kun je het met de oude kabels wel plug'n'play maken als dit niet het geval is

Lucas Hermans

Stekkers zullen niet op elkaar passen maar dan zul je alles over moeten solderen; uitzoeken wat de plus en de min van alle lampen is en de nieuwe eraan solderen.

Maar als je toch nieuwe koplampen moet, waarom geen angel eyes? deze of deze bijvoorbeeld.
Zullen beter reageren op xenon dan de halogeen koplampen van Renault zelf.

Laurens1994

Dat word dus puzzelen met de stekkers.
Momenteel heb ik een set van deze:

https://www.cargoods.nl/zoeken/renault-tuning/megane-2/koplamp-rechts-renault-megane-43.html

Ik had het geluk een nieuwe set voor de helft van de prijs te kunnen kopen en vind deze juist mooi omdat ze op de originele lijken en uiteraard dat het originele Renault lampen zijn en ik dus niet bang hoef te zijn om de kwaliteit.

Is er toevallig niet een stroomschema van koplampen te vinden misschien?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev