Advertenties


Fluitend geluid

Gestart door Vendee, 7 juni 2017, 14:34:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vendee

Mijn Megane (1.2 tce 130) geeft een fluitend geluid als ik tussen de 116 en 124 km rij. Ik vind dat erg hinderlijk. Bij andere snelheden is het fluitend geluid er niet. Het lijkt mij een aandrijvingsprobleem Herkent een van jullie dit probleem?

Fluppie

Of 114 rijden of 130 nergens geen last van (sorry kon het niet laten of topic :D

Jeroen2016

kijk eens bij "versnellingsbak"  bij Edwin. Bedoel je dit ? Maar dit geluid is altijd aanwezig ongeacht de snelheid en lijkt te reageren op het gaspedaal.

Edwin

Ik heb het nog niet zo opgemerkt maar mijn zoon heeft het er soms over wanneer hij achterin zit.
Zal eens kijken bij welke snelheid het naar voren komt.

MeganeScenic1.9dCi

Is het geen rijwind langs losse plastic kapjes / naadjes / antenne / spiegels?  of is het geen windgeluid?

'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

GT-line

Beste Vendee,

Ook ik heb erg veel last van het fluiten en exact rond dezelfde snelheid. Min dealer wist mij te vertellen dat dit zelfs door eigen personeel is ervaren in de nieuwe megane 130 TCE. Er is echter nog geen oplossing en renault Nederland heeft zelfs nog geen enkele klacht ontvangen.

Ben je al zelf met deze klacht naar de dealer gegaan en zo ja, wat was hun reactie? Hebben zij ook een oplossing geboden?

Vendee

Hallo Paul,

Ik heb het inmiddels gemeld bij de dealer. Na een testrit gaf men aan dat het inderdaad met de aandrijving te maken had. Het zou horen bij de rijeigenschappen van de auto. Het kon geen kwaad. Dit vond ik een dooddoener. Men zou het melden bij Renault Nederland. Verder heb ik er nog niets van gehoord. Ik zet nu de muziek wat harder, maar ik baal er wel van.

Groeten,

Jaap

3s

Dit gaat toevallig niet over de turbo die je hoort?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev