Advertenties


Achterlichten megane cabrio 2001

Gestart door Paaltje1410, 15 november 2016, 13:10:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paaltje1410

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of coupe achterlichten van een 1999 passen in een cabrio van 2001 ??

Met andere woorden, zijn die hetzelfde ??

De coupe heeft de zwarte "omkasting" , de cabrio van 2001 is reflecterend, waardoor de "twee ronde lichten" minder mooi uitkomen vind ik.

Alvast bedankt !!



Yorick

Maar dan moet je wel je bedrading aanpassen.

martijndelaat

Bij het nieuwe model zitten de mistlichten in de achterlichten en bij het oude model naast de kentekenplaat.

Paaltje1410

OK allereerst allemaal bedankt !

Mijn mistlichten zitten naast de ketekenplaat; dus ik heb het oude model.

- Moet dan alsnog de bedrading aangepast worden of is het dan  "plug & play" ??

Yorick

Ik snap het even niet.
Welke heb je er nu in zitten dan? Die rode achterlichten? Deze?


En deze wil je erin zetten?

Tedo

Correct volgens mij. En ook hier zie je het verschil in plaats van de mistlampen. Die zal je dus ook moeten overzetten.

Je kan ook gaan voor (afdek)kappen in kleur of zwart voor je huidige achterlichten.

Fluppie


Paaltje1410

Yorick,

Ik heb inderdaad de achterlichten zoals de blauwe coupe, en wil graag zoals op de gele (dus "rood" vervangen door "zwart")

Heb me alleen in de rechtopstaande  "mistlichten" naast de kentekenplaat vergist (zie ook gele coupe); ik dacht dat dit de mistlichten zijn, maar bij mij zijn dit slechts reflectoren (kan er tenminste geen verlichting in herkennen) ;)

Tedo,

Die afdekkappen lijkt mij makkelijker; heb je toevallig voorbeelden waar je die kunt aanschaffen en/of hoe dit er dan uitziet ??

Mijn voorkeur gaat wel uit naar vervangen ipv. opzetkappen, maar overwegen kan nooit geen kwaad.
De "lexusstyle" units vind ikzelf niet mooi.

Allen bedankt alvast.


Yorick

Ik neem alsnog aan dat er gewoon mistlicht in zit hoor. Je kunt het zo checken door deze even aan te doen en te kijken welke lichten branden.

Ik neem aan dat je de zwarte achterlichten er zo in kan zetten samen met de fitting waar alle lampen in zitten. Dan moet je het stekkertje van de auto daar in pluggen en moet het werken.

PS, ik wil dan je rode lampen samen met de stekkers wel overnemen als het allemaal werkt :p

Yorick

Ik zie nu dat je een cabrio uit 2001 hebt. Dan wordt het lastiger en moet je de juiste draden gaan solderen of op een andere manier verbinden.

Hoe het dan zit met de mistlichten weet ik niet precies.

Paaltje1410

Yorick,

Mistlicht heb ik gecheckt door aan te doen => zitten in de achterlicht unit verwerkt, en dus niet in de "verlichting" naast de kentekenplaat (wat dus, in ieder geval bij mij, reflectoren zijn).

Mag dus hopen dat ik met "plug and play" wegkom ??


Paaltje1410

Yorik,

Weet nog niet of de rode versie verkoop (smaken verschillen nou eenmaal; door ze te houden is de auto altijd terug te stylen naar origineel).

Mocht ik ze wegdoen heb je eerste keus.

Bedankt nogmaals.

Yorick

Nee, is niet plug and play. Zie mn laatste bericht.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev