Advertenties


Renault motor tuning

Gestart door LaTiNo156, 5 november 2016, 20:17:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen2016

@lando1971: Ik begrijp dat je de auto wel hebt laten tunen of hebben ze nog niets gedaan?

lando1971

ja, de auto is al getuned.
na een proefrit was ik wel blij aangezien ik het stotteren niet meer merkte, maar de afgelopen weken is het naar mijn idee verergerd.

Christian de Vriend

iemand al wel eens naar fastchip gemaild? geen gezeik over extra kosten voor de voormeting
o.i.d. en altijd op maat, leuk al die waardes, maar blok moet het ook aankunnen, en misschien
een pre dat het heel blijft.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin

aan Lando1971.
even buiten het stotteren om. Hoe goed merk je de tuning in pk en nm?
ik overweeg hem ook te laten tunen maar dan expliciet om het stotteren eruit te krijgen.

lando1971

Citaat van: Edwin op 29 november 2017, 10:33:53
aan Lando1971.
even buiten het stotteren om. Hoe goed merk je de tuning in pk en nm?
ik overweeg hem ook te laten tunen maar dan expliciet om het stotteren eruit te krijgen.

Edwin, 
Tsja, wat merk ik ervan... de auto pakt lekker op en heeft voldoende trekkracht voorradig. Maar of ik nu echt het verschil merk...
denk het niet echt.  Mij ging het vooral om het stotteren en voor dat gedeelte moet hij echt nog terug.

Edwin

is hij op de rollenbank gegaan voor en na?
Wat zou het eindresultaat moeten zijn want 50nm koppel meer zou je toch wel moeten voelen.

lando1971

De auto is niet op de rollerbank geweest.
Hij rijdt gewoon heerlijk op de snelweg en heeft altijd voldoende kracht beschikbaar.

Alleen dat stotteren bij lage snelheden is irritant.

Edwin


lando1971

moet nog een afspraak maken.   Maandag eerst naar de Renault dealer voor een R link update en misschien ook een motormanagement verandering.  daarna naar de tuner.

Ik verwacht eind volgende week.

Edwin

Weet jou Renault dealer dat je hem hebt laten tunen en wat vinden ze daarvan?

lando1971

Nee,  ik heb de dealer niet op de hoogte gebracht.
Overigens durf ik de confrontatie wel aan hoor als ze hier problemen mee hebben.

De R link update vanochtend uitgevoerd en gelukkig... ik kan weer bellen met mn iPhone.  Ook de nieuwste kaart is geplaatst.

Nu een afspraak bij de tuner maken

Jeroen2016

@lando
heb je bij de dealer nog een motor update laten uitvoeren ? Volgens mij ben je dan je tuning weer kwijt namelijk.

lando1971

nee, er is alleen een R Link2 update gedaan.   De problemen met de telefoon zijn nu weer opgelost.
Wilde meteen via de R Link2 website nieuwe kaarten downloaden... dit is gelukt, maar nu zegt het R Link systeem, dat er geen mediabestanden opstaan en update niet.

Rara.  ?

Abdelitto

Citaat van: lando1971 op  6 december 2017, 08:13:45
nee, er is alleen een R Link2 update gedaan.   De problemen met de telefoon zijn nu weer opgelost.
Wilde meteen via de R Link2 website nieuwe kaarten downloaden... dit is gelukt, maar nu zegt het R Link systeem, dat er geen mediabestanden opstaan en update niet.

Rara.  ?

Maar jij gaf aan dat ook aan de motormanagement wordt bekeken/geüpdated. Nu zeg je nee alleen R Link, vandaar de vraag van deze 2 heren hoe het dan zat met je motortuning als je je motormanagement bij Renault laat na kijken.

lando1971

Via Renault hebben ze geen motormanagement update gedaan omdat die voor mijn auto niet was 'aangevraagd'
Volgende week naar de tuner in Eemnes(Baarn) om, hoop ik, het stotteren te laten wegschrijven.
Vooralsnog is dit ze niet gelukt.

Als ik daar ben geweest zal ik de ervaringen posten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev