Advertenties


Water in de kofferbak Estate

Gestart door gjcvro, 25 juni 2016, 12:57:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zapp

#30
Volgens mij zijn het drie moertjes (sleutel 10), maar dat weet ik niet zeker.
Ik had ook water in de achterbak, ik ben er nooit achter gekomen waar dat vandaan kwam.
Wat heb ik gedaan:
- Naad afgekit (aan de buitenkant) tussen chassis en kunststof  reservewielbak
- Alle openingen van de trekhaakbevestiging dichtgekit en die chassisbalken met pur ingespoten (dat kan vanuit de kofferbak)
- Doorvoer van achterruitenwisser dichtgekit
- Nummerbordverlichting-ding dichtgekit
- En verder nog wat mogelijke kieren dichtgekit.

Het lijkt erop dat het nu droog blijft, maar of dat zo blijft... wie zal het zeggen???

Suc6 !!

Nicojo

Bedankt voor de info maar die gaatjes boren is dat een goed idee?

Ik heb geen trekhaak maar moet die wielbak er dan uit om af te kitten?

Van waar uit pur je die kokerbalken dicht?

Ik zag op een frans forum iemand die de bumper eraf haalde en dan een balk doorvoer dichtkitte
http://www.forum-auto.com/marques/renault/sujet57935.htm

zapp

Als je geen trekhaak hebt, zou ik die bumper lekker laten zitten  8)
Je kunt bij de kokerbalken via de bagageruimte, als je goed zoekt zie je een aantal openingen in de kokerbalken, die zijn wel afgedekt met een soort tape. Ik heb gewoon Gamma-pur gebruikt.
Maar of je daarmee het water-probleem hebt opgelost weet ik ook niet

Nicojo

Ik heb de goot tussen klep en carosserie schoongemaakt van rotzooi , blaadjes, algen etc en toen viel me op dat de kunststof stootblokjes in de goot ter hoogte van de lichten ietwat los zaten. Ik heb er een stuk ducttape overheen geplakt. Gisterenmiddag goede regenbui en door de regen naar huis gereden ca 25 km maar geen verder water in de bak, toeval?? !-!

Blijf het in de gaten houden :police:

Nicojo

vanochtend toch weer water in de compartimentjes links van de reservewielbak  >:( dus richting linker wielkuip, vreemd is wel dat de 2 middelste "vakjes"waren gevuld met water maar die dichtst bij de deur of licht waren droog .
Dus het zou van de voorkant van de auto kunnen komen.
Misschien toch de kitrand van de reservewielbak?

Kan je deze kunststof bak van buiten kitten of  van binnen? of moet de bak eruit? zo ja is daar een beschrijving van?


srooij

2012 ph3 estate hier: ook water bij het reservewiel (wel netjes opgevroren ;)). Ik ga ook is kijken wat het kan zijn :S Staat wat water bij wiel, achterlichten links en rechts, en in het midden. Heb wel een trekhaak maar kan visueel niet iets bijzonders zien, heb deze auto nu 5 jaar en nog nooit iets meegemaakt...heel vreemd.

mark

Als er een trekhaak op zit, haal de bumper er maar af. en controleer of de trekhaak goed is afgekit, waar die de bij de kokers naar binnen gaat.

3e remlicht wil ook wel eens lekken.

zapp

Ik heb uiteindelijk maar een paar gaatjes in de reservewielbak geboord. Daarmee is het probleem definitief "opgelost" :')

Felix

Bij mijn coupe kwam er water binnen via de rubberen ring rondom de ruitenwisser. Deze heb ik vervangen (€2,50) en het probleem was opgelost. Zit die zelfde ring ook niet in de achterruit van de estate?

mark29

Ik zou wat bekleding demonteren, en dan de tuinslang op een standaard zetten en zo op het dak laten spuiten.
Dan kan je kijken waar het water binnenkomt.

zapp

Ga achter in de kofferbak zitten en dan door de carwash. :grin:

Felix

Ik heb dat destijds ontdekt met behulp van de tuinslangmethode van Mark. De carwash kan natuurlijk ook. Is weer eens een ander uitzicht dan normaal :')

i2paq

Bij onze Megane was het het rubber bij het 3e remlicht.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

srooij

vanmiddag maar een paar liter water weggezogen uit de wielruimte van estate (2012). En wat kit aangebracht rondom mijn 3e remlicht, dat spul wat ik kon zien onder het remlicht was kurkdroog/kleine scheurtjes aan het vertonen. Dat kitwerk ziet er redelijke professioneel uit moet ik zeggen ;)

We gaan het zien, en gelukkig net voor alle sneeuw zeg...

remie

Ik trap dit topic even omhoog na een lange tijd niet actief te zijn geweest.
Ook ik heb een megane 3 dci estate, met een lekkage in de reservewielbak.
De trekhaak is inmiddels afgekit en hierdoor is de lekkage minder geworden maar nog steeds wel aanwezig.
Nu is hij opgevallen dat de kitrand van de reservewielbak rondom water zweet en hier en daar water volledig doorlaat.

Wat is de beste methode om deze kitrand te herstellen? Natuurlijk kan ik aan de binnenkant aan de slag gaan met een silicone kit oid maar dat lijkt mij geen langdurige oplossing.

Heeft iemand instructies hoe ik die reservewielkuip los kan halen zonder te beschadigen?

Alvast bedankt!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev