Advertenties


Water in de kofferbak Estate

Gestart door gjcvro, 25 juni 2016, 12:57:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

megane14

#15
Hallo heb nog steeds water in kofferbak. Nu wil ik kijken naar derde remlicht kan ik deze van buitenkant afkitten. Of de binnenkant losmaken en dan er kit tussen doen.Komt het vaak voor dat deze lekkage veroorzaak. Kan ik deze makkelijk demonteren midden stuk aan binnen kant verdwijderen  en dan lipjes wegdrukken

mark29

Je gokt dat die daar lekt?
Verwijder alle bekleding, auto onder sproeier zetten.
In de kofferbak gaan zitten met een goede lamp en wachten tot die lekt en kijken waar die lekt.

Dat is minder werk dan op de gok alles af gaan kitten.

megane14

Vandaag de tuinslang op de trekhaak gezet waar de trekhaak naar binnen gaat. En wat denk je het water stroomt naar binnen nu is mijn vraag moet de bumper er af om aftekitten zo ja is dit zelf te doen.

mark29


megane14

Is dit zelf te doen of naar de garage.

mark29

Ja weet je, ik kan zeggen ja, maar ik weet niet hoe handig jij bent.
Als je al zoveel vragen stelt, schat ik in dat je het maar beter uit kan besteden, no offence.

gjcvro

Het moeilijkste is om alle bouten en schroeven te vinden. Dit is wat mij het meeste tijd heeft gekost.
En een paar zijn torx volgens mij.

Ik kwam online een montagehandleiding tegen voor de trekhaak, dan heb je een beetje een idee waar je moet zoeken.

duckie1098

Bij mij lekt er water uit de kofferdeksel bij het slot.Staat dus aan de binnenkant van het rubber bij de sluiting van het kofferdeksel.Wie o wie heeft hier ervaring mee?Ow ja, misschien handig: renault megane coupe, 2009 TCE180.

groetsels,

Ben

dejogt

Hoi, ik ben nieuw hier op de MeganeClub, probeer mijn weg even te vinden....lukt nog niet helemaal vandaag even via deze weg....
ik heb sinds kort een Megane 3 GT Estate uit 2012 , ik zie dat er onder de afdekunit tussen de reserveband en de bumper in het kunststof een beetje water ligt. Ook aan de binnenzijde onder de linker en rechter lamp (daar zitten een soort kunststof bakjes in de kunststof unit) hier is ook een beetje water aanwezig. Heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Lees dat het mogelijk door de trekhaak komt, achterlichten, 3e remlicht afdichtstrips ed. Weet eigenlijk niet precies waar ik moet gaan zoeken. lees ook iets over kitten of rubbers vervangen oid.of de gehele kunststof bak waarin de reserveband ligt kitten??) wie kan mij hier iets over vertellen?? hoe gaat iets los ed?
Ik wil nl. graag van het vocht af in de auto...
en o ja, de bekleding is overal gewoon droog....
Alvast bedankt voor de moeite....
H@nk

Patrick1972

Op zoek naar hoe ik het rubberen ringetje van mijn achter ruitenwisser kan vervangen kwam ik deze topic tegen. Ook ik heb water in in het midden van mijn kofferbak. Bij navraag bij de dealer over ervaring van binnenkomend water waren zij meewerkend en gaven zij aan dat dit kan komen door de dakrail bouten en in de kentekenverlichting door de werveling achter de auto tijdens het rijden. Klinkt aannemelijk maar mijn auto heeft enkele dagen stil gestaan en had ineens toch weer water in de kenteken verlichting en bij het reserve wiel.
Dus op zoek hoe dit binnen komt. Na wat demontage werk en vinden verborgen schroefjes heb ik het kunststof los kunnen halen. Ook het kunststof aan de buitenkant van de klep heb ik los gehaald.
Al snel heb ik opgedroogde waterstrepen kunnen vinden. Het water loopt bij mijn auto door de rubberen ruitenwisser doorvoer naar binnen. een deel van het water komt in de kentekenverlichting, dus niet door werveling of via de bekabeling wat gesuggereerd werd. Een volgend deel van het water gaat door het slot de kofferbak in, in de vakjes bij het reserve wiel.

Nu wil ik die rubberen doorvoer ring vervangen maar weet iemand hoe het kunststof met motor en as los gehaald kan worden? De ruitenwisser arm zelf heb ik er uiteraard al af.

Patrick1972

#25
het is me gelukt. Na wat uurtjes op het internet zoeken ( wachten tot het zonnetje ging schijnen zodat het minder koud is) gevonden dat dit deel met popnagels vast zit. Om die nu uit te boren had ik niet meteen veel zin, dat kan altijd nog.
Samen met mijn dochter hebben we nogmaals gekeken hoe dit probleempje op te lossen. Idee 1 was 1 persoon drukt van binnen uit het ringetje naar buiten en persoon 2 trekt dit ringetje naar buiten.
Wat gaat dat simpel zeg  :grin:
De oude ring was behoorlijk uit gelubberd, ik snap waarom dit is gaan lekken.

http://nl.tinypic.com/r/152npg8/9

zapp

Maar is die lekkage nu opgelost ?

ejdb

Ja ik ben erg benieuwd of dit is opgelost. Ik heb namelijk net een megane 3 Estate GT line uit 2011 en daar vond ik van de week ook water in de achterbak.....Lijkt dus wel erg vaak te gebeuren.........

Laat aub even weten of het is opgelost

gjcvro

Geen idee of het bij mij opgelost is.. 1 of andere pool is er nu waarschijnlijk mee onderweg.. (auto is geëxporteerd)  o-)

Nicojo

Hoi ik heb ook water in mijn kofferbak  van mijn grandtour 2005 staan , zowel in de bandenbak als bij de wielkuipen.

Is het verstandig om gaatjes in de bak te boren om het lekwater af te voeren?

Daarna kan ik een permanentere oplossing zoeken.
Hoe demonteer ik de achterlichten trouwens zijn die 2 moertjes die je kan zien achter het vilten paneel voldoende of moet er meer los?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev