Advertenties


Hikkende 1.4 TCe

Gestart door A110, 19 november 2015, 17:04:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Even een nieuw topic gemaakt over mijn hikkende 1.4 TCe zodat het andere topic van de 1.2 TCe een beetje schoon blijft.

Ondanks alle aanpassingen blijft mijn Megane toch nog licht schokken en inhouden wat ik toch vervelend vind.

En daarbij komt nog dat de motor tot nu toe 2x niet gelijk aansloeg 's ochtends als ik starten, dit duurde echt wel een tijd voordat de motor aansloeg.

Omdat ik natuurlijk zelf monteur ben doe ik alles in mijn eigen tijd om erachter te komen wat de oorzaak is van dit hikken en slechter aanslaan, wat ook niet altijd voorkomt.

Mijn gevoel zegt dat er of een injector is die staat in de druppelen heel de nacht zodat de motor "verzuipt" en daardoor moeilijk aanslaat. Of een verstuiver die niet lekker meewerkt.
Of de benzinedruk valt weg waardoor het langer duurt voordat de motor aanslaat omdat eerst de druk opgebouwd moet worden. Of de pomp heeft een inwendige lekkage (al meer meegemaakt) waardoor de druk achter blijft.

Ik ga deze 2 suggesties uitsluiten en ben begonnen  met de injectoren te verwijderen en heb een bedrijf in de buurt gevonden die deze injectoren kan controleren en ultrasoon kan reinigen.
Met controleren bedoel ik aansluiten op een apparaat en die kan een heel test programma afwerken. Ben benieuwd of hier iets uitkomt.

Als er nieuws is dan laat ik weer van mij horen.
Zal proberen om af en toe foto's te maken voor dit verslag.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Daan

Ik heb nu, in de 4 maand dat ik mijn Tce130 rij ook 2 keer gehad dat het zeker 10 minuten duurde voor deze aansloeg. Hikt de motor constant bij jou? Ik merk het ook, maar dat is alleen als de motor/olie nog koud is. Zodra het op temperatuur is stopt hij ook met hikken
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

A110

#2
Het inhouden in de opwarmfase schijnt toch een product eigenschap te zijn zie plaatje.
Ik heb het ook als de motor warm is of als je gas wil geven dan reageert deze ook net even niet, je voelt dan ook een hikje. Ik vrees dat ook ik er weinig aan kan doen maar wil gewoon voor mezelf alles eraan gedaan hebben om te kijken of ik het kan oplossen.
Als alles goed blijkt te zijn dan zal het wel in de software zitten. De huidige motoren worden zo arm afgesteld om aan de milieu eisen te voldoen.

http://myalbum.com/photo/g8H7IiHjh2id/720.jpg



www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Houd het koelvloeistof peil in de gaten, en of er niet te veel druk op het systeem blijft staan.
Er zijn er al meerdere met geplofde koppakkingen namelijk geweest.
Cilinderruimte loopt vol met koelvloeistof, wil je starten, moet ie dat eerst wegwerken.

Dit kan ook een reden zijn.
Toevallig staat er nu ook een megane tce in de werkplaats. Slecht starten, hobbelig lopen.
Binnen gereden, borrel geluid in dashboard te horen, dus lucht in koelsysteem.
Mogelijk koppakking defect, co meter boven expansievat gehouden, uitgelezen misfires aanwezig.
Toen ben ik er mee gestopt, andere collega is er later mee verder gegaan, ik had geen tijd meer.
Hij had de bougies gedemonteerd, bleek er een beschadigd te zijn, die witte porselein afgebroken.
Verklaard ook het slechte lopen, maar waarom dit defect is word vandaag verder naar gekeken waarschijnlijk. En het koelvloeistof verlies.

A110

@mark29, koelvloeistof zal ik in de gaten houden maar dit loopt zeker niet af bij mij en mijn bougie's zijn keurig droog.

Net bericht gekregen bij mijn collega die een injector tester heeft en mijn injectoren getest heeft dat er toch 1 afwijkt vooral op stationair en daarna bij gas geven.
Ik heb nu een injector besteld en als deze binnen is ga ik hem monteren en gelijk de brandstofdrukken controleren.

Mijn collega heeft een injector tester en reiniger, een heel mooi apparaat die injectoren kan testen dmv een volautomatisch test programma op verschillende programma's. De tester kan verschillende toerentallen nabootsen van een motor. Verder worden de injectoren ultrasoon gereinigd en daarna weer getest om te kijken of er verbetering in zit. Ben ook hard aan het sparen om zo'n apparaat aan te schaffen voor in onze werkplaats.

Bij meer info meld ik me weer.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo


A110

@Tedo, nee ik ben niet zo van dit soort kastje's.

Verder heb ik weer even een update.
Het duurde wat langer omdat de injector in back-order stond. Maar goed inmiddels is deze gemonteerd en gelijk de brandstofdruk gemeten. De druk was met draaiende motor een keurige 3,5 bar en als deze een tijdje stil heeft gestaan dan zakt hij naar de 1 bar en blijft daar staan. Zogauw je gaat starten vliegt de druk weer naar de 3,5 bar. Dus dit is ook het probleem niet.

Met warme motor merk ik dat hij bij gasgeven beter reageert op het gaspedaal en verder bij warme motor iets rustiger.
Koude motor is nog steeds een drama. Gisteren had mijn vriendin de auto nodig en zelfs die begon te klagen over het inhouden tijdens de opwarmfase.

Inmiddels een afspraak gemaakt met een bedrijf die de software gaat aanpassen (ik noem nog even geen naam ik wacht eerst alles even af). Ik had al contact opgenomen over dit probleem en ze beamen het ook zeker dat dit aanwezig is bij deze motoren. In de koude opwarmfase zit er een bepaalde begrenzing in de software geprogrameerd wat ervoor zorgt dat er minder brandstof word ingespoten om de uitlaatgassen in toom te houden, dus hier komt dat kl*te milieu aspect weer om de hoek kijken.
Ze gaan deze aanpassing opheffen en zorgen dat er meer brandstof ingespoten word en verder word alles aangepast naar mijn behoefte.

Als ik weer meer weet laat ik weer van mij horen.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

BadEend

Dit inhouden tijdens de opwarmfase herken ik ook bij mijn Clio III.

Felix

Dat inhouden is ook present bij mijn Megane II 1.6
Voordat de software was geüpdate was dit er nog niet. Vooral met dit koude weer erger ik mij er behoorlijk aan :neen:

Benjamin Renon

Het inhouden bij koude motor is het eerst verwarmen van de cat om alles binnen de juiste norm te houden. Met de RS had ik er ook last van, maar naar het herprogrammeren is dit vrij wel verdwenen. Heb er af en toe maar kort last van als het kouder dan normaal is.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

A110

Ik heb een afspraak staan om mijn auto te laten chiptunen op 15 december.

Als het uitgevoerd is zal ik mij weer melden met mijn bevindingen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Het inhouden van alle motoren in de opwarmfase (eerste 2 a 3 minuten) hoort erbij en is voor het milieu.

Hoe irritant dat ook is, er is niks defect.

Het is wel weg te programmeren bij een goede tuner.

Een renault dealer zal dit helaas nooit mogen/kunnen doen.

A110

Citaat van: matthew op  6 december 2015, 16:35:19
Het inhouden van alle motoren in de opwarmfase (eerste 2 a 3 minuten) hoort erbij en is voor het milieu.

Hoe irritant dat ook is, er is niks defect.

Het is wel weg te programmeren bij een goede tuner.

Een renault dealer zal dit helaas nooit mogen/kunnen doen.

Daar was ik inderdaad nu ook achter, ben wel blij dat het softwarematig is en niet iets anders.
Ik laat inderdaad dit weg programmeren omdat ik het persoonlijk heel irritant vind.
Verder ben ik zeer tevreden over de auto. Dus ik hoop er daarna nog lang plezier van te mogen hebben.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Edwin

heb je via de dealer al een software update gehad.
Bij mijn 1.2 tce heeft dit niet geholpen hoor. Injectorcleaner van Wynns wel een beetje maar het is niet helemaal wel.
ik zelf overweeg tuning maar daar is mijn vrouw niet zo voor. Herkenbaar?

A110

Citaat van: Edwin op 19 december 2015, 15:38:29
heb je via de dealer al een software update gehad.
Bij mijn 1.2 tce heeft dit niet geholpen hoor. Injectorcleaner van Wynns wel een beetje maar het is niet helemaal wel.
ik zelf overweeg tuning maar daar is mijn vrouw niet zo voor. Herkenbaar?


De dealer had geen software update meer, nieuwste was al geprogrameerd.
Ik heb deze week mijn Megane laten chiptunen.

Ik zit nog in de inrij periode, rijd niet zoveel met de auto en het heeft wel een aantal kilometers nodig om zich helemaal aan te passen en ik heb vandaag pas weer mijn tank volgegooid met BP ulitmate98.
Dus heb nog niet zoveel ervaring maar de ervaring wat ik tot nu toe hebt is geweldig.
Koud is dat inhouden helemaal verdwenen, gasrespons is veel beter geworden en bij warme motor reageert hij heel soepel op het gaspedaal zonder inhouden. Motor draait en voet enorm soepel aan.
Het vermogen/koppel is ook een verademing heel soepel trekt hij op bij gasgeven.
Ik heb wel aangegeven dat ik niet het maximale vermogen wil hebben dit om mijn aandrijflijn te sparen en ik heb het ook niet nodig. Het belangrijkste is dat de auto/motor nu heel soepel is met rijden, gasrespons is zeer verbeterd en waar ik het meeste last van had als de motor nog koud is dat deze erg inhoud is nu helemaal verdwenen.

Ik heb er totaal geen spijt van dat ik het gedaan heb.

De ham vraag is natuurlijk door wie ik het heb laten uitvoeren.
Na veel lezen op het internet en heb bij ons in het dorp een aantal collega's gesproken die hun auto al door deze mensen heb laten chippen heb ik ook maar besloten om het bij deze mensen te laten doen.
Ze komen op lokatie en doen de software aanpassing in hun bestelbus die als kantoor is ingericht. Daarna gaan we samen rijden en als het niet goed is passen ze het weer aan.
Dus het word niet op een rollenbank uitgevoerd.
Ik heb er ongeveer 25 - 30pk en 40-50 Nm aan vermogen en koppel bijgekregen.

Dit zijn de mannen die bij mij de chiptuning hebben uitgevoerd.

http://www.mobile-chiptuning.nl/

@Edwin Ik zie wel dat ze voor jou motor nog geen chiptuning hebben, je zou ze eens kunnen contacten.

Verder had ik afgelopen week ineens meer probleempje's zoals een toch weer niet aan willen slaan van de motor in de ochtend en een flikkerend instrumentendisplay. Na even zoeken zag ik dat mijn accu gescheurd was en dat het accuzuur  eruit sijpelde zo in mijn accubak. Ik heb alles schoongemaakt en gelijk de massa-aansluitingen opgeschuurd en een nieuwe accu gemonteerd waarna deze problemen ook weer over zijn.

Ik hoop nu echt van mijn Megane te kunnen gaan genieten.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev