Advertenties


18" RS Velgen onder "normale" Megane III

Gestart door Tedo, 16 juni 2015, 13:45:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Binnenkort rij ik een Megane III Estate GT. De Megane II ken ik in hart en nieren, maar de III is nog vrij nieuw voor me.

Vandaar de volgende vraag:

De 18" Serdard velgen die standaard onder mijn Estate zitten vind ik op zich mooi, maar hebben toch zoveel schaafschade dat ik ze zal moeten laten herstellen.
Omdat dit vast nogal wat gaat kosten, is ze vervangen door andere 18" velgen (zodat de 225/40/R18 banden passen) ook een optie.
Als ik dat doe, wil ik gaan voor de Keza velgen (40 30 00084R in gunmetal) van de RS:



De waarden daarvan zijn:
8.25J 18 CH5 5x114,3 ET 65



De Serdard velgen hebben de volgende waarden:
8.J 18 CH5 5x114,3 ET 49

Passen de bestaande 225/40/R18 banden? Wat heb ik nodig zodat de Keza's gaan passen? Adapters en langere wielbouten?

Willem

Als ik naar de waardes kijk zou ik zeggen dat je alleen spoorverbreders nodig hebt van 10mm. Aangezien de velgen die je op het oog hebt 0.25 inch breder zijn en dat komt neer op 6.35 mm. De et waarde scheelt 16 mm dus 16-6 = ongeveer 10mm dat de velgen zonder spacers meer naar binnen zullen vallen. 10 mm spacers zullen dat dus compenseren.

Die 225/40/18 band krijg je wel met gemak op een 8.25J velg.

Tedo

 !-! Willem! Spacers dus in ieder geval. En dan dus ook wielbouten die 10 mm langer zijn?

In de winter wil ik trouwens op 17" gaan rijden, net als ik gewend was.

Willem

Inderdaad Tedo, je hebt dan ook 10 mm langere wielbouten nodig.  Y

Roadkill (Michiel)

Als je iets meer uitgaaft kan je ook spacers van 20 mm nemen, die bout je dan eerst vast op je naven en dan bout je jou velgen daar weer op. Vond ik zelf op een of andere manier prettiger, en het vult je wielkasten net ff mooier. Btw nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Thanks Michiel!
Jouw tip valt wat voor te zeggen, maar ik heb persoonlijk liever gewoon langere bouten.
Dat zijn er totaal 20 bij een Megane III (anders worden het er 40).

Willem

Ik mag hopen dat je er al 20 hebt origineel  8)7 Dan hoef je er maar 20 bij te kopen. Die zijn goedkoper dan langere wielbouten, alleen zijn de dikkere spacers wel duurder.

Tedo

Ja, in woon niet in Dordrecht gelukkig.
De 20 die ik er nu bij heb, heb ik dan weer nodig voor de winterset. Dus 20 langere erbij kopen. In het geval van Michiel moet ik er ook 20 bij kopen,
maar dan moet ik steeds 40 bouten lossen bij het wisselen van zomer naar winterset.  8)7


Willem

Koop je een mooie elektrische slagmoersleutel erbij, dan heb je er geen werk van  :q

Tedo

Ik blijf bezig...

Nog even een plaatje van hoe het er dan uit kan komen te zien:


Willem


Roadkill (Michiel)

Uhm waarom moet je er 20 extra bijhalen dan, mat de spacers die ik aanrade kan je gewoon je oude bouten houden, en ervan uit gaan dat je winterbanden smaller zijn zou ik de spacers mooi laten zitten...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Ik moet dan toch die spacers op de naaf bouten? Daar heb ik dan 4 x 5 bouten extra voor nodig t.o.v. langere wielbouten.

In de winter komen deze er onder met 205/50/17 banden erom:



Dus de spacers zouden kunnen blijven zitten, dat scheelt weer bij het wisselen.

matthew

Ik zou de velgen diemer nu onder zitten herstellen.

Een setje andere wielen kost al wat geld, en setje kwalitatieve spacers heb je ook niet voor paar tientjes.

Complete set velgen opknappen kost ongeveer 300/400 euro bij een erkend schade bedrijf.

De andere optie kost zeker meer.

Stefan

Ik zou ook de originele wielen die er nu onder zitten eronder houden en opknappen.
Vind die van de RS niet zo denderend in dit type :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev