Advertenties


Yorick zijn gele Mégane 1 Phase1

Gestart door Yorick, 24 maart 2014, 23:30:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorick

Zoals al gezegd, heeft Willem met mijn assistentie hier en daar mijn achterkant een tandje omlaag gezet. Staat een stuk strakker en rijd ook wat fijner! Al schraapt mn uitlaat hier en daar wel wat vaker haha..



Binnenkort hopelijk meer!

Yorick

De nieuwe stickers van de RMC op de auto geplakt. Staat goed!




Yorick

Zo dan, vandaag een mooie slag geslagen met m'n Mégane!
Zoals eerder vermeld in het topic wilde ik het een en ander overzetten van m'n grijze Mégane.

Hier staan ze naast elkaar, zo hebben we gewerkt.


Eerst hebben we de veerpoten onder de gele weggehaald en geswitched met de schroefset. Voordat ik foto's kon maken zaten ze er al onder, plug and play. Alles ging soepel los  !-!




Toen die eronder zaten hebben we de winterwielen voor eronder gezet en zijn we verder gegaan met het interieur. De stoffen stoelen plus de achterbank zijn dus vervangen voor een mooi leren setje in goede staat  !-! Erg blij mee! Het was even zoeken naar de vier bouten aan de onderkant, maar toen Dennis het doorkreeg waren ze er zo uit. De achterbank stelt niet veel voor. Paar foto's:

De grijze Még met het leren interieur:


Hier is het spul er al uit  Y


Je vindt er van alles, aanstekers, CD's, geld.. :D


En hup, klaar!




De grijze heeft nu weer stof, zoals het ook was:


Hierna de wielen achter gewisseld en de schokbrekers vervangen. De oude eigenaar van de grijze Még gaf deze mee, keurig!


En eronder. Stelde niet voor, het was nog gangbaar na de werkzaamheden bij Willem.  8)


De beide auto's verder afgemaakt, alles aangedraaid en met de momentsleutel de finishing touch. Zo staan ze er nu bij:
Staat best aardig, m'n oude zwarte velgen onder de grijze.


En de daily in wintermodus:


Lekker dagje zo! Zo'n 3,5 uur bezig geweest met alles. Prima te doen in een lekker weertje.
Eenmaal thuis de LeMans Replica's gepoetst en in de opslag gedaan en de wintervelgen nog even gepoetst.

Ik wacht nu even af wat ik ga doen met de grijze, ik ga er sowieso niet zelf in rijden. Ik weet wat ik aan de gele heb en ik heb er al genoeg aan gedaan om er nu ineens vanaf te zien. Wie weet ga ik de grijze nog APK keuren, dan weet ik wat er moet gebeuren om hem rijdend te krijgen. Hij verdient nog wel een nieuw baasje. Zullen zien!  _o_

Yorick

Ineens een wending in het verhaal Mégane..

De vorige weken had ik al problemen met de startonderbreker. Naar de garage gebracht en deze hadden het gefixt, waardoor ik m vandaag kon ophalen. Met wat vrienden naar een zwembad geweest, maar op de terugweg toen ik 100 reed ineens geen gas meer. De auto al rollend op een parkeerplaats naast de weg gekregen, garagehouder er weer bij gebeld. Die dacht al, dit kan echt niet met de startonderbreker te maken hebben. Was het ook niet.

Distributieriem geknapt  ;(

Ik had al met Willem overlegd dat hij de d-riem en alles eromheen zou vervangen, net als hij bij zijn eigen heeft gedaan. Te laat dus. Wat een kleautezooi. Eerst al een paar honderd kwijt aan die startonderbreker, nu dit.
Maar is even nadenken wat ik wil. Snel een nieuwe iig.. Of het een Mégane wordt weet ik nog niet. Denk het wel. Heb niet al teveel te besteden. Eurotje of duizend gok ik.

#Topicclosed

;(

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev