Advertenties


Gezien op Marktplaats / Ebay / Speurders enz,enz.. DEEL 24

Gestart door Rohald, 2 december 2013, 13:34:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy (Coup a One)


Tedo

#166
Anders hier nog een boel Megane I coupe onderdelen.

Voor de Megane II rijders een nieuwe voorbumperlip, of een lederen stuurwiel en climatronic bediening.

Rohald

2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Roy (Coup a One)

Volgens mijn weten was het niet zijn levenswerk, onderdelen te koop of juist te ruilen http://link.marktplaats.nl/m790962880

Tedo

Dat is dezelfde link als twee posts boven je, Roy  ;)

Roy (Coup a One)


Tedo

#171
Voor wie zijn Megane II HB phase 1 van phase 2 achterlichten wil voorzien, hier een koopje.

En voor wie van opknappen houdt, deze 18" Elia velgen voor Megane I en II.

En voor Megane III rijders deze 17" Schuss velgen, ook voordelig.

mauricee93

#172
Citaat van: Tedo op 24 maart 2014, 17:56:57
Voor wie zijn Megane II HB phase 1 van phase 2 achterlichten wil voorzien, hier een koopje.
dit is inderdaad een koopje heb zojuist contact gehad met de verkoper
hij beweerd dat de achterlichten plug and play zijn op een fase 1 zonder het aanpassen van de bekabeling dit lijkt me sterk ?
hij beschikt tevens niet over paypal ik heb nog nooit iets gekocht buiten de normale ebay om ik kan hem alleen betalen via een iban nummer is dit over het algemeen wel betrouwbaar of is de kans groot dat je nooit meer wat van de verkoper hoort ?

Tedo

Het is een kwestie van vertrouwen, maar bij onze Oosterburen zit dat meestal wel goed. Ik betaal ook liever met Paypal, maar als dat niet kan maak ik het ook over.
Gelukkig gaat het niet om honderden euro's.

Je hebt nog een (trekhaak)kabel nodig om de achterlichten aan te sluiten. Ik weet niet of het op dit forum te vinden is, maar anders hier in het frans:

http://megane2.superforum.fr/t5730-montage-des-feux-arrieres-de-la-phase-2-sur-une-phase-1

Als je handig bent en verstand hebt van elektriciteit, dan kan je ook e.e.a. zelf omsolderen. Misschien heeft die Duitser dat al gedaan?

mauricee93

#174
zijn die trekhaak kabels echt nodig? hij zegt bij renault te werken en volgens hem is het allemaal hetzelfde maar dat is dus niet het geval
dus een beetje een raar verhaal

ik dacht dat je de bekabeling ook eventueel kon aanpassen eventueel met kabelschoentjes doorverbinden maar dan moeten de stekkers natuurlijk wel gewoon passen neem ik aan zijn de stekkers wel hetzelfde ?
het is de bedoeling dat de lichten er gewoon opblijven ook met eventuele verkoop van de auto in de toekomst.


Tedo

Als je handig bent kan je e.e.a. doorsolderen. Die kabel is alleen nodig als je de originele stekkers wilt gebruiken.

mauricee93

Citaat van: Tedo op 26 maart 2014, 15:07:47
Als je handig bent kan je e.e.a. doorsolderen. Die kabel is alleen nodig als je de originele stekkers wilt gebruiken.

Tedo ik neem aan dat ik wel speciale connectors nodig ga hebben welke op de achterlichten kunnen worden aangesloten ?
kun je dit misschien nader toelichten ?
ik heb de achterlichten nog nooit losgehaald dus heb geen idee hoe het allemaal precies zit
heb ik nog ander materiaal nodig om de achterlichten te kunnen monteren ? of is het alleen een kwestie van kabels afknippen en de volgorde van de bestaande connectors wijzigen ?



Tedo

Heb je de foto's op het Franse forum bekeken? Dan begrijp je wat ik bedoel.

Didi

staat ook een foto in mijn project topic hoor.
die connectoren voor de aansluiting aan de lamp zijn dus niet echt nodig.
inmiddels heb ik de achterlichten voorzien van LED-verlichting.  8)7

Yorick

Voor wie een gele Mégane 1 in bijna nieuw staat wil:Renault Mégane Coupé 1.6e Unieke Auto Lage KM-stand
€ 1.950,00
http://link.marktplaats.nl/787706510

Zou je een mooi project van kunnen maken wat nog jaaarenlang rijd.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev