Advertenties


Luidsprekers voor van Renault Mégane Classic 1997 1.9Dti

Gestart door Mégane Classic Boy, 13 januari 2010, 00:11:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mégane Classic Boy

Citaat van: Marius. op 21 januari 2010, 08:56:09
Rockford is goed spul, maar 50W rms is natuurlijk niet echt veel, maar das mijn persoonlijke mening.
Maar dit zijn hoedenplank speakers met ingebouwde tweeter, dit gaat waarschijnlijk niet in je deur passen.
Wat jij moet hebben is een composetje waarbij de tweeter los is, want die zit in de hoeken van je dashboard.
En daarnaast is van een composet de bas minder diep.

Succes ermee!

EDIT: zo het forum deed raar? beweerde 4x dat ik geen topic aan mocht maken, nee doh ik wilde een antwoord posten...
Is 50W rms echt weinig ofwat?Kijk,ik heb er echt niet veel verstand van.Maar,jij zegt dat dit boxen voor in de hoedeplank zijn maar ik heb duidelijk aan de verkoper gevraagd(link bijgeplaatst)dat ik luidsprekers voor 'voor in de auto' moet hebben en hij weet ervan dus ja.Hij heeft duidelijk gezegd dat deze geschikt waren voor mijn auto van voor.

Maar hoeveel W rms zou ik moeten hebben voor op een goede Alpine radio om redelijk wat klank te hebben?

En ja mss kan ik toch maar beter een composet kopen als de tweeters toch in de hoek van de dashbord moeten.Ik dacht dat er een speciaal gaatje voor geboord moest worden,en zag dat niet zitten.Maar ik zie bij die ene afbeelding dat er ook een soort 'kastje' bij zit bij die composets,wat moet daarmee gedaan worden en waar moet dat geplaatst worden?

Gr,

Ps: ik heb dat ook aan de hand gehad dat ik geen topics meer mocht plaatsen.. ik dacht dat ik iets verkeerds gezegd had ofzo maar ja,dus ben niet de enigste die dat had.


Marius.

Het rms gehalte is natuurlijk persoonlijk! Kverwijt je er niks mee ofzo!  ja wat raad ik je aan, das afhankelijk van wat je wil bereiken en of je ook nog hoedenplank gaat vervangen.
Nogmaals, ik weet niet zeker of jou auto vn binnen hetzelfde is, maar denk dat een composetje ook beter klinkt, anders komen je hoge tonen onder je benen weg.
Die extra kastjes zijn voor de splitsing vn het bass signaal en het tweeter signaal.

Succes ermee!
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Mégane Classic Boy

Citaat van: Marius. op 23 januari 2010, 13:24:05
Die extra kastjes zijn voor de splitsing vn het bass signaal en het tweeter signaal.
En waar raak je die kwijt?Bij een composet worden de tweeters in de hoek van de dashboard geplaatst maar waar moeten die kastjes?

Mégane Classic Boy

#18
Citaat van: Marius. op 23 januari 2010, 13:24:05
Het rms gehalte is natuurlijk persoonlijk! Kverwijt je er niks mee ofzo!  ja wat raad ik je aan, das afhankelijk van wat je wil bereiken en of je ook nog hoedenplank gaat vervangen.
Nogmaals, ik weet niet zeker of jou auto vn binnen hetzelfde is, maar denk dat een composetje ook beter klinkt, anders komen je hoge tonen onder je benen weg.
Die extra kastjes zijn voor de splitsing vn het bass signaal en het tweeter signaal.

Succes ermee!
Seg wat vind je van deze composet????Ik ben namelijk heel hard geinteresseerd in deze:



En hier zijn er nog meer van dezelfde verkoper.Als je een aanrader ziet kun je het gerust zeggen tegen mij:

http://www.acrlommel.be/osc/index.php/compospeakers-composystemen-165cm-c-10010_1077_51?sort=3a&page=1

Marius.

Kzal als ik thuis ben ff voor je kijken ^^ zit nu op mobiel :P
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

Axton en Spectron zijn de goedkopere klasse en goed spul. Heb zelf een subwoofer van Axton en me versterkers van Spectron!
109 oi is ook in mijn ogen waar voor je geld als ik de specs zo lees.
Dan nog je vraag, die kastjes kan je plaatsen waar je wil, onder de stoel in de kofferbak :P verzin het maar zou ik zo zeggen. Is totaal afhankelijk van de lengte kabel waarmee je gaat werken.

Mocht je nog vragen hebben stel ze!

Groeten
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

RobScénic

Spectron + Axton> kwalitatief goed materiaal tegen een soms belachelijk lage prijs... Ik heb zelf 2 subs van spectron en 2 versterkers van spectron. Niets over te klagen, zeer goed geluid en onverwoestbaar..
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mégane Classic Boy

Citaat van: Marius. op 23 januari 2010, 21:14:52
Axton en Spectron zijn de goedkopere klasse en goed spul. Heb zelf een subwoofer van Axton en me versterkers van Spectron!
109 oi is ook in mijn ogen waar voor je geld als ik de specs zo lees.
Dan nog je vraag, die kastjes kan je plaatsen waar je wil, onder de stoel in de kofferbak :P verzin het maar zou ik zo zeggen. Is totaal afhankelijk van de lengte kabel waarmee je gaat werken.

Mocht je nog vragen hebben stel ze!

Groeten
Echt bedankt voor de moeite die je doet voor me te helpen hoor!!!!!Kan het allemaal goed gebruiken!!!!!Als jij niets gezegd had ik die ene paar boxen van 50W rms gekocht.Nu ga kijk ik echt wel naar de rms.Maar ok,die kastjes is dus geen enkel probleem voor te verstoppen MAAR,die tweeters eh.. :die moeten in de hoek van de dashboard/voorruit,maar moet je de hele dashboard losmaken om die kabels te verstoppen of hoeft dat niet?

Mégane Classic Boy

Citaat van: RobCoupe op 23 januari 2010, 22:17:45
Spectron + Axton> kwalitatief goed materiaal tegen een soms belachelijk lage prijs... Ik heb zelf 2 subs van spectron en 2 versterkers van spectron. Niets over te klagen, zeer goed geluid en onverwoestbaar..
Dank je wel.. doet goed om te horen dat het zo n goede prijs-kwaliteit is en onverwoestbaar,want dat kan ik echt gebruiken want ben het kotsbeu om telkens de boxen kapot te spelen!!!!!

Marius.

Heya,

Het zou heeeeel erg helpen als je ff een foto zou kunnen maken van je interieur. Dan kan ik iets beter mee denken want ik weet niet 100% zeker hoe jou interieur eruit ziet.
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

RobScénic

Als je de bovenste kap van het dashboard loshaald (onder de speakerkapjes zitten 2 boutjes, en dan kun je met enigzins trekken het hele bovenstuk eruit halen) dan denk ik dat je plaats genoeg hebt.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Marius.

Dus het is wel hetzelfde interieur, ja dan ist gewoon de kapjes weghalen :)
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Mégane Classic Boy

Citaat van: Marius. op 24 januari 2010, 00:17:05
Heya,

Het zou heeeeel erg helpen als je ff een foto zou kunnen maken van je interieur. Dan kan ik iets beter mee denken want ik weet niet 100% zeker hoe jou interieur eruit ziet.

RobScénic

Ja, gewoon wat ik zei. Onder de speakerkapjes (gewoon losklikken) zit een schroefje. Deze losdraaien aan beide kanten, en dan kun je het zwarte gedeelte van het dashboard naar je toe trekken. Dit zit gewoon geklikt, dus je zult even eraan moeten trekken. Dan heb je een zee van ruimte. Ik vind dit qua constructie een van de betere dashboards ooit gebouwd!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Nick Mattheus

Setje van Rockford kan je ook gewoon monteren in de deuren hoor...
Enige nadeel hiervan is idd dat je tweeters aan je voeten zitten verstopt.

Ikzelf zou toch wel eerder Rockford verkiezen boven die spectron of die axton.
Ik zou zelfs durven zeggen dat als je beiden setjes goed versterkt dat het Rockford setje er beter uitkomt als die andere...
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev