Advertenties


2dehands versterker. wel of niet doen?

Gestart door RMC Budel, 10 juli 2010, 11:08:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RMC Budel

zoals de titel.

om kosten te sparen wil ik een 2dehands versterker aanschaffen.

het gaat om de JBL GTO 7001 monoblok.

nu heb ik vernomen dat JBL behoorlijk bullitproof is, maar er zijn ook mensen
die me het zeer afraden.

de prijs is 125 euro, en ik kan hem 3 km verderop ophalen.

alvast bedankt.

Rogier

een monoblok is alleen voor een subwoofer ;)
en het zijn de verschillende lijnen van jbl die wel en niet goed zijn welke dat precies zijn durf ik je niet te zeggen dat zou ik ff informeren bij een audishop bij je in de buurt.

en ik zou persoonlijk geen 2de hands versterkers kopen maar gewoon nieuw.

nijntje

#2
heb zelf aardig wat versterkers gehad of heb ik nog. meerendeel daarvan had/heb ik tweedehands gekocht.
heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Je moet hier natuurlijk wel een beetje geluk mee hebben. Als je weet van wie je hem overneemt en je weet hoe die persoon er mee om ging dan kan je er veel plezier aan beleven. Anders blijft het geluk hebben en eerst goed testen of hij naar behoren werkt.

Naast JBL zijn er veel goede merken 2e hands te koop waar je goed mee uit de voeten kan.
wat moet het aan gaan sturen en wat is je budget?

enige nadeel (en voor velen heel belangrijk!!!):
garantie!
als de verkoper nog een aankoops bewijs heeft en er is nog garantie dan is dit een goede optie in mijn ogen.

elvis_b2

De jbl GTO series zijn goed te doen.
Heb er zelf een subwoofer van en die speelt naar 2 jaar nog steeds goed.
Een 2dehandse versterker kan goed uitpakken maar ook fout.
Vraag of je de versterker mag testen.
En vraag eventueel naar de geschiedenis van de versterker.

Erix

Versterker model is op zich weinig mis mee.

Verder gewoon eventjes gaan kijken en vragen of je hem mag testen. Dan aansluiten op een simpel mid-speakertje (of coaxje) zonder geluidsbron. Even controleren of versterker en de speaker stil zijn. Als dit niet zo is dan staat er een van de elco's van de voeding op scherp. Als ie wel netjes stil is kun je een geluidsbron aansluiten (kan van alles zijn, ipod, cd-speler, head-unit) en weer even kijken of de versterker netjes stil blijft. Als dat zo is dan kun je muziekje starten waarna je een beetje aan alle kabeltjes beweegt om te kijken of deze nog goed vast zitten. Vaak zitten vooral de cinch aansluitingen van de line-in los waardoor het geluid soms wegvalt in bochten etc. Dus gewoon stekkertje beetje heen en weer pielen en luisteren of de versterker goed blijft spelen. Als laatste kan je nog aan de gain en overige regelknoppen draaien om te kijken of deze kraken. Is dit allemaal OK dan zou je hem nog op een subwoofer kunnen aansluiten en de versterker een tijdje op hoog vermogen laten spelen om te kijken of de koeling nog goed is.

Suc6 ermee  !-!
ZX-Audio · the finest audio products around

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev