Advertenties


Luidsprekers voor van Renault Mégane Classic 1997 1.9Dti

Gestart door Mégane Classic Boy, 13 januari 2010, 00:11:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mégane Classic Boy

Citaat van: Nick Mattheus op 27 januari 2010, 12:26:35
Ja, die versterker is goed hoor... Y
Wel even wat dikkere aansluitkabels gebruiken. ;)

Je kan de test zelf eens doen, eventjes aansluiten zonder versterker, daarna met.
Je zal verstelt staan wat een versterkertje kan doen. ;)
Ik heb vergulde dikke kabels erbij....

nijntje

je versterker geeft ongeveer 50wrms, je radio ongeveer 15wrms en 50watt max.
Het maakt dus wel degelijk verschil. Het beste is dus gewoon om dit aan te sluiten zodat je het verschil kan horen.

Ja het nadeel van deze radio (en die van mij net zo) is dat je de midden tonen niet kan afstellen.
De duurdere modellen kunnen dat wel.
Als je echt je geluid goed wil afstellen zou je kunnen kijken of je een losse equalizer er tussen kan plaatsen. Dan kan je dit nog veel preciezer afstellen. Kost alleen weer extra geld.
 

Mégane Classic Boy

Citaat van: nijntje op 27 januari 2010, 23:40:14
je versterker geeft ongeveer 50wrms, je radio ongeveer 15wrms en 50watt max.
Het maakt dus wel degelijk verschil. Het beste is dus gewoon om dit aan te sluiten zodat je het verschil kan horen.

Ja het nadeel van deze radio (en die van mij net zo) is dat je de midden tonen niet kan afstellen.
De duurdere modellen kunnen dat wel.
Als je echt je geluid goed wil afstellen zou je kunnen kijken of je een losse equalizer er tussen kan plaatsen. Dan kan je dit nog veel preciezer afstellen. Kost alleen weer extra geld.
 
Ma dus die 200Watt van de radio is geen echt rms dan????En hoe weet jij dat men radio maar 15wrms geeft?

Ma ik ga het ook zo proberen man,gewoon even zonder versterker en dan wel met versterker en dan kijken wat het verschil ga zijn...

nijntje

voor het gemak zeg ik altijd 15wrms.
onderstaande berekening komt op 18wrms.

Uitgangsvermogen
De meeste HU's hebben een 4 kanaals versterker met een opgegeven uitgangsvermogen van 35W - 60W per kanaal. De voorwaarden die fabrikanten hanteren voor de vermogensspecifikatie zijn helaas niet realistisch. De meeste HU's komen dan ook niet verder dan 16 - 18 W continu bij een 4 ohm belasting en 1% vervorming.
Dat is ook logisch, omdat de spanning waarop de versterker werkt, slechts ca. 12-14,4V is:

Maximale sinusvormige uitgangsspanning op de luidspreker bij een voedingsspanning van 12V:
Vtop = 12/2 = 6V
Veff = 6 x 0,707 = 4,24 V
P = U² / R = 4,24² / 4 = 4,5 W (R is de luidspreker van 4 ohm).
Omdat de versterker gebrugd is, levert 'ie (theoretisch) 2x de stroom en 2x de spanning, dus 4x zoveel vermogen:
4 x 4,5 = 18W continu


voor info zie:
www.12vhifi.nl

Mégane Classic Boy

Citaat van: nijntje op 28 januari 2010, 01:11:37
voor het gemak zeg ik altijd 15wrms.
onderstaande berekening komt op 18wrms.

Uitgangsvermogen
De meeste HU's hebben een 4 kanaals versterker met een opgegeven uitgangsvermogen van 35W - 60W per kanaal. De voorwaarden die fabrikanten hanteren voor de vermogensspecifikatie zijn helaas niet realistisch. De meeste HU's komen dan ook niet verder dan 16 - 18 W continu bij een 4 ohm belasting en 1% vervorming.
Dat is ook logisch, omdat de spanning waarop de versterker werkt, slechts ca. 12-14,4V is:

Maximale sinusvormige uitgangsspanning op de luidspreker bij een voedingsspanning van 12V:
Vtop = 12/2 = 6V
Veff = 6 x 0,707 = 4,24 V
P = U² / R = 4,24² / 4 = 4,5 W (R is de luidspreker van 4 ohm).
Omdat de versterker gebrugd is, levert 'ie (theoretisch) 2x de stroom en 2x de spanning, dus 4x zoveel vermogen:
4 x 4,5 = 18W continu


voor info zie:
www.12vhifi.nl
Amai... dat is wat beetje 'te technische' taal voor mij hoor... :s:s:s

Nick Mattheus

Doe de test zelf eens en laat ons dan iets weten. ;)

Wat de uitkomst is weet ik al, maar dit kan je zelf ondervinden en dan wil je zowieso een vertsterker in je wagen. Y
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Mégane Classic Boy

#66
Citaat van: Nick Mattheus op 28 januari 2010, 19:06:37
Doe de test zelf eens en laat ons dan iets weten. ;)

Wat de uitkomst is weet ik al, maar dit kan je zelf ondervinden en dan wil je zowieso een vertsterker in je wagen. Y
Dat luidspreker spelletje gaat echt wel voor komend maand zijn want men budget kan het niet meer aan... :s:s:s

Mégane Classic Boy

Heb eındelıjk luıdsprekers erın gestoken.. heb maar Alpıne's gepakt maar ben er nıet tevreden van!!!!!

Heb gewoon veel beter geluıd nodıg!!!!!!

matthew

De basis van een goede geluidsinstallatie is een goede radio waarmee je veel kunt regelen voor de speakers.

Mégane Classic Boy

Citaat van: matthew op 30 juni 2010, 23:56:16
De basis van een goede geluidsinstallatie is een goede radio waarmee je veel kunt regelen voor de speakers.


Ik heb volgend radio en ık denk dat het nıet daaraan lıgt hoor.. :

Uploaded with ImageShack.us

nijntje

zeer goede radio. veel mogelijkheden qua instellingen, aan de radio ligt het dus zeker niet.
kan je wat meer info geven over je apparatuur, manier van montage, deuren gedemd, versterker etc.

je kan nog zo goede en dure spullen kopen maar als je inbouw niet deugt dan zal je hier nooit een goed geluid uit halen.
graag dus iets meer info over je spullen en manier van inbouwen. eventueel met behulp van foto's.

Mégane Classic Boy

Citaat van: nijntje op  1 juli 2010, 22:48:07
zeer goede radio. veel mogelijkheden qua instellingen, aan de radio ligt het dus zeker niet.
kan je wat meer info geven over je apparatuur, manier van montage, deuren gedemd, versterker etc.

je kan nog zo goede en dure spullen kopen maar als je inbouw niet deugt dan zal je hier nooit een goed geluid uit halen.
graag dus iets meer info over je spullen en manier van inbouwen. eventueel met behulp van foto's.
Kıjk ık heb NOG geen versterker maar vanachter ın de metalen hoedeplank van men auto heb ık 2 Boston boxen ın steken en nu heb ık van voor een sımpele Alpıne luıdsprekers van 59Euro de set ın gestoken MAAR... ık heb nu al slecht nıeuws en dat ıs dat 1 van de Alpıne's nu al een scheur ın heeft... ık ga morgen terug naar de wınkel want dıe heeft 2 jaar garantıe.

Hoe kan een box zo snel scheuren zonder een versterker????En dat voor Alpıne???

nijntje

weet niet wat voor alpine boxen het zijn maar hier een kleine tip voor goed geluid.
Plaats een zo groot mogelijke (meestal 16,5cm) compo set (losse tweeter mid/kickbass speakers).
Hiermee kan je vaak lager doorspelen dan met een 13cm speaker. Een compo geeft meestal beter geluid, hoge tonen klinken op een hogere plaats veel beter dan onder in de deur.
Als je de deuren dempt met bitumen matten of andere speciale producten dan presteerd je mid/bass speaker vele malen beter. Hij kan vaak lager doorspelen en zal minder snel vervormen.
Het aansturen van deze speaker door een losse versterker vergroot dit alleen maar!


Mégane Classic Boy

Boxen pas gekocht en drek al in de linkse een scheur.. heb het binnengedaan omdat het nog garantie had.

Ik heb nog een probleem en dat is dat men geluid soms HELEMAAL WEGVALT!!!!!Radio blijft wel draaien maar zonder geluid!!!!

De verkoper zei dat het waarschijnlijk is omdat de aansluiting de kas van de auto raakt en daarom de beveiliging van de Alpine radio inschakelt en daarom de geluid uit laat vallen!!!!

Ik heb het zelf ingestoken maar dus niet goed.. :s:s:s hoe kan ik dit probleem oplossen dat de bedrading de kas niet raakt????

nijntje

krimpkous gebruiken.
zo kan je geen contact maken met het staal van je auto en bescherm je de kabel dus optimaal.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev