Advertenties


[Megane Coupe Phase 1][2.0 16v Supercharger][Dirk Kuipers]

Gestart door Dirk Kuipers, 25 augustus 2006, 00:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Inmiddels alweer heel wat dingen ingekocht.

In Essen een veerpootbrug, de bovenste!:



Daarnaast moet mijn remmerij ook beter als ik harder kan. Ik heb daarom nieuwe schijven besteld voor, met greenstuf blokken.



Ook komt er een xenonsetje in van 6000k.

We zijn ook nog even bezig geweest met de steun voor de compressor. Alleen is er nog niet veel te zien:




Dirk Kuipers

Gister weer even bezig geweest.

Inmiddels begint de steun vorm te krijgen.
Het is allemaal wel erg passen en meten. Het past eigenlijk net niet, dus we moeten het passend maken. De radiateur moet iets naar voren toe en bepaalde dingen moeten opschuiven. Ook de computer die op de plek zat waar nu de dynamo komt hebben we achter de dynamo een plekje gegeven.



De steun zit nu vast op de plek van de oude dynamo steun (3 bouten, links op de foto). Daarnaast zit hij ook vast met 1 bout aan de steun in het midden onderin. Ook gaan we hem waarschijnlijk nog aan de inlaatspruitstuk vastzetten.

De compressor komt op de twee plaatjes te steunen.

De intercooler er ook even snel voorgezet.



Hij hangt als het goed is 1 a 2 cm hoger dan mijn voorbumper. Kan dus allemaal weer net! :)

Ook de dynamo even aan het poetsen geweest. Ik wil straks wat meer "bling bling" onder de kap.

Eerst:



Daarna:



Ook mijn leer maar even ingepoetst. Ik zag laatst een foto van Jochem, en dat zag er wel goed uit allemaal. Daarnaast moet het leer toch wat soepel blijven.



Dirk Kuipers

Inmiddels is de steun bijna klaar.



Hier zit hij op de motor. De dynamo zit er al aan vast, en onder de dynamo zie je de 2 punten voor de compressor. Daarnaast gaan we d.m.v. dar rode buisje rechtsonder de andere kant van de compressor vastzetten, dat is alleen nog niet klaar. :)



Hier ligt het er vervolgens allemaal in, de dynamo ligt nog op 2 blokje omdat het andere punt nog niet klaar is waar hij aan vast moet komen. Met dat punt gaan we de riem ook spannen, dus dat is nog even knutselen geblazen:



Inmiddels al een nieuwe riem gehaald. Ik verwachtte nog wel wat problemen hiermee, maar ze zijn gewoon in alle maten te krijgen, dus dat was een makkie. De maat van de nieuwe hebben we bepaald door even een touwtje te spannen.



De oude en nieuwe:



De volgende keer passen of de riem ook goed is en dan de steunen afmaken. Het begint in ieder geval al ergens op te lijken! :)

Dirk Kuipers

Inmiddels heeft een vriend van mij een handig systeempje gemaakt om de riem met de dynamo te kunnen spannen:









Hier hebben we de riem er inmiddels opliggen:



Vervolgens de steun uitbreiden om alles te verstevigen. Liever een stevige steun en een iets minder mooie steun dan een mooie steun waar straks alles afknapt. Inmiddels is het al een aardig ingewikkeld systeem geworden. :)
Ik kan me voorstellen dat men het niet mooi vind dat de steun er nu ook bovenlangs loopt, maargoed, zoals ik al zei, liever zo dan een te slappe steun.





Heb ook nog even een filmpje gemaakt van de steun.
Ben er eigenlijk best wel trots op, veel (puzzel)tijd heeft erin gezet. :)

http://nl.youtube.com/watch?v=YJ2LAJ3bfVo

Dirk Kuipers

Vandaag mijn pook ingekort.

Zo lang was i:



Dit heb ik er afgehaald:



Zo is hij nu:



Daarnaast de intercooler een plekje gegeven. Hij hangt nu bovenaan met 2 punten vast, onderaan moeten nog even een beugeltje komen zodat hij toch iets steviger hangt:



En al 1 buis getrokken:



Dat was het weer voor deze zondag. :)

Dirk Kuipers

#95
Mijn auto krijgt een eigen huisje....



...



..



.




Ik kreeg van de week een email van funda.nl (waar ik op geabonneerd ben wanneer er iets te koop komt in bepaalde gebieden en segmenten) en daarin stond een garagebox die 100 meter vanaf mijn flat staat...

Garagebox heeft een eigen stroommeter en een zolder (berging).

Vanmiddag wezen kijken en meteen geboden. Zojuist overeenstemming bereikt.
Moet nu alleen de financiering natuurlijk nog wel rond krijgen, maar als dat allemaal gewoon goed gaat dan zal de garage rond 15 februari van mij zijn. Dus dan kan de auto er meteen in als hij klaar is.

Hier een foto, het is de derde deur vanaf links:


Dirk Kuipers

Iniddels de laatste puntjes aan de binnenkant nog even afmaken.

Ik heb een bling bling ring voor om mijn pookzak, alleen zat het niet helemaal zoals ik wou... Ik heb daarom met poly een randje gemaakt waarop ik hem nu schroeven kan. Daarnaast heb ik een zwart leren pookzak gekocht omdat de vorige blauw was. Deze heb ik op maat geknipt en schroef ik dus mee met de ring die er nu omheen zit.

Plaatjes zeggen meer dan tekst.. :)



Pookzak kapot knippen:



Totaalplaatje ring ligt er nog los op:




Daarnaast nog wat actiefoto's van afgelopen zondag:













Ook moesten we dit potje nog kwijt, gelukkig hebben we daar een mooi plekje voor gevonden:




Dirk Kuipers

Vandaag nog even met de laatste dingetjes in de cockpit bezig geweest. :)



Ook alvast even oefenen in de gamestan! :)



Daarnaast aan 1 kant de nieuwe remmerij geplaatst:
Nieuwe blokjes:



Schijf:



En de velg weer terug:



Morgen weer verder!

(PS: de klauwen moeten nog een kleurtje krijgen, alleen had ik daar vandaag helaas geen tijd voor).

Dirk Kuipers

Vandaag de remklauwen aan de voorkant toch maar een kleurtje gegeven. Als ik het nu niet zou doen dan zou het er toch weer bij blijven, dus denk, Gas met die handel! :)





De computer heeft een plekje gekregen:



Het beugeltje voor de andere kant van de compressor is afgemaakt:



Alle beugels zijn verder ook afgelast en hier in de zwarte verf gezet.



En tja, voor je het weet is de dag ook alweer voorbij....

Dirk Kuipers

#99
Vanmorgen de buizen (alluminium) weggebracht naar een lasser.
Hier de vormen van de buizen voor mensen die ook een project willen starten.. :P
De schaal zeg ik er overigens niet bij.. :P



Hier zie je dat we de randjes hebben afgetaped. Die randjes wil ik dus gelast hebben. Ook zou je dat met slangklemmen en blauwe rubbers kunnen doen, maar dat vind ik niet echt mooi, één geheel is mooier!
Omdat het wel iets moet kunnen bewegen hebben we in het midden van het lange stuk wel een blauw rubber (uit het zicht).


Dirk Kuipers

Jajaaa! Kon vandaag de buisjes alweer ophalen!





Ze moeten nog gepolijst worden, maar dat gebeurt wel even als er meer tijd is. Eerst maar even passen of alles nog goed is.

En raraa wat we daarna gaan doen dit weekend? :) Juist, testen!!!  Y Y 8)

Dirk Kuipers

Tja, alles zat een beetje tegen vandaag.

Dus maar 1 opmerking....

rood en groen is niet lelijk:




Dirk Kuipers

Het weekend zit er alweer op...
Ik plaats later nog wel even foto's.

Helaas rijd de megane nog niet. De motor draait niet lekker stationair (waar dat aan ligt moeten we nog nog uitzoeken) en daarnaast hebben we nog een aantal foutjes gemaakt.

Wel is er voor Nick een filmpje gemaakt toen we de auto startten. ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=-IuFe9j1jWk

Dirk Kuipers

Helaas, alles is weer uitelkaar.

Deze dynamo blijkt niet overweg te kunnen met de megane...
Ik krijg ook helemaal geen acculampje en als ik de auto start kan ik hem niet meer uitzetten (kan de sleutel er gewoon uithalen).
Als we een draadje anders leggen krijg ik wel een acculampje, maar gaat dat lampje ook niet uit als de motor loopt en houden we dezelfde problemen..

Nu hebben we de dynamodraden verlengt, en deze naar de originele dynamo gebracht, die we met een boormachnie even draaien. Jaja, allá beunhaas! :)
Het is geen gezicht, maargoed..
Nu we deze dynamo er weer op hebben, kan ik hem gewoon weer uitzetten met de sleutel en gaat het acculampje wel weer uit als de motor loopt.

De motor stottert nogsteeds stationair met de originele dynamo (via de boormachine). Zodra de motor stottert, krijg ik ook weer het acculampje te zien op mijn dashbord. Misschien komt dit omdat de boormachine hem niet precies even snel draaien kan als de motor dat zou doen en dat er daarom een error ontstaat.

We hebben kennissen gebeld die ook wel met renaults knutselen en die vertelden ook dat het vaak aan de dynamo liggen kan. We hebben de motor weer helemaal standaard opgebouwd met alleen de compressor er tussen maar niet aangesloten op de motor en de oude dynamo er dus niet tussen omdat die niet in de steun past.. Nog loopt hij niet lekker en het kan dus eigenlijk alleen nog maar aan de dynamo liggen.

Vanavond gaan we kijken wat nu het verschil tussen de dynamo's is en gaan we kijken of we dat ook kunnen ombouwen..

Hier de situatieschets:



Daarnaast nog wat foto's van het agelopen weekend:

Veerpootbrug gemonteerd:



Hier zit er al veel op:



Nog een steun gemaakt om de radiateur naar voren te brengen (meer ruimte!!) en doorgaat naar de intercooler.


Dirk Kuipers

#104
Geen foto's, wel weer nieuwe plannen.

Dashbord weer iets anders, ik ga in de ventilator aan de linker kant 2 voltmetertjes bouwen voor de 2 accu's.
Dan in de linker stijl 3 metertjes, namelijk: Turbodruk, oliedruk en olietemperatuur.

Daarnaast gaan we een wastegate inbouwen die mijn druk die ik teveel opbouw weg zal blazen.
Ook ga ik een oliecooler inbouwen... Een oliethermostaat, een klein radiateurtje, etc,

De steun is ook weer helemaal verbouwd (zijn we nog mee bezig). De originele dynamo komt er toch op. Maar omdat hij wel de juiste kant op moet draaien, zal de band onderlangs moeten en met een stelwieltje omhoog gebracht worden om het stelwieltje van de dynamo wel genoeg te pakken.

Als dat allemaal klaar is, inclusief een grote beurt (distributieriem, etc) ga ik hem weg brengen en komt er een DTA systeem in met nieuwe kabelboom. Vervolgens wordt hij bij diezelfde man op de rollebank afgesteld.
Het DTA systeem wordt gekoppeld aan de PC in mijn auto waardoor ik alles vanuit de auto kan regelen en bekijken op mijn dashboard.. Ik zou in principe de druk zo omhoog en omlaag kunnen schroeven, etc.

Dat is voorlopig de planning. Nu nog waar maken natuurlijk.. :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev