Advertenties


[Megane Coupe Phase 1][2.0 16v Supercharger][Dirk Kuipers]

Gestart door Dirk Kuipers, 25 augustus 2006, 00:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Na al die leuke projecten te hebben gezien dan ook eindelijk mijn project pagina.

Ik heb voor mijn renault nog een tijdje in deze auto rond gereden, maar ben toch wel blij nu een megane rijder te zijn!

meer foto's van die seat:
http://www.dirkkuipers.nl/index.php?p=album&boek=Album16
http://www.dirkkuipers.nl/index.php?p=album&boek=Album17
http://www.dirkkuipers.nl/index.php?p=album&boek=Album18

Daarna kocht ik de volgende megane:


Een renault megane phase 1
Jaar: 1998
motor: 2.0 8v


Al snel de remschijven rood gemaakt:





Ook moest er muziek in:
- Kenwood KDC-w 6031
- Afstandsbediening KCA-R 6 A
- Voorin: JBL boxen Compset JBL GTO 6506 CE
- Achterin: JBL GTO 6536 E
- Versterker 4 kanaals Infinity REF 7540 A:
- Infinity REF 1200 BT 30cm Tube
- Draden: Caliber CPK 3:

Tot mijn verbazing klonk dit nog beter dan verwacht!


Het kwam vervolgens een tijdje stil te liggen. Ik heb er nog wel een rode neon kit met afstandsbediening onder gezet, maar dat was het voor dat moment.


Tot circa 2 maanden geleden toen ik een hele mooie megane langs zag rijden. Toen wou ik ook!
Ik heb een bumperkit besteld:


Voorbumper:


Om deze goed vast te zetten hebben we er een bodemplaat bij gemaakt (met een sparing voor mijn neonbuis):





De achterbumper (waar hij echt totaal niet past):



Aan alle 2 de kanten hadden we de volgende ruimte:



Schandalig. Er stond echt veel te veel druk op de bumper.
We zijn dus maar gaan zagen, polyén, zagen, polyén, zagen, etc...





Maar dan toch een completer plaatje:





Nu wachten op de spuiter die net bouwvak heeft gehad..
Hij gaat de bumpers spuiten, de spiegels helemaal geel spuiten, de handgrepen geel spuiten, het zwarte kofferbak knopje geels spuiten, en de gaatjes aan de achterkant dicht lassen waar de merkjes zaten, en die 2 vakjes ook weer geel spuiten.

Ondertussen ook nieuwe lampen met booskijkertjes besteld:







Na een wasbeurt:



Ik was echter eigenwijs en heb de lampen niet gekit. Een dag later dus helemaal vol vocht.
De lampen moeten er dus weer uit, alleen wacht ik hiermee totdat ik ook de achterlampen binnen heb zodat ik dit in 1 keer doen kan.
De volgende achterlichten zijn besteld:



Daarnaast is er ook een nieuw stuur besteld die morgen binnen komt:
Een naaf, een snapoff systeem en een stuur:



(dit stuur, alleen dan zonder de blauwe delen, maar helemaal zwart).

Het is nu dus wachten op de spuiter, en de spullen die binnenkomen.
Als dit klaar is plaats ik uiteraard weer wat foto's.

Ik heb voor daarna alweer wat nieuwe plannen, maar ook die komen later. ;)

Gelukkig heb ik een stel hele handige vrienden die mij hiermee helpen. Hiervoor bij deze mijn dank!

Dirk Kuipers

Vandaag stuur binnengekregen. Helaas heb ik een verkeerde naaf erbij gekregen (zucht), wat het volgende resultaat geeft:

De naaf aan de binnenkant:


De pen hij op moet:


Dit gaat niet passen helaas... Dus wacht nu op antwoord van de persoon waar ik dit gekocht heb.

De bestelde achterlichten zijn ook binnen, deze ga ik eerst kitten samen met de voorlichten, zodra dat gedaan is komen er natuurlijk weer wat foto's!

Dirk Kuipers

Eindelijk...  Het zat erg tegen, en het in kleur krijgen van de bumpers heeft al met al een maand geduurt...
De spuiter had de verkeerde kleur, vervolgens had hij er belletjes in en wou hij het weer overnieuw doen, etc etc.

Ik heb alles behalve de achterbumper inmiddels weer binnen, en we gaan het weekend bouwen!! :)
De achterbumper kan ik morgen ophalen.

Alvast een paar foto's gemaakt.

De Spiegels:


De handgrepen:


Totaal:


De siteskirts:


De voorbumper:


Ik heb nu al zin in van 't weekend. Natuurlijk ga ik daar ook foto's van maken en zal ik die hier ook plaatsen.

Dirk Kuipers

Ok, Eindelijk is het dan zover. Na een weekend hard werken zit bijna alles erop.

Hier het weekend in wat tekst en foto's weergegeven:


Eerst de auto *reinigen* van de oude spullen! 



De lampen kitten:


Het gaas vastkitten:



De voorbumper nog maar iets verstevigen:


De lampen erop:



Vervolgens de auto op de brug om makkelijker te kunnen werken:



De sideskirts monteren:



De achterbumper passen:



De uitlaat aanpassen zodat hij goed door het gat past en niet telkens tegen de bumper aan kletst:


De bumper met gaas erop als de uitlaat ook goed hangt:


De bodumplaat voor de voorbumper afmaken en zwartspuiten:



De voorbumper en koplampen monteren:


En vervolgens de auto weer laten zakken, om dit resultaat te hebben:






Details:


Al met al ben ik zeer tevreden!

Mijn dank gaat uit naar de 2 kerels die mij hier ontzettend goed mee hebben geholpen:




Helaas zat het wat tegen met 1 sideskirt, deze bleek bovenaan een niet super strakke rand te hebben en moet helaas terug naar de spuiter.
Deze hebben we dus nog niet gemonteerd.
Hoe dit eruit ziet??
Zo:



Dirk Kuipers

Inmiddels zit de skirt er ook op aan de bijrijderskant.

Ik zal van de week even met iemand praten over het blinderen van ramen. Ik ga hier zelf niet aan beginnen, omdat ik geen bubbeltjes hebben wil.
Een vriend van mij heeft weer een vriend die het voor veel mensen doet van tuningclubfriesland. Hij schijnt heel goed te zijn. Binnenkort even een afspraak maken.

Mijn plan is om mijn achter-, zijachter- en zijvoor-raam 30% te blinderen en nog een doorzichtige baan op mijn voorruit.

Dirk Kuipers

Gisteravond even een paar foto's bij donker gemaakt. :)













De achterkant is nog niet helemaal goed. Ik wil nog even iets maken dat de neon alleen op de grond komt, en niet door het gaas van de achterbumper schijnt. Dus net zoiets als aan de voorkant.


Daarnaast heb ik helaas na 3 keer kitten nogsteeds vocht in mijn ene koplamp. Ik wordt er inmiddels een beetje moe van en heb de neiging ze maar weg te gooien. Zoals je ziet valt de vocht erg op.


Dirk Kuipers

Vandaag de hele middag aan het poetsen geweest zodat hij *klaar* is voor de winter.
Ik kon het niet laten toch nog even wat plaatjes te prikken van de megane.
Hier komen er een paar:













Nu hopen dat de ramen snel geblindeerd zullen worden.
Ook ga ik volgende week een touchscreen schermpje bestellen zodat ik bezig kan met het dashboard.
Hier komt straks mijn Carputer aan te hangen.

Dirk Kuipers

Vandaag een schermpje besteld voor mn dashbord.

Een 8" touchscreen schermpje die ik boven mijn radio ga maken. Ik haal de ventilators eruit en bouw daar het schermpje dan in!  Y
Vervolgens een PC onder mijn stoel.  :D

Hier een foto van het schermpje:



Levertijd zal wel even duren, want heb hem niet in Nederland besteld. ;)

Dirk Kuipers

Het duurt allemaal erg lang met het schermpje helaas. Het inbouwen kan dus nogsteeds niet beginnen..

Ik heb alvast om me heen gekeken en heb ook de volgende spullen besteld:

Ik ga in het dashboard 4 usb ingangen maken. Een usb stickje kun je dan makkelijk inpluggen.


2 usb joypads voor in de car.


Een webcam die ik voor op mijn spiegel ga plaatsen:



Daarnaast wil ik ook iets aan mijn bekleding doen.
Ik heb de volgende stoelen op het oog, en daarnaast de achterbank gewoon laten bekleden met dezelfde kleuren:



Ik ben op dit moment dus helaas alleen maar aan het wachten. Ik ben aan het wachten op het scherm, maar bv ook nogsteeds op een goede naaf voor mijn stuur die ik van de zomer al besteld heb. Erg zuur allemaal, maar dat zal er wel bij horen.

Dirk Kuipers

#9
Ook even een paar foto's gemaakt voor de kalender.
Je mag er helaas maar drie inzenden, dus dat wordt nog even goed nadenken.
Hier een paar leuke foto's:












Dirk Kuipers

Eindelijk weer eens wat te vertellen.

De ramen zijn geblindeerd.
Ik heb gekozen voor een lichte folie die een vriend van mij ook op zijn auto heeft. Het is wel donkerder, maar niet "te" donker. Zo hoop ik ook minder gedonder te hebben met de politie, maar dat is natuurlijk altijd even afwachten.
Ik heb alle ramen rondom, en een raamband op het voorruit. Ik heb alles hetzelfde.

Informatie over de folie:
Basic series
Basic Light
Kenmerken & voordelen:
grijze tint
99% UV bescherming
geringe spiegeling
ideaal bij geïntegreerde vensterantennes
Resultaat / effect:
stralingstransmissie 58 %
stralingsreflectie 7 %
stralingsabsorptie 35 %
lichttransmissie 34 %
lichtreflectie 8 %
UV-transmissie <1 %
ZTA zon-toetreding-absoluut 68 %
ABG Nr. G8~~D5103 

Informatie komt van deze website: http://www.sl-llumar.nl


Hier een paar foto's, het was alleen ook al een beetje scherig toen ik de foto's maakte, dus het is niet echt super te zien:
Hier zie je het verschil dmv de raamband:





Ook heb ik al wat accessoires binnen voor mn carputer.
Ik wil de audio/computer op een tweede accu zetten. Deze zal ik dus eerst gaan aanschaffen en inbouwen, om vervolgens de pc erin te zetten.



Later meer!

Dirk Kuipers

Gister eindelijk eens tijd gehad om te gaan kijken hoe het scherm in mn dash komen moet.

Allereerst een foto gemaakt van hoe hij nu is (niet op het stuur letten, ik wacht nogsteeds op de juiste naaf).



Het dash eruit halen blijkt nog niet zo simpel. Het middenstuk met de waaiers zit muur, maar dan ook echt muurvast. Ik wil dit er toch liever uit hebben, en zal dus eerst even moeten uitzoeken hoe ik dit los krijg.
Omdat het al snel donker was heb ik het spul maar weer wat inelkaar gezet, en ga ik er later nog eens naar kijken.

Ik heb de computer inmiddels werkend. Ik moet nu alleen nog een tweede accu regelen, en heb het op de foto even met een verlengsnoer vanuit huis gedaan.

Hier het scherm werkend:



En hier de computer. Waar ik dus straks de draden van de accu aan dat rode en zwarte slotje moet bevestigen, die er dan 220V van maakt, zodat het verleng snoer weg kan! ;)



Dat was het tot zover weer.

Dirk Kuipers

Eindelijk het middenstuk van m'n dash losgekregen. Dus ben ik meteen begonnen met een gat maken, en het schermpje uit elkaar schroeven. Hier weer een paar pictures.
Ik heb het dash flink ruw gemaakt, en er gaatjes in gemaakt zodat het straks misschien een beetje hechten wil.











Dirk Kuipers

Gister trouwens ook maar weer eens mijn stuurnaaf weer terug gestuurd die weer niet paste.
Ik ben vanaf de zomer al bezig, en heb nogsteeds niet de juiste naaf.
Of het nu aan die kerel ligt, of aan de auto is mij een vraag. Ze zeggen dat ze me wel telkens een naaf toesturen die voor een megane coupe uit '98 is..

Hij gaat me nu nog één naaf toe sturen, en als die niet past, geven we het op.
Nog even afwachten dus...

Dirk Kuipers

Ik heb helaas niet zoveel tijd, maar de tijd die ik heb, benut ik volledig.. :) Ik kwam gisteravond om 23.00 uur thuis van het darten, en heb nog even snel wat poly geplakt zodat ik vanmiddag al even kon kijken of het zo goed zit.
Hier even twee foto'tjes:





Nu de rest nog even vol plakken, zodat het schuren beginnen kan.... "zucht", denkend aan de lamme armen die ik van het schuren krijgen ga heb ik er nu al geen zin meer in!! :P haha

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev