Advertenties


Motor valt uit

Gestart door Yorick, 21 december 2013, 16:03:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorick

Goedesmorgens.

Nadat m'n multiriem is vervangen dacht ik dat het probleem wel was opgelost, maar niets is minder waar.

Als ik na een tijdje stilstand (8 uur ofzo) mijn auto start, dan gaat alles gewoon prima (toeren na een paar seconden prima, geen problemen met dat hij niet start). Als ik vervolgens weg rijd en ik kom in wat hogere versnellingen dan gebeurt het vaak dat, wanneer ik afrem en de koppeling in trap (en de toeren dus naar stationair gaan), dat de auto één keer uit valt.
Het lampje van de accu gaat eerst branden en daarna die ernaast, waardoor de auto lijkt uit te vallen. Als ik de sleutel dan omdraai en daarna de auto weer start, dan start hij gewoon snel en daarna gebeurt het niet weer.

Ik wil de dynamo nog doormeten (weet niet zeker of ie goed is, paar maand geleden vervangen maar was wel gebruikte), en de multiriem kan misschien nog wat strakker aangespand worden.

Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen? Op zich is het geen ramp omdat de auto na de uitval gewoon start en loopt, maar het hoort natuurlijk niet.
Ik hoop op een oplossing!  !-!

Umpire (Robin)

Dynamo inderdaad, draad vanaf je accu die per ongeluk ergens kortsluiting maakt, zoiets.

het accu lampje is in ieder geval dat je stroomcyclus ergens niet helemaal lekker loopt. negen van de tien keer is dat inderdaad je dynamo !-!
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

fitz

Ik zou eerder zeggen dat het aan je stappenmotor ligt. Acculampje gaat branden omdat de motor uitvalt.

mark29

Inderdaad dat schiet mij ook binnen.
Jij komt op iets afrijden. Remt af, laat gas los.
Deze valt dan terug naar stationair, maar moet geregeld worden door de stappenmotor, als deze niet goed funcitioneerd, valt hij uit.
En dan krijg je alle lampjes dus.

Even gasklep goed reinigen, en stappenmotor reinigen en de boel inleren.

Yorick

Thanks mannen.
Ik zou zelf alleen niet weten hoe het moet, zal wel even zoeken of n maat vragen.

Het verhaal van Umpire zal ik ook meenemen. Is wel nodig volgens mij. Maakt mn motor wel een stukje beter heb ik het idee.
Verder nog aanvullingen? :)


BadEend

Als de stappenmotor niet meer goed werkt valt de motor niet uit maar gaat hij met een te hoog toerental lopen.
Reinig de gasklep en controleer op valse lucht bij inlaatspruitstuk en gasklephuis.

fitz

@Badeend: waar haal je deze informatie vandaan? Hoe kom je erbij dat de motor dan met een te hoog toerental gaat lopen?
Je geeft vaak goede adviezen, maar dit lijkt mij niet te kloppen.

Paul

Klopt ook niet ;) hij kan wel degelijk afslaan. Sneller zelfs als als dat hij hoger gaat lopen (bij de 1.6 )
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

BadEend

#9
Bij mij ging hij juist hoog lopen. (1.6 16v)
Misschien dat dit per motor verschilt.
Valse lucht zorgt voor een te arm mengsel en kan daarmee zorgen voor afslaan.

mark

Ligt er natuurlijk maar net aan op welk punt de stappenmotor vast zit.  ;)

mark

Bij mij viel de motor vandaag uit. (1.4e e7j 626)

Ik was gewoon normaal aan het op trekken op een 50 weg. (motor nog niet op bedrijfstemperatuur)
En toen viel plotseling terwijl ik gas gaf de motor uit bij +/- 2700 toeren.

Ik schakelde een versnelling terug en liet de koppeling op komen, en toen sloeg de motor weer aan en deed het weer zoals het hoord.

Stationair toerental word ook gewoon netjes afgeregeld.

Ik weet niet of de toerenteller bij de megane op de bdp sensor zit?
Maar de toerenteller deed het nog gewoon nadat de motor was uitgevallen.

De bdp sensor zit er net een maandje nieuw op, deze was stuk (ook al een gemodificeerde, net een jaar oud) de megane wou niet meer starten.
Verder zijn ongeveer 5000 km de bougies,luchtfilter en oliefilter vervangen, de brandstof filter staat nog op de planning.
bougie kabels zijn ongeveer een jaar oud. (waren aangeknaagd)

De afgelopen 2 maand heb ik een paar keer een kort hikje gehad van nog geen seconde onder het optrekken.
Dit is tot nu toe alleen nog gebeurt met de motor nog niet op bedrijfstemperatuur.

Waar zou dit aan kunnen liggen?  :dunno:

mark

Vanochtend weer gehad.
Dit keer viel de motor helemaal uit, en moest ik langs de kant van de weg stil staan.
Daarna sloeg de motor wel in 1x aan, en 8 km later op de snelweg begon die ook weer een paar seconden te stotteren.  >:(

Paul

Denk een slechte massakabel.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark

 

Was vanochtend rustig op het werk, dus ff uitgelezen.

En de bobine vervangen. Daarna de foutcodes gewist.

De massakabel zag er nog wel redelijk uit.  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev