Advertenties


AVMJ's Cleaned & Restyled Megane Coupe 2.0 16V

Gestart door Alex Verloop, 6 februari 2008, 21:32:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Verloop

Gisteravond alle kleine puntjes strak geplamuurd, vanmorgen vroeg gelijk bezig met het straktrekken van het binnenwerk, om daar vervolgens een paar laagjes poly op te leggen later vandaag, hopelijk zelfs alles al strak te schuren (als het snel genoeg droogt, lees; lekker warm wordt).

Paar pics van het binnenwerk;



Alex Verloop

De vorderingen gaan gestaag, maar het einde komt ook al een beetje in zicht ;).

Binnenwerk vandaag gedremelt in de goede vormen/hoeken, morgen de laatste laag matjes erop aanbrengen. Vanmiddag de gehele buitenkant van de klep alvast in zwarte epoxy gezet, dan kan na 1x schuren gelijk het carbon erop  8).

Op dit moment ligt het klepje lekker te glimmen, zie hieronder, en worden de vormen al goed zichtbaar  o-)




Alex Verloop

#47
het grote moment  :9~ :9~








Lagen opbouwen resteert  !-!

Alex Verloop


Alex Verloop

Wil jullie toch nog even laten meegenieten van hetgeen dat ik zie als ik even buiten sta  8)





Morgen of vrijdag de gehele klep "toppen", om vrijdagavond de laatste 1 á 2 lagen aan te brengen. Als alles dan goed is issie spiegeltje en spiegeltje glad ;). Zoals op de foto te zien is loopt alles al 75% strak, enige dat je ziet is het hoogteverschil van het carbon. K220 schuren moet voldoende zijn :)

Zaterdag lijkt me een geschikte dag om eens te kijken hoe het op de megane staat :D.

Alex Verloop

Het gaat nog wel wat worden met die achterklep  !-!. Net alles korrel600 nat geschuurd en een nieuwe laag aangebracht. Zoek de 10.000 verschillen met gister;





Als het weer het morgen toelaat, denk ik dat het tijd wordt om eens te kijken hoe de nieuwe achterklep de wagen kleurt  :)


Alex Verloop

 :9~ :9~ :9~ :9~ :9~








De zon stond net verkeerd..., dus kon het effect nog niet echt goed op de foto krijgen, maar hij past! (alsof die ervoor gemaakt is  :D).

Straks alles nog lekker schuren en dan vanavond nog 1 of 2 lagen epoxy erover ;). Tot nu toe ben ik enorm tevreden! Niet alleen dat het gelukt is, maar ook dat hij superieur past!

Alex Verloop

Vandaag weer lekker geschuurd maar het resultaat mag er echt zijn!

schuren schuren en nog eens schuren;


DD Lak erop  :9~ :9~;







Vanaf nu tijd om te werken aan de binnenkant van de klep :D

Alex Verloop

De buitenkant van de klep is nu officieel af  8). Hij glimt als een ti*t.. en telkens als ik ernaar kijk krijg ik voldoening van de uurtjes die erin zitten  8)7



Nu aan de binnenkant van de klep verder werken (zal nog niet af zijn op FS), alhoewel daar niet al teveel werk inzit, moet die ook gewoon "strak" worden.

Gisteravond ook de eerste hand gezet aan de motorkap; vullen van de mal :). Pics volgen später! (sowieso op Full Speed)  !-!

Alex Verloop

Heb wat eerder vrij gekregen om de wagen verder in orde te maken voor FS morgen  8) erg aardig natuurlijk  !-!.

Heb nieuwe raamrubbers gemonteerd, in plaats van de bobbelige auto versie, nu een nieuwe (aan 2 kanten);


De nieuwe kofferklep zit erop  8);


En zomaar wat pics;






Morgen of vanavond de gehele wagen lekker in de wax zetten. ook nog even de kofferklep wat beter afstellen en dan ben ik er klaar voor; Full Speed  8)

Alex Verloop

Hier nog even een "live" shot tijdens de top-100 keuring afgelopen weekend @ FS;


Motorkap foto's volgen zeer spoedig  !-!
Tevens nog een Top-100 plaats behaald met de megane :). Toch leuk meegenomen.

Alex Verloop

Enkele personen weten het al, anderen nog niet. Voor de mensen die het niet nog weten; de poly motorkap is in principe (phase 2.) klaar. Body zit erop, motorkap is strak (in de poly), resterend is het leukste werk; strakschuren in vorm.

Echter wacht ik er de komende dagen nog even mee, aangezien ik nog niet weet hoe de "split" in de motorkap gaat lopen. Aangezien dit wel een belangrijk "detail" wordt straks, heb ik er nog een aantal daagjes voor nodig ;). Als iemand adviezen heeft.... altijd welkom natuurlijk!

Nog even wat foto's die ik tegenkwam op de cam;

Mal van de motorkap;


Matjes afmeten;


Lekker in 2 lagen matjes en een paar kilo polyester :D;


De rustplaats van de kap tot (sowieso) aanstaande zondag;


Als ik "het" idee heb gevonden voor de "split" ga ik uiteraard gelijk aan het werk, maar zoals gezegd ben ik er nog niet geheel over uit!

Daarnaast moet het carbonizen sowieso tot volgende maand wachten, aangezien ik twee dagen geleden wat zeer leuke dingen voor de megane aan heb geschaft ;) later meer hierover uiteraard  8).

Alex Verloop

De motorkap is niet pas zondag van het dak van de megane gekomen, maar deze (zonnige) middag al  8). Kreeg ineens het plan om de kap maar uit de mal te trekken, alles (grof) in vorm te maken en (ja ja) de split in de "hood" te slijpen  !-!.

Foto's zeggen meer dan woorden, morgen weer lekker verder met het fine-schuren :P Alle hoekjes en naadjes strak maken... zwart laagje epoxy erover... en dan alle ophangpuntjes bevestigen.

Foto's  !-!

Motorkap uit de mal;



Motorkap grof in vorm gedremeld;



Luchthappers grof uitgedremeld;





En............ de "lijn" van de split hood;



Daar issie dan  8);




Durf nog niet te zeggen wanneer de volgende updates komen... zit de komende 1,5week erg vol. De laatste loodjes van me afstuderen, dus moet ff vol aan de bak. Most probably gaan er 's avonds hier-en-daar nog wel wat dingen gebeuren, maar heb eigenlijk nog geen idee hoe of wat.

Hoop volgend weekend de nieuwe scharnieren geplaatst te hebben en misschien gooi ik hem even op de ride om te kijken hoe het staat.

Enjoy  !-!



Alex Verloop

Vandaag weer aardig wat vorderingen gemaakt.

Klep volledig strak geschuurd en happers "gevormd";





Vervolgens een zwart laagje erover (vormen worden al enigzins zichtbaar;



Daarna weer in de bus, om ze thuis weer lekker te schuren (en plamuren);



Tevens de scharnieren vanmorgen in alle vroegte "monteerklaar" gemaakt. Volgende week (weekend) hoop ik de oude kap eraf te halen en de nieuwe kap erop te leggen. Vervolgens moeten dan nog de allerlaatste stappen in het "carbonize" proces afgerond worden (ra-ra-ra welke stappen zijn dat  o-))

Alex Verloop

vanmorgen even bijgekomen van pfingstennogwat, daarna weer lekker verder gegaan met de *(bijna)* dagelijkse gang van zaken  :D.

Aangezien ik een tijdje terug nogeens een standaard bumpert had aangepast, was ik wel benieuwd hoe dat staat in combinatie met de nieuwe Split-Hood. met die gedachte dan vanmiddag ook maar lekker aan de gang gegaan met wat schroef- en sleutelwerk.

Motorkapje eraf;



Bumpertje eraf;



En wat mij betreft een zeer geslaagde bumpert (komt nog wel een leuk lippie onder ofc);



Alles sluit prima;





Zo staat de megane er de komende dagen even bij. Ondanks alle drukte de komende 2 weken hoop ik toch een aardig stuk te vorderen in deze weken. Sowieso moeten de scharnierpunten op de nieuwe kap komen (2*2) en tevens moet er een nieuw soort "slot-sluiting" komen in de neus van de kap. Hoe- en wat... zal me nachtrust er goed voor gaan gebruiken.

Eigenlijk wil ik ook nog booskijkers "doorlassen", maar dan moeten eerst alle sluitingen goed functioneren en passen. Daarna een kwestie van afplakken, polyen en schuren :)

Morgen nog even wat andere toys installeren op de wagen (ergens aan de voorkant).. om te kijken hoe ver de wagen straks omlaag geschroeft kan worden... op dit moment een cm of 3/4.. straks met de nieuwe toys erop zeker 5/6cm in totaal :)

de ruimte die nu nog onder de standaard bumpert zit, wordt straks ruimschoots opgevuld. de ruimte die er nog overblijft moet plaats maken voor een (custom made) carbon lipje :)

Updates volgen (soon :P)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev