Advertenties


AVMJ's Cleaned & Restyled Megane Coupe 2.0 16V

Gestart door Alex Verloop, 6 februari 2008, 21:32:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Verloop

Vandaag gelijk maar even werk gemaakt van nog wat kleine "dingen" ;) om het straks allemaal wat meer "één" te laten worden  !-!


Alex Verloop

Zoals elders op het forum al te lezen valt zal het erom spannen of vrijdag de audio opbouw op de achterbank zal staan. Volgens de spuiter kan het, maar dan wordt het wel laat op de middag (wat op zich geen probleem is natuurlijk)  :)

vanmiddag alles even op laten halen, nu lekker zelf aan het schuren & plamuren geslagen. Overal de nerfjes (voor zover nog niet bedekt door de grondverf) straktrekken en over een uurtje weer lekker schuren om vervolgens de laatste laag plamuur erop te knallen, zodat het morgen weer richting spuiterij kan.

Omdat alles uit hout (Vipaplex) gemaakt is, krijg je op de aansluitingen naden, iets wat natuurlijk niet mag  8), dus daar wordt ook alles dichtgestreken :). hier wat pics;







Alex Verloop

En vervolgens ziet het er na een laag plamuur en 1x schuren zo uit;




Alex Verloop

Op de vooravond van de expo toch nog even flink bezig geweest. de audio opbouw komt ter nauwernood af (altijd fijn :D) en wordt morgen precies om 17.30 in de wagen gebouwd  o-).

Opbouw vandaag opgehaald van de spuiter en het resultaat (na het schuren en plamuren van gister) mag er zijn! Oordeel zelf ;);






Tevens vandaag de deurpanelen weer in elkaar gekit ;). Stoelframes zijn klaar en alle kleine dingetjes (kapjes, knopjes, knipperlicht etc ;)) zijn mooi zwart :)

Alex Verloop

Ondanks alle tegenslagen toch vrijdagavond om 21.25 nog binnen kunnen rijden op de FEC Expo in Leeuwarden. Hieronder even een paar foto's met het venieuwde interieur, en zoals hij er het gehele weekend bijstond;



Alex Verloop

#20
Voor de personen die willen weten hoe het één-en-ander tot stand is gekomen een aantal albums met foto's van begin-tot-eind;

Customizing deurbakken;
http://www.mijnalbum.nl/Album=LEYZPULX

Pook inkorten;
http://www.mijnalbum.nl/Album=FLX7RGTU



Alex Verloop

het meetingseizoen is nog maar net begonnen (en interieur pas net af) of het volgende onderdeel gaat beginnen  :).

Ik ga spelen met (o.a.) polyester. vandaag even wat dingen besteld bij Biesheuvel;

Bonnet pins;


Wat slangetjes;


Wat er gaat volgen komt later, zal aardig wat tijd en werk in gaan zitten in ieder geval ;).

In de loop van dit seizoen zullen de eerste veranderingen zichtbaar zijn, na volgende winter moet het gehele project finished zijn. In de tussentijd natuurlijk wel enige updates hier en daar  !-!

Alex Verloop

#22
De eerste liters poly zijn er doorheen en het resultaat is al 90% zoals ik het wil  !-!. Van het weekend even een mal maken van de motorkap om daar het één en ander aan te doen.

Tevens wat ideen opgedaan de afgelopen dagen (veel heen-en-weer gemailed met enkele personen). Dit i.v.m. een "under the hood" projectje  Y

(Ahum: Project zeg maar :P)

Alex Verloop

Afgelopen weken heb ik me toch vrij veel geergerd aan mijn "niet goed sluitende" voorbumpert. Zodoende maar even met poly en plamuur aan de gang gegaan, om te kijken wat we met een standaard bumpert voor leuke dingen kunnen doen.

Aangezien de wagen redelijk clean is, moet dat ook met de bumpert gebeuren ALS deze erop zou komen. Hier even een pic;

Alex Verloop

Vanmorgen in alle vroegte weer aan de slag gegaan.
Wat er allemaal aan de (standaard) bumper wordt veranderd;

- Lijnen gecleaned
- Kentekenuitsparing (voorkant) strak maken, standaard loopt deze "uit lijn" met de ronding van de "bek"
- Mistlampen strak maken

Vanmorgen de gehele zijkant nog voor een laatste keer in de plamuur gezet, vanmiddag lekker afschuren met K360. Volgende week een keer naar de spuiter brengen voor een laagske grondlak :)

Klein fotoke;

Alex Verloop

En hier wat fotokes waar de veranderingen al goed op te zien zijn  o-);




Nu opweg naar de wagen om een mal van me motorkap te maken  >:D

Alex Verloop

Bumpertke bijna zo goed als Clean/strak  :q. van de week nog 1 keer schuren en een laatste laagske plamuur en dan istie klaar voor de spuiter (grondlak dan :)).

Weet nog niet OF deze bumpert erop gaat komen. Dat hangt van nog een aantal andere dingen af  o-).
Hier wat pics van de progressie;

hier is te zien dat ik officieel afscheid heb genomen van de kentekenuitsparing;
'

En de andere kant (strak);

Alex Verloop

Duurde even, maar de gehele motorkap is bedekt met een flinke laag polyester en matjes  8). Nu nog 2/3 extra lagen opbouwen en dan op naar de volgende fase van het motorkap project;

3x gepoetst en voorbereid (zodat de poly niet blijft plakken aan de kap);


1e gedeelte in de poly;


geheel in de poly;

Alex Verloop

Een half uurtje geleden was het zover; de geboorte van een motorkapmal  _o_ _o_

Mal 60% los;



Mal 100% los;



Motorkap mal (ojee ojee, wtat issie spiegeltje glad :D);



Motorkap naderhand (op wat glasvezeltjes na, prefecto :D);



Nu op naar de volgende fase(s) ;)  !-!

Alex Verloop

#29
Vooruit  8)7;



EDIT:

en een nog iets duidelijkere foto. (Bovenstaande geeft vertekend beeld van de bovenkant van de klep);

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev