Advertenties


AVMJ's Cleaned & Restyled Megane Coupe 2.0 16V

Gestart door Alex Verloop, 6 februari 2008, 21:32:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Verloop

De mal van de kofferklep is volledig klaar (glad, strak etc). Vanavond gelijk beginnen met het vervolg (de eerste 2 lagen poly). Hier even het stappenplan voor de komende dagen;

Donderdag; eerste 2 lagen poly & matjes
Vrijdag; bodywork maken (stevigheid in de klep)
Zaterdag; 2 lay-up lagen poly & matjes
Zondag (ochtend); kofferklep uit mal halen (spannend)
Zondag (middag); Asfalt meeting

Maandag; kofferklep passen en aftekenen
Dinsdag; gehele kofferklep glad en op maat schuren
Donderdag; sneak preview van nieuwe klep

Zaterdag; 1e lay-up carbon  :9~

Hier een pic van de mal;  8)



Alex Verloop

De eerste lagen matjes hebben de mal reeds bedekt, en ben nu druk met het maken van de body. Hier foto van de gevulde mal;


Hoop morgen de body af te hebben, echter is de poly en hars op, dus moet er eerst weer een nieuwe voorraad besteld worden :D gaat meer hars in zitten dan je denkt (niet over "tijd" gesproken  ;)).

Foto's van het ingepolyde frame komen zo snel die erin hangt! Vordert allemaal sneller dan gedacht!

Alex Verloop

Kan het niet laten  8)7 moest zien hoe me kofferklepje geworden was :D Vanmiddag dus maar gelijk de kofferklep uit de mal verwijderd! 8) Ben enorm tevreden, superstrak (en glad)! Hoeft dus weinig meer aan te gebeuren voordat er straks een een laag "zwart goud" op komt.

Foto's zeggen meer als woorden o-);





Hier de vervanger ;);



Alex Verloop

Zoals ik al had vermeld; vandaag wat nieuwe dingen op de kop getikt  ;). het ene gloedje nieuw (zie foto) het andere moet nog één en ander aan gebeuren, even iemand opzoeken die aardig met Poly uit te voeten kan  o-);

Bonnet pins; om de carbon kap straks vast te zetten (met slotje... tegenwoordig weet je maar nooit);


Updates van de koferklep (en motorkap ofc) komen later deze week  !-!

Alex Verloop

Ik zal jullie met iedere update/voortgang op de hoogte houden, wil iemand ooit zelf een poly koffer gaan maken  o-).

Ophangpunten/bolling "overgenomen" van de binnenkant van de kofferdeksel. De ronding in de hoeken bevielen me wel en morgen straks één geheel gaan maken aan de binnenkant van de klep, zodoende maar even wat "copy & paste" werk;

Kofferklep met benodigde delen;


In de poly;


Van de kofferklep af;


2 mallen :);


Even afwachten of morgen de nieuwe lading vezel en poly aankomt, daarna vrolijk verder met hetzelfde traject voor de motorkap (op het maken van de motorkapmal na :P).


Alex Verloop

De laatste kleine onderdelen voor de kofferklep zijn gemaakt. Vrijdag en zaterdag wordt de gehele kofferklep voorbereid en is dan klaar voor de "laatste fase"  8).

morgen met de lintzaag (makkelijk; werkplaats op het werk  Y) de kofferklep zeer precies afzagen en dan vrijdag weer los ;)

het het laatste deel dat ik vandaag even gefabriceerd heb;




In verband met het zeer lage gewicht van de nieuwe klep, komt er straks 1 gasveer (centraal) ipv 2 op de hoeken. Dit; 1. om de krachen te verspreiden en 2. om te zorgen dat de klep niet altijd open staat ;)

Zaterdag a.s. hoop ik pics te hebben van de kofferklep op de wagen gemonteerd!

Alex Verloop

De onderkant (binnenkant kofferklep) net even vastgezet, tevens een grove uitsparing voor de koffersluiting gemaakt, zodat deze straks zeker past, wordt toch nog afgewerkt :)



Morgen de ophangpunten aan de klep vastmaken (je ziet ze al rechtsonder op de foto liggen :). tevens morgen spelen met wat apparaten op het werk, wordt er steeds bekender ;)

hetgeen waar ik mee ga spelen (even als test) zijn de scharnieren van de kofferdeksel. hier alvast een pic zoals ze nu zijn;


Wellicht zijn ze morgen wat glansrijker  8). Morgen meer foto's en meer updates! Zaterdag is de klep klaar en kan het carbonizen beginnen  8)

Alex Verloop

Vandaag hebben de scharnieren een glasparel straling ondergaan  8);


Als het morgen lekker weer is; de hele dag schuren ^^ polijstsetje heb ik reeds binnen, dus het is tijd om de scharnieren lekker te laten glimmen  8)7

Alex Verloop

De ophangpunten passen  !-!





Morgen; binnenwerk strak polyen (inc. alu verstevigingen) en dan morgen tegen 18.00 de klep sluitbaar maken ^^

Alex Verloop

Binnenwerk (body v/d klep) net één gemaakt het de kofferklep :D Stevig als wat  !-!

Alleen de bovenste rand vanmiddag nog even verstevigen en dan kan het schuurwerk beginnen :)





In eerste instantie had ik een mooi alu frame gelast, maar woog (naar mijn mening) toch net iets te zwaar ;) Nu dus maar in boogvorm alles met poly gesmeerd ;).

Hoop ergens halverwege volgende week met de lay-up te kunnen beginnen  :9~

Alex Verloop

Er de kofferklep begint nu pas echt vorm te krijgen  o-). Een paar uur dremelen en schuren verder ligt het volgende resultaat in de tuin;


nu naar de wagen om nog alles te passen  !-!

Alex Verloop

Meten = weten, en ik heb duidelijk een foutje gemaakt in de berekening  :D.

De bovenkant van de kofferklep (die sluit tegen het achterraam aan), heb ik iets TE hoog gemaakt, met het gevolg dat de klep niet helemaal dicht kan, en ong. 1cm niet goed past, vooral bij de lichten is dit goed te zien op de foto.

Morgen dus de ophoging weg dremelen en dan past het pcies :D


Alex Verloop

Vandaag een nieuw traject in werking gesteld. Niet voor de kofferklep, maar wel voor de motorkap.

Een motorkap van carbon is leuk, komt niet vaak voor, maar wil nog net een aantal stappen verder. Hoe en wat het precies wordt, zal ik later bekend maken.

Kan 1 tip geven, ga gebruik maken van 2 lineaire actuatoren  8)7 met ander woorden, straks kan de kap van binnenuit automatisch open en dicht.

Vooruit.... nog 1 stille hint.... 1 actuator op het linker zijscherm, de andere op de rechter :P, meer zeg ik niet ^^

Alex Verloop

#43
Ik vroeg me al af wanneer de eerste tegenslag zou komen met de poly klep. Tot twee dagen geleden bleef dat moment uit.

Blijkbaar is hij tijdens het verstevigen (bodywerk), op één of andere manier gebogen, waardoor de bovenkant van de klep (die normaal in een dubbele bolling loopt) ong. 1cm naar beneden gebogen, met het gevolg dat de klep nimmer en nooit zal passen (zonder veel aanpassingen).

Aangezien ik me "irriteerde" aan enkele zaken (binnekant van de klep/afwerking) ben ik met volle moed opnieuw begonnen twee dagen geleden.

Het gevolg; op dit moment een spiegelgladde klep die perfect in vorm is en waar niks aan hoeft te gebeuren, voordat de eerste laag carbon erop kan; aldoende leert men :).

Vanavond dremel ik de nieuwe klep precies in vorm, en vervolgens trek ik gelijk het binnenwerk van de klep strak, zodat deze straks ook "clean" is ;).

De nieuwe aanpak werkt 3x sneller, en geeft een 10x beter resultaat, ben dus niet voor niets opnieuw begonnen!

Vanvond een foto waar de kofferklep op de wagen zit (en perfect sluit)!

Carbonizen gaat dit weekend dan officieel beginnen, most probably zondagmiddag/avond! Pics volgen!

EDIT: even één foto toegevoegd, hoe de nieuwe klep er gisteravond bij lag

Alex Verloop

Ik kan zeggen dat ik met een mega smile nu dit zit te typen  :9~ :9~

Pics zeggen meer dan woorden  !-!





Als jullie me missen, op het forum, ben ik even wat hoekjes aan het strakschuren  :q

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev