Advertenties


AVMJ's Cleaned & Restyled Megane Coupe 2.0 16V

Gestart door Alex Verloop, 6 februari 2008, 21:32:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Verloop

"alvast excuses voor de slechte pics... had even niks anders dan de telefoon"

Had vanavond nog net even wat tijd om de hoedenplank wat verder in vorm te brengen.

Zo gaat het ongeveer worden;


Lekker in de poly;



Morgen het rommeltje afschuren en de eerste laag plamuur erop. Hopelijk donderdag de gehele achterbank "1 geheel" maken met de hoedenplank... ondanks dat het 2 losse delen zijn ;)

Alex Verloop

Weer even uit het stof halen dan maar   8)

2 velgen zijn klaar voor de blanke lak. Heb de afgelopen dagen nog even de laatste dingen strakgemaakt en afgewerkt. Binnenkant van de velgen zijn nu matzwart (zie pics en vergelijk). Boutgaten zijn weer netjes en tevens de onderkant van de spaken ;).

Vanmiddag zelf alles even in de DD zetten, daarna weer afschuren en naar de spuiter met de krengen!

Links de nog niet afgewerkte velg.... rechts.... lak resteert;



Tevens nog een van de andere delen die meegaat voor de blank;



Met de hella ringen was ik "altijd" van plan om ze 1 geheel te maken in de carrosserie. Echter bij het zien van een voorbeeld (andere megane), totaal van dit idee afgestapt en aan een eigen creatie begonnen. De laten krijgen een ietwat andere vorm ;), en de "lege"  ruimte wordt straks dichtgelast.

Met dit idee BLIJFT de lijn niet alleen in de lampen, maar ook de hoekjes blijft mooi aansluiten op de kofferdeksel. Totaal plaatje volgt later nog weleens

Lampies;


Ben nu weer weg, de andere velg netjes afwerken!

Alex Verloop

Vandaag even wat oude zaken uit het stof gehaald; kofferbakinbouw, achterbank. Schuren & plamuren resteerde, dus nu alles maar lekker samen in 1 keer gedaan.

Before;




After;



Velgjes in de DD;



Morgen weer vrolijk verder :D

Alex Verloop

Heerlijk zo... weer eens wat tijd om aan de eigen wagen te werken  :D

Vandaag een pakketje gekregen vanuit het westen van het land. Gelijk maar gebruik van gemaakt ;) Althans... een start gemaakt. Het geluid moet straks namelijk natuurlijk wel IN de wagen blijven :D

Bitumen;


Hoedenplank na wat plakken;


Gelijk deel van de kofferruimte gedaan;


Van het weekend het achterbank gedeelte, en daar aansluitend de B&C stijlen. Ben straks benieuwd of het werkelijk zoveel verschil maakt  Y

Tevens nog even aan het modelleren geweest op de "achterbank". Vrijdag gaan er een aantal lagen matjes en hars over het geheel, zodat ik zondag een grote slag kan gaan maken wat schuren & plamuren betreft.

Kofferbak inbouw zelf is nu 90% strak (zal later een keer een pic posten). Nu de achterbank nog. Als straks het middengedeelte (speakers) klaar is, gaat er gepast worden en tevens wordt dan de verlenging gemaakt naar de zijpanelen.

Hier even een shotje van het modelleren.
1 kant gedaan;


Geheel;


More pics & updates soon!

Alex Verloop

Even wat updates.... paar kleintjes, maargoed ;). Weer lekker aan het schuren geweest op de carbon parts. Op onderstaande foto's de delen die bijna klaar zijn voor een laagje DD-lak;

Versnellingsbakkapje;


'N lekkere strakke A-Stijl;


Velgen BIJNA klaar (2 zijn er al klaar, deze 2 resteren ;));


Tevens nog het hoedenplankje verder strak gemaakt en gisteren in het carbon betrokken. Morgen alles even passen en de laatste dingen aanpassen (aansluiting met de C-Stijlen), en daarna afschuren en klaarmaken

Hoedenplankje int carbon;


Tevens nu in totaal 5m2 bitumen in de wagen zitten en de gehele achterkant zit nu vol ;). Binnenkort nog wat voorraad in huis halen en dan gaat de gehele voorkant van de wagen eraan geloven ;)

Alex Verloop

I like me nieuwe hoedenplankje :D




Zo was het in den beginne;

Alex Verloop

4 deeltjes verder in de lak ;) Laatste keer schuren (finally) en blanke lakken resteert :D (me is tres blij dat de velgjes eindelijk! klaar zijn :))

A-stijl;



B-stijl;



Versnellingsbakkapje;



Wheelies;



Planning voor morgen;
- hoedenplankje schuren (laatste keer hoop ik)
- versterker schuren & laatste maal harsen
- 4* centre kapjes schuren & laatste keer harsen
- als er nog tijd over is.... verder met schuren aan de "achterbank" en kofferbakinbouw ;).

Last but not least; morgen ook weer lekker motorrijles :D

Alex Verloop

Iedere keer weer als ik een stuk in het carbon heb getrokken, en vooral geschuurd, verbaas ik mezelf. Het voorste deel op de onderstaande foto is van ongeveer een half jaar geleden (afdekplaat van de radiateur). Trok deze vandaag even onder het stof vandaan... en schrok eigenlijk wel van de "strakheid". Dat wordt nog even een keer schuren geblazen ;).

Onderstaand de eerste lading carbon die nu officieel klaar is voor een laag blanke lak;
Interieur parts (en 2 motorruimte delen; bakkap & radiateurafdekkapje);



Finally... en echt... eindelijk; wheels :D


Meer updates deze week komen er niet. Misschien van het weekend nog... maar ga vanaf nu even een paar dagen een soort van "sabbatical leave" houden ;). En vooral... even wat slaap inhalen!

Tot van het weekend :D


Alex Verloop

Moeite blijft nergens gespaard ;). velgen hebben letterlijk bloed, zweet en tranen gekost, want sommige gouden boutjes, waren aan de binnenkant rood gekleurd, met een stukje vel er nog aan :D.

De bandjes liggen erom! Ongelooflijk maar waar... eindelijk was het vanmorgen dan zover. Alle velgen tussen de 30 en 60 gram lood  >:D.


Zie pics hieronder, ben er wel blij mee :rolleyes:





Hier rusten ze zolang even;



Tevens tijdens het wachten nog even twee oude deeltjes gepolijst;



De kofferinbouw is 95% strak, laatste deel dat resteert is het afwerken van de "gaten" waar de 4 RF filters in komen te hangen. Daarna is het lakken en carbonizen.

Iedereen alvast een goed weekend, mijn vakantie zit er na vandaag helaas al weer op!

Alex Verloop

Morgen de laatste hoekjes bijwerken van de kofferinbouw. De vakjes moeten nog even strak gemaakt worden, maar daar voorspel ik niet veel problemen. De RF filters zullen er straks wel lekker uitspringen.

Ben benieuwd hoe alles straks past in de wagen.... de apparatuur past sowieso, maar ben vrij benieuwd naar de hoekjes en aansluitingen. Even een pic van hoe die er zondag bijstond;


Morgen zal ik nog aan de inbouw werken, daarna eerst 4 dagen Tsjechie voor de boeg (voetbaltoernooi v/h werk  >:D).

Tot later!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev