Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 67

Gestart door Benjamin Renon, 1 december 2015, 19:38:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Yorick

Wat is dat dan toch ook makkelijk he, als monteur. Heerlijk lijkt me dat!
Succes ermee Mark. Wat ga je met die 528 doen?

mark29

Die blijft warmlopen, ik vermoed dat die kop of krom is, of een gescheurde kanaal, omdat die druk opbouwt. Dus komt daar een andere motor in. Die is nu geschorst.
Ja een hele complete auto kopen is te duur haha.

Voor de laguna ga ik op zoek naar een motor, die gaat eerst rijden.

Yorick

Oké! Valt nog wel te redden dus met jouw knowhow.

Kon je die Laguna voor een prikkie ophalen dan? Zo kun je er nog winst op maken ook als ik het goed lees  :q

Tedo


mark29

Inpassen wel, maar niet lopen.
Dit is er een met nokkenasverstelling.
Niet elke f4r is hetzelfde, liefst met zelfde indicenummer, maar dat is moeilijk te vinden. Maar sommige andere motoren moeten ook kunnen.
Ik heb al wat indices op een lijstje staan, hopelijk als het komende week ff rustig is op het werk, wat het al weken niet is, even op dialogys uitzoeken wat de verschilen zijn. Vermogen, bevestiging handbak of automaat, wel of geen nokkenasversteller enz enz.

Tedo


mark29

Ja die had ik ook al bekeken via jouw link, zo n motor moet het zijn, die zou best wel eens kunnen passen.
Maar goed ik moet nog even kijken of er niet toch verschillen zijn, het is best veel geld namelijk om mis te gokken, en daarbij dit blok staat niet bepaald om de hoek te koop.

MarcN

Citaat van: mark29 op 22 mei 2016, 10:23:55
Ziet er goed uit weer!
Afgelopen week een laguna gekocht, nooit gedacht dat ik een laguna zou kopen haha.

Dat is even heel wat anders dan een BMW :) Maar wel een leuk projectje als je de kennis en benodigde materialen op het werk hebt.

mark29

Ja dat moet het probleem niet zijn haha. Zit sinds 2002 bij renault. Dus de laguna behoorlijk bewust meegemaakt.


Dredan

Vandaag een Arlows demper besteld, binnenkort de 16v even ietsje stiller maken. Y
En ik ben al een paar weken bezig met andere velgjes opknappen, zullen volgende week wel klaar zijn dan verschijnt er wel een fototje op mn projectpagina !-!
Megane coupe 1.6e // Megane coupe 2.0 16v

Tedo


mark29

Afgelopen week een motor gekocht, verder nog een oem renault allemaal distributieset, nokkenaskeerringen, multieriemset, toplager, tapeindjes, dopjes voor de modderkuipen enz enz.
De turbo bleek ook wat te veel speling te hebben, dus vandaag een revisieturbo gekocht.
Alles op elkaar gebouwd, blok hangt nog in de takel, nu klaar om in de auto te takelen, alles is opgebouwd weer.

Kom alleen steeds tijd te kort om de boel klaar te maken, dus alles blijft maar staan in de werkplaats, door de weeks is het momenteel ook erg druk.
Beetje jammer, maar ik verwacht als ik komende week wat voor en na werktijd wat kan doen, en in de pauzes, hij eind deze week wel klaar zal zijn.
Dan is alles weer zo goed als nieuw. Dan nog de auto schoonmaken en poetsen en weer eens rijdend met een auto naar het werk.


Yorick


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev