Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

matrafreak

Even voorstellen...

Matrafreak..
Waarom deze naam?
Grote passie voor dit automerk..
Beroemd in de Formule 1(jacky stewart)
De murena...(eerste gegalvaniseerde auto!!!l)
Matra was zijn tijd voor.
Helaas is Renault gestopt met Matra
Maar wel even gebruik gemaakt van Matra.(de espace----> komt van de productielijn ban Matra
De Espace ontwikkelt door Matra!!

Zelf heb ik 2 Matra's gehad(Bagheera en de Murena 2.2)

Zo dat is even opgehelderd.

Ik woon in Veldhoven.
Werk op de universiteit (audio/visueel servicetechnicus)

Ik sport daarnaast ook graag. Wielrennen, hardlopen en zw
emmen.

Sinds kort in het bezit van
een mooie zwarte Megane 2.0 T CC




Fluppie


patthai

Hallo mijn naam is pat en ben sinds mei in bezit van een zwarte megane 2.0 16 V hatchback.


DaveV

Goedemorgen allemaal,

mijn naam is Dave, 39 jaar en op dit moment nog net de eigenaar van een 2012 Megane Estate GT-Line 110PK DCi in het zwart. Over een week of 10 staat er een Megane Estate Bose voor de deur in de kleur Blue Cosmos. Deze zal voorzien zijn van de 130PK DCi en alle opties die mogelijk zijn op het schuifdak na ivm het lage dak wat je dan krijgt.

Ik wilde graag proefrijden in de versie die ik nu besteld heb maar helaas kon dat niet want die reed blijkbaar nog niet in NL. Ook op internet kan ik er niet zo snel 1 vinden dus het wordt even afwachten tot week 33 ofzo. Op zich ook geen ramp, de huidige wagen rijdt nog steeds heerlijk na 5 jaar en 135KKm al heeft ie wel wat slijtage ondertussen.

Ik ga maar eens kijken op dit forum wat er allemaal te lezen is en of er misschien wel een soortgelijke wagen rondrijdt hier :)

Groeten!

Ewout

Goedemorgen samen,

Al enige tijd lees ik mee met jullie op dit forum en heb zo ook al een paar vragen gesteld.

Sinds september 2015 weer in het bezit van een Renault, een CC 1.6 16v uit 2004. Ondanks sommige verhalen een probleemloze auto waar wij ontzettend veel plezier aan hebben gehad. Open rijden behoort tot onze favoriete bezigheid en dus besloten om een 2 liter versie te gaan zoeken.
De cabriolet is inmiddels ingeruild voor een jongere variant. Ook van een eerste eigenaar en met 60K op de teller, een 2 liter.

Groet Ewout



Lucas Hermans


Toine60

Ik ben net lid geworden van deze club. Normaal gesproken ben ik wel een volger van forums van auto's die ik heb, maar echt actief meedoen erin was niet mijn ding.
Sinds afgelopen mei ben ik de eigenaar van een Renault Mégane Cabrio van 2001. De eerste keer een cabriolet.
Na veel verschillende auto's te hebben gereden een Renault. Een merk dat ik als automonteur altijd verfoeide. Maar dat was in de tijd van de Renault , 12 enz.
Auto's die ik gereden heb waren gebruiksvoorwerpen en nu voor het eerst een auto als hobby-project en om heerlijk zonder dak te kunnen rijden.
Naast deze cabrio heb ik ook nog een Dacia Logan MCV, 7 zitter.

Nu kom ik tot enkele personalia. Toine Kerstens, woon in Hoogerheide, ZW Brabant. Ben lange tijd automonteur geweest en werk nu als veiligheidskundige voor een grote overheidsorganisatie.

Ik hoop af en toe positieve bijdrage te kunnen leveren aan het forum.

Fluppie


mark


Mastertje

Renault 12..  8)7.. ppff jah weet nog ergens in 1800,..  Y is ondertussen wel een boel veranderd..  :D

Maare  welkom
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel


citroen

Hallo, sinds vorige week heb ik een Megane 16 16V 2001, zwart en in een redelijk mooie staat. Als citroenrijder even wennen aan de vering die niet hard is maar zeker ook niet zoals die van een citroen op bollen. Op kleine hobbels doet de Megane het trouwens beter en wat werkelijk verbazingwekkend is: geen gerammel! Niet in het interieur en niet in de ophanging.  !-!

De reden om over te stappen naar Renault is simpel: met mijn oude citroen mocht ik Rotterdam niet meer in, terwijl ik daar vaak moet zijn. En omdat citroen geen luchtgeveerde modellen in de kleine middenklasse, noch aansprekende modellen heeft vond ik het tijd worden om eens vreemd te gaan. Met een beperkt budget kom je dan toch bij de Fransen uit. De Megane vond ik qua design altijd al een leuke auto. Reviews en testen nagepluisd en knoop doorgehakt. Er stonden er heel wat te koop onder de 1000 euro.

Hij is fijn! Bij de eerste keer instappen voelde het meteen goed. Goede zit, perfect. Strak, rammel- en spelingvrij in de bediening en ophanging, voelde degelijk aan. Goed onderhoud gehad op de belangrijkste zaken. Redelijk pittig motortje, al had ik er iets meer van verwacht met zijn bijna 110 pk. Of hij echt zo zuinig is als de cijfers beweren moet ik nog ontdekken.

Na een weekje rijden komen er (natuurlijk) wat puntjes aan het licht. Ruitenwissers versleten, 3e remlicht is verdwenen (....) antenne afgebroken en iets ernstiger: de motor schommelt nogal. Enig naspeuren hier leert me dat de motorophangsteunen dan versleten kunnen zijn, dus daar moet iets aan gebeuren.

Omdat ik nog helemaal geen inzicht of kennis heb van Renault heb ik me voor deze club aangemeld. Zo hoop ik wat meer aan de weet te komen over dit type auto en zijn berijders. Heel mooi zou ik het vinden als iemand met ervaring eens met mij mee zou willen kijken in de auto en mij de bijzonderheden, de typische merkdingen kan tonen waar je op moet letten voor het onderhoud. Ik woon in Huissen, vlak bij Arnhem en Nijmegen en kan natuurlijk ook naar een liefhebber toe. Ik weet echt niets van dit type als citrofiel... ( Hoe noemen jullie jezelf eigenlijk als Renault Meganefan...?)  ;)


mark

Welkom  !-!

Kan zijn dat je het motortje nog ff los moet trappen.
Die van mij was in het begin ook niet zo snel, maar naar een paar weken toeren liep het motortje een stuk beter.

Een grotere luchtfilter doet ook een hoop, er zit standaard een zielig klein luchtfiltertje op.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev