Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics deel 20

Gestart door Jan van Heteren, 3 augustus 2007, 07:19:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nick Mattheus

@ dirk

wat is het alternatief dan?? :9~

eneuh is zo een computer van een 1.6 16V wel aanpasbaar?? 8)7 :D
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Dirk Kuipers

há! Dat weet ik niet. :)

Alternatief is om de motor zelf te gaan kietelen. Dan zou ik op 250 pk moeten komen.  En doe ik dan nog een aanpassing, dan zou ik op 275 pk komen.. Vind die schatting eerlijk gezeggt wel enorm hoog, dus mocht ik hiervoor kiezen, dan wil ik eerst wel zeker weten dat deze vermogenwinsten kunnen worden behaald.

Alleen dan heb ik geen PSSSHHHHTTT...
Maar wel een motor die ontiegelijk lekker klinkt natuurlijk.. Alleen heb ik liever een psssht!

Maargoed, morgen weet ik hopelijk meer.

Nick Mattheus

ik heb nog wel een paar vaten van 50L hier thuis staan, kan je komen halen

wel zelf te vullen met benzine uiteraard 8)7 :D
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

LVD

Je kan wel een extra computer erin zetten. dan komt er een extra injector, die door deze computer aangestuurd wordt. niet de allerbeste oplossing, maar werkt wel. dan kan je gewoon je originele comp. houden en een extra comp. is niet extreem duur..

250pk zonder turbo is mogelijk, maar ik geloof niet dat je dat wilt... dan ga je nl naar motorsport configuraties, dat houdt in, dat je een motor hebt die heel veel toeren maakt, maar onder de +- 4000rpm niet te berijden is.
Als je al kijkt naar motorsport nokkenassen, die je dan zult moeten gaan gebruiken, is het effectieve werkgebied van 3000-8000rpm en daarmee haal je de 250pk nog niet eens..
als je een normaal te berijden auto wilt houden, en niet voor de turbo gaat, denk ik dat je tot de 180-190pk max kunt gaan.
Ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar voor ongeveer 1000 tot 1500 euro heb je een compleet programmeerbare injectie, met kabelboom. het enige wat je dan moet doen is alles aansluiten, de schema's zijn in overvloed te vinden op internet, en het programma wat erin moet, is niet heel erg moeilijk..
Zoals ik je al eerder gemeld had, ik weet iemand, die heeft een turbo op een F7R motor gebouwd, waarvan de comp wel te programmeren was, hij heeft dus alle programma's al.. daarnaast weet ik ook nog een bedrijf, die turbo kits op Clio's bouwt, zal daarvan de url op moeten zoeken..

Dirk Kuipers

Citeerdat houdt in, dat je een motor hebt die heel veel toeren maakt, maar onder de +- 4000rpm niet te berijden is.
Hoe bedoel je dat? In welke vorm is hij niet te berijden dan?

Als ik kijk naar "betrouwbaar" tunen, dan moet ik natuurlijk kiezen voor andere nokkenassen en de kop bewerken, andere motorsteunen (zodat de motor niet zoveel kan kantelen), andere baksteun, spruitstuk, etc.
Maargoed, neem de optelsom en je ziet dat je dan ook diep in de buidel mag graaien.

De compressor zouden we er zelf op kunnen bouwen, maar ik ga niet zelf wat software van internet downloaden en hem dan zelf "ongeveer" goed afstellen. Als ik een compressor erop bouw, wil ik dat ook goed hebben en wil ik dat alles in orde is. Dus dan laat ik het software gebeuren liever aan iemand anders over.
Maarja, hoeveel bar kan ik gaan rijden op mijn motor zoals hij nu is? 0,4 bar? Dat schiet denk ik ook niet heel veel op, dus dan moet ik al gaan denken aan andere zuigers, etc.

Voordelen van zo'n instelbare computer, is dat ik hem zou kunnen aansluiten aan mijn car PC. Dan zou ik onder het rijden dus gewoon dingen kunnen wijzigen. Dat is opzich wel grappig natuurlijk.

Dus ik zit nu wat te dobben over wat ik nu eigenlijk wil.
Ik ga daarom alle alternatieven uitzoeken en vervolgens naast elkaar leggen.


matthew

@Dirk

250 pk is idd  erg veel,ik weet wel dat achterberg uit zo'n blok wel 200pk kan peuteren,en dan krijg je idd andere nokkenassen ,kop bewerking ,spruitsuk ,computer software ,en dan motor steunen en dan ben je rond de 4500 euri kwijt.
Heeft die ook vertelt hoe die op die 250 pk tje komt?

En er rijdt een duitse coupe met compressor maar is een 2.0 8v heb je die niet kunnen achterhalen?

matthew

Zo ziet het er uit bij die duitser





Helaas heb ik geen kenteken van deze auto.

Nick Mattheus

Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

matthew


Dirk Kuipers

Leuke foto's Matthew,

Gister weer bij iemand langs geweest die "weer" een heel ander verhaal vertelde. Niemand verteld hetzelfde..
In principe raad deze man mij ook aan om het motorblok gewoon te tunen i.p.v. een turbo, maar dat is omdat hij dat zelf gewoon mooier vind.

Ik heb van hem verschillende mogelijkheden gekregen. Een DTA computer inbouwen met een kabelboom maken en vervolgens de auto op de rollebank, de prijs viel mij op zich nog wel mee.
Voordeel als je dat gaat doen, is dat je in de toekomst alles zelf kunt bepalen en je geen belemmeringen meer hebt m.b.t. de software.

Tevens vertelde hij me dat het aantal PK's wat mij elders wordt beloofd overdreven is.
Als ik mijn motor laat tunen van 150 naar 200 pk, en iemand verteld mij dat het 250 pk geworden is, dan geloof ik dat. Omdat de auto toch veel sneller is. Als je het uiteindelijk gaat meten zal het waarschijnlijk tegenvallen.
Op de renault tuning club is dit gebeurt met een jongen die zijn auto ook had weggebracht en hem werd verteld dat hij naar 200 pk was gegaan. Toen hij op de rollebank ging op een meeting en met veel publiek omdat dit het spektakel zou worden, bleek dat hij maar 140 pk had.

In principe kan ik zonder andere software met 0,2 á 0,3 bar gaan rijden. Ik moet een paar instellingen maken die wel te maken zijn, en dan is dat mogelijk. Wil ik meer, dan moet ik naar andere zuigers gaan kijken en moet ik met een andere computer gaan werken, etc.

Ik ga eerst eens alles op mij in laten werken. Mogelijkheden zijn er gelukkig toch nog genoeg.


CiteerHeeft die ook vertelt hoe die op die 250 pk tje komt?

Mijn indruk is dat hij bedoelde dit aantal pk's te halen door de wijzigingen die je daar noemde.
Hij noemde zelfs een keer 275 pk.. Ik ben hierdoor eerlijk gezegt wel gaan twijfelen of dit wel geloofwaardig is.


Die man van gister beloofde mij juist helemaal geen pk's, maar zet mij van te voren op de rollebank, en op het eind zien we wel wat eruit komt.
Oftewel, geen sterke verhalen. Elke aanpassing heeft zijn prijs en wat eruit komt zien we aan het eind wel.
In principe vind ik dat wel realistischer.

Maargoed, mijn mening verschilt nu elke dag.. Dus ik laat het eerst even op mij inwerken, en zie dan wel weer verder. Overhaaste beslissingen wil ik niet nemen.


Nick Mattheus

idd met dit overhaaste beslissingen nemen kan je een pak meer kosten denk ik

gwn goed over nadenken en met jou dirk komt het helemaal in orde Y _o_
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Tijnn

jullie zitten ook nooit stil he, haha ik heb echt respect voor wat jullie van je auto's maken even iets voor dirk.. mag ik mischien weten wat je ondertussen heb uitgegeven aan dat ''monster'' van je  :) hijs echt supergaaf ben benieuwd wat dat nou mag kosten haha.. nog even een vraagje betreft ps2 in de auto plaatsen, ik zag dat Michel Cijs dat in zn achterbank heeft gedaan maar ik lees hier nergens iets over hoe het precies is gedaan. ik zit namelijk ff met de omvorming van de spanning want een ps2 is volgens mij standaard 12v dc met een travo eraan naar 230 ac dus gewoon travo tussenuit laten en koppelen? wie heeft hier ervaring mee en zou mij dat kunnen vertellen alvast superbedankt!


Nick Mattheus

kheb gewoon een omvormer van 12V naar 230V en 150W steken Y

gewoon aansluiten en dit werkt perfect ;) !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Jan van Heteren

Je kunt de ps2 inderdaad heel makkelijk ombouwen naar 12v
is bij mij ook gebeurd
dus heb je geen omvormer meer nodig... :q
Meganomaniac

Yayo

Kevin ziet er goed uit  !-!..... Zijn je wielkassen nu ook mooi gevuld? Heb j niet toevallig een foto van de zijkant zodat we goed kunnen zien hoe het er van uit die hoek eruit ziet  Y...
Wat ik me eigenlijk ook af vraag is of je dan ook een betere weg ligging krijgt in bochten?
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev