Advertenties


condensator tft

Gestart door Greencabrio, 29 november 2005, 10:56:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Greencabrio

Waar haal ik deze? Ik heb bij het bekijken van een dvd van die ontzettend vervelende lijnen door het beeld in mijn auto. En hoe harder ik de stereo zet hoe frequenter de lijnen worden. Nou weet ik dat dit te verhelpen is met een condensator. Maar wat voor condensator is dit en waar kan ik deze kopen? Of zit ik er helemaal naast? Ik wil iig van die lijnen af!!!

Timo Zuiderduin

condensator valt bij iedere audiozaak te krijgen.
prijzen hierin varierend van 35 tot 300 euro (en hoger)

maar geen idee of dit jouw probleem verhelpt.

Greencabrio

Nou volgens mij is het niet zo een condensator die bij je versterker hoort. Maar om de voeding constant te houden voor het tft scherm gok ik, want de condensator waar jij het over hebt zit tussen je accu en je versterker.

Timo Zuiderduin

Lijkt mij hetzelfde soort.
ze hebben beide dezelfde functie en hetzelfde doel.
het enige dat een condensator doet is een soort buffer aanleggen voor momenten dat er meer vermogen nodig is.

dus het mag naar mijn idee niks uitmaken wat het systeem is wat daar op aangesloten wordt.

ik zou hem zelf ook op je versterkers aansluiten aangezien die wisselende spanning gebruikt. je TFT gebruikt een constante spanning dus daar hoeft geen condensator tussen.

maar het zou ook kunnen dat je signaalkabels van de speakers bijvoorbeeld storen op de voedingskabel van je TFT.
ik zou in ieder geval zorgen dat de voeding van de TFT volledig vrij ligt van allerlei andere kabels.

maar goed, ik heb de waarheid niet in pacht dus kan het bij het verkeerde eind hebben.

EbOoZ

Ik heb hetzelfde probleem en mijn kabels liggen helemaal los van enige stroom kabels. Tenminste... buiten het dashboard om bedoel ik dan.
Het zou nog kunnen zijn dat m'n VGA langs een stroomkabel in het dashboard loopt, maar daar ben ik nog niet achter.

Mocht ik een oplossing vinden laat ik het weten! :D

Timo Zuiderduin

kan ook speakerkabels zijn hoor, hier loopt immers ook stroom doorheen!

maar misschien is er iemand die hier ervaring mee heeft (erix)  ;D

EbOoZ

Ik zit trouwens nog es ff te denken, maar die kabels kruizen ??n stroomkabel onder m'n dashboardkastje. Voor de rest helemaal niet.

Het zal wel iets met aarding te maken hebben.

Tuned

signaal miss te zwak?
en anders inderdaad eencondensatortje voor tft

Greencabrio

Maar waar haal ik deze? Want ik weet dat deze bestaan. In de topic vervorming op tft wordt deze aangeboden door iemand. Ik heb deze persoon ge pm'ed maar krijg geen reactie. Misschien dat Erix hiermee kan helpen?

Tuned

audio zaak
hifi point .nl
ice factory

Robin

welke dikte voedings kabel heb je en waar heb je deze afgetapt ?
De zelfde vraag voor de massa ?

Dit is bijna altijd het probleem , ik heb iig nog nooit een condensatortje hoeven gebruiken voor een scherm.

M.V.G

Greencabrio

Euhm ik heb de standaard kabels gebruikt. Voeding heb ik achter de aansteker vandaan en de massa aan een punt aan het frame. Wel loopt mijn video kabel tussen andere kabels door.

Robin

Trek voor de gein is een los 2,5mmq draadje van je accu naar het schem (plus en de massa).
Hele grote kans dat je het dan kwijt bent. Is iig het proberen waard 5 min werk.

M.V.G

EbOoZ

Hoe kan je er trouwens voor zorgen dat alles goed geaard is enzo, maar dat de boel wel op het contact aan en uit gaat?!

Greencabrio

contact aan en uit is niet zo moeilijk je radio is hierop geschakeld en bijvoorbeeld je aansteker. Goed geaard kun je het beste doen om een deel van je frame te zoeken waar geen lak of iets dergelijks op zit en vervolgens hetgeen hier aan vast maken!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev