Advertenties


condensator tft

Gestart door Greencabrio, 29 november 2005, 10:56:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EbOoZ

Ja maar Robin zegt ook: Trek voor de gein is een los 2,5mmq draadje van je accu naar het schem (plus en de massa)

Is de plus achter de sigarettenaansteker niet te dun misschien?

Greencabrio

Daarom en dat ga ik van  het weekend eens proberen...want heb een audiozaak gebeld maar die geven het volgende aan je kan een condensator aansluiten op de versterker en vervolgens het deel tussen je versterker en condensator aftappen. En op de aftapping je schermpje plaatsen wat tot gevolg heeft dat je een constante stroomtoeveoer hebt!.

EbOoZ

Jaaaa ja! ;D. Ik snap em ;)

Ben benieuwd of het lukt Michael :D

Robin

#18
Aarden (massa) heeft niets te maken met op het contact aan en uit gaan? ;) dit gebeurt d.m.v een geschakelde plus.
Mocht het probleem nu zijn opgelost als je de plus en massa van de accu haalt maar je wilt wel dat je schem word geschakeld door je contact kan je dat als volgt doen :
De massa van je scherm direct op de accu.
De plus van je scherm doe je dan via een relais op de accu.
Het relais sluit je aan op de geschakelde 12v van je contact (kan je aftappen achter de radio bijv.)
Nu zal als je je contact aanzet het relais omschakelen en krijgt je scherm voeding van je accu.
Let wel op als je je scherm direct op de accu zet je er wel even een zekeringetje tussen stopt om kortsluitings brand te voorkomen.

Dat aftappen van je condensator achterin snap ik niet helemaal , als de versterker nu de condensator leegtrekt zal je scherm dus weer een dip krijgen (weliswaar een stuk minder dan nu , maar het blijft een dip) tevens is voor een goede werking van een condensator de maximale kabel lengte tussen de condensator en de verbruiker 30 cm ongeveer.
iets meer mag wel maar van achter naar voor word wel heel lang.

Goed aarden doe je op een punt in caroserie waar geen lak zit en met een minimaal net zo dikke kabel als de kabel van je plus.
Meestal worden in de kofferbak de gordelpunten van de achterbank gebruikt , eronder even opschuren kabel met een kabel oog onder de bout en weer vastdraaien.
Ik spuit het dan altijd nog even in met blanke lak tegen eventueel vocht o.i.d.
Voor het dashbord leg ik altijd een nieuwe dikkere 12v (2,5 of 4 mmq afhankelijk van wat er allemaal op komt) naar de accu en meestal de massa naar de koffer (als dat niet gaat naar het motorruim)zodat alles hetzelfde punt voor 12v en massa heeft.
Dit zal je ook de minste kans op ruis en/of storing geven.

M.V.G

EbOoZ

Dat de massa zo goed als niets (want als ie niet aangesloten is zal ie waarschijnlijk niet aan gaan :P) met aan en uit te maken wist ik ;D

Het ging me even over dat relais-verhaal enzo :D

Ferdi

ik heb er ook een storingsfiltertje tussen liggen... dat ding heeft gewoon 2 tulp aansluiting die je als het ware tussen je gele signaalkabel prutst... niets voeding of massa, de storingen die je krijgt ligt puur aan het magnetisch veld van andere elektrische kabels... ik zou zeggen, filter ertussen, en de gele signaal kabel ver genoeg van andere kabels afleggen en desnoods afschermen met aluminium folie.  :D

EyesOnly

Is het wel een A-merk scherm of goedkope import van een onbekend merkje?

Greencabrio

daar vraag je me wat.. Denk goedkoop import merk. Was 199 kwijt. Heb even het verhaal van robin geprobeerd van het 2.5q verhaal maar dat werkte niet. Vervolgens de videokabel ingepakt met alu folie en voila storing weg! Lag dus aan het videosignaal

Greencabrio

Maar toch ff de vraag aan ferdi hoe kom jij aan die filter?

Ferdi

ik heb het bij onze plaatselijke adiozaak gekocht  :D

Greencabrio

Dan zal de mediamarkt dit ook wel hebben! :D ik ga donderdag wel even kijken

Ferdi

ik heb er hier nog 1-tje liggen...  ;D

Robin

Gelukkig dat het is opgelost.  :D
Goede tip voor als ik ook eens een hardnekkige storing heb , die alu folie.

M.V.G

Erix

Pak aub die alu folie daarna ook in met isolatie. Die rommel geleidt nogal erg goed en frommelt zomaar overal tussendoor....

of

Volgende keer gebalanceerde en dubbel afgeschermde kabels nemen, scheelt ook dag en nacht ;) Kost wel wat meer maar dan heb je ook wat.
ZX-Audio · the finest audio products around

EbOoZ

Dat ga ik ook even proberen... die alu folie :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev