Advertenties


Rlink 2 radio van demontage auto plaatsen

Gestart door Francois, 14 januari 2022, 18:20:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Francois

Heeft er iemand ervaring mee of het kan om een megane estate 4 rlink2 radio vanuit een demontage auto in eigen auto te plaasten.
Hier zit een anti theft lock op heb ik gelezen.
Dit gaat schijnbaar via het vin nummer van de auto. Is zn radio opnieuw te programmeren in auto met ander vin nummer?
Het vin nummer van de demontage auto is ook aanwezig.
Hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Alvast bedankt.

Felix

Ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel een paar voorbeelden waar iemand R-Link 2 in een Espace IV en een Laguna III heeft ingebouwd.

Het klopt inderdaad dat het aan elkaar gekoppeld is dmv het VIN. Maar die kan je eenvoudig veranderen met PyRen of ddt4all.
Heb je een 2e hands R-Link 2 unit?

Ik heb hier de draadschema's van een R-Link 2 systeem. Binnenkort wil ik het een en ander van deze gegevens op het forum plaatsen ivm de vele vragen voor die info (met name voor de Megane 3)

Zie hier de R-Link 2 unit in de Espace en Laguna
https://www.drive2.ru/l/571564902976595057/
https://www.drive2.ru/l/573007737110138134/

Volgens mij werkt het niet 100% out of the box. Niet alle informatie op de CAN bus is hetzelfde als bij voorgaande modellen.
Daarnaast zit je nog met wat fysieke uitdagingen. R-Link 2 heeft tenslotte geen radio met knoppen om het te bedienen zoals bij R-Link 1 met bijvoorbeeld de joystick.

Francois

Het gaat om een rlink 2 radio te vervangen. Dus rlink2 eruit en andere rlink2 uit een demontage auto erin.
Heeft u ervaring dan met dat over programmeren?

Felix

Oeps verkeerd gelezen o-)

Ik heb er geen ervaring mee maar ik kan wel de configuratie van je oude unit overzetten naar de nieuwe dmv PyRen.
Eventueel met clip als bovenstaande niet lukt

Francois