Advertenties


Nokkenas verstellen poelie.

Gestart door Gangisallesman, 13 oktober 2021, 09:36:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gangisallesman

Ik heb even een vraagje , ik weet er is veel over geschreven maar toch even de vraag.
Maart volgend jaar willen we naar de Noordkaap met de megane 2 ,1.6-16v . Vorig jaar heb ik de distributie riem vervangen. Nu is het heel af en toe dat ik een tweede keer moet starten want bij poging 1 slaat die af met dat typische poelie geluid. Ik denk dus elke maand een keertje.
Is het nu zo dat dit eventueel steeds frequenter kan gaan gebeuren of kan die ineens helemaal stuk gaan.
Kijk als het in het ergste geval betekent dat ik 5 pogingen moet doen om te strarten dan laat ik het zo en komt dat bij de volgende distributie wissel..
Wat is wijsheid?

mark29

Ik zou het na 2 keer al helemaal beu zijn, en een riempje wisselen kost je een zaterdagochtend.
Ja dat word alleen maar meer, en niet minder, tot hij tijdens rijden continu herrie maakt, dan klinkt hij als een diesel.
Olie op tijd vervangen? 30k is eigenlijk te lang termijn, we hadden vaker problemen met de verstellers, na vervangen nog steeds, nieuwe olie erin en opgelost... het werkt op oliedruk namelijk, en te dikke wilt die niet.

Gangisallesman

Tja het punt is dat die het maar zelden een keer doet en dan een tweede keer moet starten . Inmiddels hebben we al bijna een ton erbij gereden en staat de auto op 3 ton op lpg.
Ik heb olie ververst en die blijft  mooi schoon op lpg, dat zal zeker helpen dit minder te hebben.
Als het in het ergste geval betekent dat het gaat klinken als een diesel onder de kap zoek ik daar wel een gargage mocht het nodig zijn.
Blijft koffiedik kijken , ik denk er nog even over na maar bedankt iig voor het meedenken.

mark

Tja... Ik heb hetzelfde.  :D staat op m'n to do lijstje.
Maar heeft geen haast, heb al aardig wat geld in de megane gestoken laatste 2 maand. Even de geldboom wat laten groeien.  :P

mark29

Het regent nu. Dus die geldboom groeit wel!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev