Advertenties


1.5 dci tankproblemen

Gestart door vrouwke1981, 8 juli 2021, 20:48:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vrouwke1981

Hoi allemaal,

Ik heb mijn droomauto 1.4 tce  floride cabriolet terug aan de garage gegeven onder bovaggarantie nadat eerst turbo gerepareerd was en toen de oliegeur aan bleef houden, heb ik de auto bij renault dealer laten uitlezen. Toen bleek ook de  carterpan en oliefilterdeksel lekkage te hebben. Samen met de aankoopgarage op zoek gegaan naar een diesel cabriolet op advies van jullie.

Ik rijd inmiddels nu 3 wk in een 1.5 dci privilege cabrio automaat van 2012, 3e eigenaar met 120.000 op de teller.  Grote beurt, remmen achter en accu is gelijk vervangen.
Heerlijk ontspannen rijd ik nu rond zonder olieluchtjes.  :)

Echter is er 1 probleem waar ook mijn eigen garage niet uitkomt. Met tanken kan ik maar een klein piesstraaltje laten lopen en ben ik een 10 minuten bezig om de tank vol te krijgen. Hij geeft elke keer een klik dat deze vol zou zijn (wat dus niet zo is).
Ik heb al op verschillende manieren en bij verschillende tankstations getankt om te kijken of het ergens aan ligt.
Helemaal pistool erin zoals normaal gebruikelijk is dan klikt hij direct en gaat er maar 0,05 ltr in. Doe ik pistool er net een stukje in dat klepje open is met piesstraaltje dan kan ik tanken met ongeveer 30 keer opnieuw herhalen waar ik een lamme arm en hand van krijg, ondertussen zijn er al 3 auto's gepasseerd die een volle tank hebben getankt.... :?

beetje schuin houden, naar links of naar rechts helpt ook niet.

Is dit een bekend probleem bij de diesels? En waar kan het aan liggen?


mark29

Even de vulhals vervangen. Dus de pijp van de tank naar jou tankklepje. Komt ooit wel eens voor bij diverse autos.
Meestal is dan het probleem opgelost.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev