Advertenties


voorstellen nog geen vragen (nog een vraagje)

Gestart door sjaak109, 23 februari 2021, 16:46:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjaak109

hallo,

sinds een weekje 11-02-2021 in bezit van een megane 3 1.5 dci bose wagen van 2012.
even wennen na 6 jaar in een dacia mcv oud model gereden hebben te hebben.
al die sneue gadgets en zo  :). keyless binnenstappen, motor die elke keer stopt als je voor het verkeerslicht staat.
en dan die 6e versnelling... die vergeet ik ook steeds. (je hoort die motor niet)
ruzie met de radio en navigatie.
een daklijn waar je moet bukken als je instapt, anders boink. ook wennen.
handrem hendel hebben ze gejat, en ga zo maar door.
voor een oude lu.... is het allemaal wel even wennen.
het rijden maakt alles weer goed. de Daas was echt een soort van trekker vergeleken met de Megane.
gelukkig is mijn hobby een land rover 109 station van 1973 dus als ik oldskool wil rijden kan dat nog.

toch nog klein vraagje: ik ben niet dik(vind ik zelf) maar ik pas amper tussen de zijkanten rugleuning van mijn stoel.
die voorgevormde zijkussens zitten wel erug krap. hoort dat zo?
er zullen gerust later wel meer vragen komen maar voorlopig heb ik de blaren al op mijn vingers van dit stukje.

gr,
Sjaak (109)

mark29

Welke stoelen heb je? Ik pas ook niet lekker in gt line stoelen, al ben ik inmiddels wat gekrompen na wat gezondheid issues.
Maar er zijn mensen die juist zweren bij die stoelen. Dat is erg persoonlijk.

mark

Ik pas ook niet in de gt line stoelen. Maar dat geldt voor iedereen met een beetje brede rug. (Heb geen grammetje vet teveel, probeer juist 2 kg aan te komen haha :D)

Ook in m'n eigen stoelen moet ik in de juiste houding zitten, anders heb ik nog steeds dat m'n rug de stoel niet raakt.

mark29

Ja precies, waardeloos, mooi zien ze er wel uit die stoelen. Maar als het niet lekker zit, is de lol er snel vanaf.

sjaak109

ik denk dat het de standaard bose stoelen zijn, half leer (met scheurtjes) half stof.
de bijrijders stoel heeft waarschijnlijk al die jaren een iets groter persoon in meegereden want die zit wel goed.
de Clio van mijn dochter zit eigenlijk nog beter :?
ach alles went. moet je eens naar Frankrijk in een Landrover series 3 stoel gaan zitten. zelfs dat went.
voor de rest ben ik er blij mee. nog nooit zo,n luxe auto gehad.

Nikk

Zoals je aangeeft pas je beter in de bijrijdersstoel die anders / verder is uitgezeten. Geef het wat tijd voor de bestuurdersstoel. Als de bijrijderstoel zich heeft gezet zal die van de bestuurder het ook wel doen. Veel plezier met de auto
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

sjaak109

ha, toch nog een vraag gevonden.
tot nu toe blij met de wagen, er komen achter MAD veren onder want een karretje met 1 ton aan bomen vind hij al niet lekker. :)

de vraag is: elke keer als ik dat rottige start stop systeem heb uitgezet? staat hij weer aan na een tijdje.
en dat is elke keer weer schrikken. bijv. in parkeer garage als je naar beneden rijd en moet stoppen op een steile helling omdat er wat aankomt van rechts. 8)7

kan ik dat start stop niet helemaal uitzetten? waarom gaat hij weer aan na een tijdje?

Felix

Hoe je dat moet uitzetten heb ik beschreven in mijn handleiding voor PyRen. Uitzetten met DDT4all gaan op ongeveer dezelfde manier.

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=22568.msg387259#msg387259
Enige handigheid met computers en de juiste OBD2 adapter is wel vereist.

Er staan trouwens nog meer dingen in die je kan aanpassen. Ik moet het nog eens uitbreiden met functies zoals RSound en sport modus.

sjaak109

euhh bedankt!!! ik heb zo,n odb2 ding from China. de Torque kreeg ik al niet aan de praat. begin dus maar niet met een programma waarmee ik mij wagen om zeep kan  helpen.
misschien ooit als ik groot ben?  :)

kan ik niet ergens gewoon een klap op geven?

Felix

Dat is de enige manier. Zelfs de dealer zal je waarschijnlijk vertellen dat het niet kan. Maar wie weet heb je een dealer die verder denkt dan de standaard werkzaamheden :)

Iemand van het forum kan het ook voor je doen. Ik bijvoorbeeld 8)7

MadBull

Als je je niet stoort aan de meldingen en de oranje baco, dan kan het ook
anders hoor. Op de + -pool van de accu zit de sensor voor het S&S systeem.
Er zit aan die sensor ook een stekkertje. Die lostrekken en je S&S is permanent
uitgeschakeld!

Meg3

Inderdaad! Die stekker loskoppelen...zo rij ik nu al een jaar. Melding op dashboard klik je zo weg met de knop op je ruitenwisserhendel. Geen lampjes niks....ik heb het gedaan omdat het mij miet gezond leek voor de accu en startmotor...

sjaak109

Bedankt allen,

ik twijfel nog wat ik zal doen. zag op het renault forum ook een gemakkelijker progje ddt4all. (denk ik)
ik kijk het nog even een paar dagen aan. ik las ergens dat onder een bepaalde temperatuur de start.stop het niet doet.
dat verklaard wel waarom hij het de afgelopen dagen het soms wel aanging en soms niet.
mocht iemand in de buurt van de kop van noord holland (wieringerwerf) het voor mij kunnen doen? helemaal prima natuurlijk.
bedenk net dat ik het ook even aan onze dorpsgarage  kan vragen.

MadBull

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik bewust het S&S systeem moet laten werken.
Ik heb altijd de koppeling ingetrapt voor het stoplicht en de auto nooit in zijn vrij
staan... Dus voor mij is het meer een soort van gadget :-)

Misschien komt dat ook omdat wij in Friesland amper verkeerslichten hebben en
de doorstroom vele malen vlotter is dan in de randstad.

mark

Nou hier in het oosten ook hoor. Het stadje waar ik woon, heeft geen verkeerslichten, alleen maar rotondes.

Vandaag m'n zusjes helpen verhuizen, heb mij als nuchtere oosterling helemaal kapot geërgerd aan de drukke randsteden.  :rant:
Zelfs op de snelweg kunnen ze nog niet fatsoenlijk rijden. Halen ze je in, en vervolgens gaan ze van het gas af.
Welke pannekoek doet nou zoiets? Hou gewoon een snelheid vast, zo moeilijk is dat toch niet?
Is mij niet 1x gebeurt, echt minstens 20x. Vervolgens haal je ze weer in, en kijken ze je aan als een dom schaap.  :D


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev