Advertenties


3e remlicht en kentekenlicht werken niet met deuren dicht

Gestart door Wilcov, 18 januari 2021, 19:39:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wilcov

Hallo allemaal,

Ik heb een renault megane coupe 1.6 16v uit 1999.
Mijn kentekenverlichting en 3e remlicht zitten verwerkt in me kofferbakklep.

Als mijn kofferbakklep dicht is, doen mijn kentekenverlichting en 3e remlicht het niet. Met een open kofferbakklep wel.
Ik dacht aan een draadbreuk in mijn draadboom van chassis naar klep. Na alles na gekeken te hebben was dit niet het probleem.

Verder alles nagekeken en geen mankementen op het eerste gezicht gezien.

Toen kwam ik erachter dat met een open kofferbakklep alles werkte.
Vervolgens kwam ik bij het knopje wat wordt ingedrukt door mijn klep als deze sluit.
Als ik op dit knopje handmatig drukte, dan ging mij  3e remlicht, kentekenverlichting en interieurlicht kofferbak uit.
Deze knop heb ik losgehaald van d ekofferbak heb ik uiteindelijk los maar aangesloten in me klep geplaatst. Toen deed alles het weer. (Wel bleef in mijn dashboard een lichtje branden die aangeeft dat je deuren openstaan terwijl de deur dicht is. Met een open deur was dit lampje uit). Omdat alles wat nodig was goed werkte heb ik dit zo gelaten.

Een aantal maanden ging dit goed maar nu....

Op het moment dat mijn auto aanstaat en mijn verlichting aan is en de deuren dicht doen mijn 3e remlicht en kentekenverlichting het niet.

Wanneer ik een of beide deuren opdoe van mijn auto werkt het 3e remlicht en kentekenlicht wel. Ze doen het ook wanneer de deuren de dicht zijn maar mijn gewone verlichting uit staat.

Wanneer ik dus de weg op ga met verlichting aan en deuren dicht werkt het niet. Ook heb ik inmiddels gezien dat het lampje in mijn dashboard die aangeeft dat er een deur open zou staan nu wel uit is met de deuren dicht.

Inmiddels alles nagekeken en kan niks vinden.
Sorry voor het lange verhaal en hoop dat het duidelijk is want ik snap er helemaal niks meer van.

Ik kan het wel via een bypass doorlinken zodat alles werkt maar zo hoort het niet en wil de oorzaak ook wel weten.

Iemand een idee?

Groetjes wil

Felix

Heb je ook de massapunten goed schoongemaakt? Ik weet niet precies wat het probleem kan veroorzaken, maar als de achterkant van de auto in kermismodus gaat dan heeft dat vaak met een slechte massa te maken. Dat is dus het eerste waar ik aan dacht :)

Wilcov

Massa was ook mijn eerste idee, dit heb ik gecheckt en allemaal schoongemaakt. Ook een extra massapunt gemaakt van accu naar motor en motor naar chassis. Dit maakte geen verschil. Wel lijkt het erop dat het sinds de sneeuwval weer is gaan rommelen

mark29

Zit er water in je achterlichten. Komt veel voor bij de coupe, vinden ze tof denk ik.
Dan gaan de fittingen oxideren en krijg je ellende.


Wilcov

Ja er zat water in mijn achterlicht maar dit is al paar maanden geleden verholpen. Geen oxidatie o.i.d kunnen vinden, alles schoongemaakt maar zag er goed uit.

Nou heb ik alles na gelopen (draadboom)   extra massa hielp ook niet achterlichten er uitgehaald en stekkers opgeschuurd en schoongemaakt en hielp ook niet  en de deur verklikkers er uit getroken ..  niks hielp dus heb nu een draad  van me achter lichtunit naar me kenteken verlichting getrokken die doen het weer morgen me 3e remlicht aftappen...is nog all ###weer😁 en ieder1 nog bedankt voor het mee denken oja moet me hele interieur  slopen om de draadboom te volgen dus leek me dit het makkelijkst 🤔

mark29

Je kan van je achterlicht unit een extra massa draad leggen, deden we vaak om massa problemen te voorkomen.
Op die fitting kijken welke massa is, gaatje boren, schroefje met oogje erin, in het plastic gaatje boren, dan kan je de draad van binnen in het achterlicht naar buiten voeren naar de carrosserie, en dan met een oogje aan een massa punt goed opgeschuurd monteren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev