Advertenties


wie met can clip om uitlezen

Gestart door Joe, 22 november 2020, 09:44:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joe

wie o wie heeft een can clip om uitlezen
hoor het graag

Felix


Joe


Felix

Ik heb niets ontvangen.

Wat wil je precies doen met Clip?

mark29

En wie ben je etc... en wat is het probleem.

Joe

ik zal mezelf voorstellen ben joe  woon den haag heb een renault megane estate bose 2013 1.5 dci


ik wil het auto uitlezen en het roetfilter genereren.
wanneer zou je kunnen dan kan ik wel je kant opkomen 
wat is je nr dan kan ik je bellen

mark29

Weet je wat het inhoud om het roetfilter te regeneren?
Dan sta je bij felix voor de deur met een auto die staat te lopen een half uur lang, als het in 1 keer lukt, op hogere toerentallen.
Met een rokende uitlaat, en eindigend met een zwarte plek op de grond, als er gras onder de auto is verbrand het door de hitte.

Ik zou eens contact opnemen met een garage, vergeet niet na het regeneren de olie en oliefilter te vervangen, want die word dun door alle diesel die erbij komt in de olie. Omdat er veel extra ingespoten word.
Maar waarom wil je gedwongen regeneren, vaak is dit een gevolg van iets, omdat het niet goed werkt.
Klachten bij dit systeem met deze bouwjaren zijn er bijna niet, alleen als er iets anders kapot is, zoals een temperatuursensor, dan kan dit een gevolg zijn.

Felix

Uitlezen kan ik wel voor je doen, maar afgaande op wat mark zegt heb ik niet veel zin om een roetfilter te regenereren ;)
Daarnaast heb ik daar 0 ervaring mee, dus doe dat dan ook liever niet bij andermans auto zonder mij eerst te verdiepen in hoe zoiets eigenlijk moet. (heb eigenlijk alleen ervaring met benzine en lpg).
Je kan het ook zelf proberen met de handleiding uit mijn onderschrift :)

Joe

Ik wil het alleen uitlezen om te kijken wat probleem is dan
Wanneer zou je kunnen

mark29

Roet verbrand rond de 700 of 800 graden. Op die ene graad precies weet ik niet meer.
Tijdens de regeneratie zie je in het proces ook de temperatuur, we deden dit altijd buiten ivm het brandgevaar, herrie en de stank.
Vaak bij probleemgevallen, want ja ze komen alleen met problemen door een ander mankement, moest de cyclus moet het een paar keer herhaald worden omdat ie dan voortijdig afbreekt etc. Bij dit soort klussen lieten we meestal een leerling bij de auto staan of zitten om alles in de gaten te houden. Voor hem betekende dat gauw 1  a 2 uur whatsappen  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev