Advertenties


Gordelspanner bout formaat + loskrijgen

Gestart door flanders, 20 juli 2020, 18:24:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

flanders

Hi allemaal,

Ben bezig mijn Gordelspanners te vervangen en hierbij kwam ik erachter dat 1 van de gordelspanners vast zat met een dolgedraaide bout. Weten jullie wat het formaat van deze bout is en of deze links of rechts draaiend is? Hebben jullie nog tips om de andere bout makkelijk los te krijgen aangezien er loctite  wordt gebruikt lijkt het?

Dank!


flanders

Citaat van: mark op 20 juli 2020, 18:37:44
Dop 16 !-!

Thanks voor je snelle reactie maar het gaat hier om een torx bout dus het wordt lastig een dop te gebruiken  :q

Ik bedoel dus de bout/schroef die de Gordelspanner aan de stoel verbind

mark

Laatste stuk aan de stoel kun je laten zitten. Dat laatste stukje zit ook met een gesp geklikt.

flanders

Citaat van: mark op 20 juli 2020, 19:09:27
Laatste stuk aan de stoel kun je laten zitten. Dat laatste stukje zit ook met een gesp geklikt.

Dat stuk moet ik juist overzetten ivm nieuw interieur. Probeer de bout nu uit te boren met een linkse tap maar er komt geen beweging in. Heeft het nut de bout te verwarmen ivm de loctite die erop zit?

mark29

Gordel bout was 17 toch?
En indien torx is het torx 40.

Ja kan je proberen, maar ik zou eerst proberen uit te boren.

flanders

Ik ga het proberen. Miss ook een idee hoe ik die andere eruit krijg? Deze is nog niet dolgedraaid maar zit ook muur vast.

mark29

Bitje erin. Met hamer erop slaan en dan voorzichtig losdraaien.
Liefst torx 40 bit een grote half inch ratel ivm hefboom.

flanders

Top, dankje ik ga het een poging geven

mark

Als het helemaal niet lukt, met een bijtel een sleuf er in meppen. Als je een dremel hebt is het natuurlijk nog makkelijker, dan slijp je er gewoon een snee in. Zodat je grip op de bout hebt met de bijtel. En dan tik je de bout los. Als je begrijpt wat ik bedoel.

mark29


flanders

Ja ik krijg het met geen mogelijkheid los. Morgen maar eens rondbellen of een garage tijd heeft hem los te maken voordat ik deze zelf doldraai. Dremel heb ik maar wil voorkomen dat ik straks moet gaan lopen boren zoals bij de andere spanner dus probeer eerst even een garage te strikken. De andere ga ik morgen verder uitboren zodat ik dit project kan afronden.

Dank allemaal en ik zal morgen een update geven.

mark29

Heb je een grote griptang, moordenaarstang, pijpentang etc.

flanders

Citaat van: mark29 op 20 juli 2020, 22:30:17
Heb je een grote griptang, moordenaarstang, pijpentang etc.

Garage kreeg hem ook niet los en heeft zelfs een bit afgebroken eraan. Heb een andere gehaald voor van de sloop. Bedankt voor alle antwoorden en hulp iig

mark29

Je wilt niet weten hoeveel bitjes torx 40 ik heb afgebroken op de bout van deurvangers, die bout zit vol met loctite. Drama.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev