Advertenties


Olielekkage en rokende mutiriem/v-snaar scenic 2.0 16 v benzine 2006

Gestart door Marco R., 28 juni 2020, 12:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marco R.

Gistermiddag reed mijn zoon met de auto en belde al na 3 km dat hij alarm op het dashboard kreeg. stop en accu. Ook kwam er rook vanonder de motorkap. Ik heb 2 vragen. Waar kan de olie vandaan komen? En zit de riem nog goed? De rook komt van de slippende riem. Het is een dik teerachtig goedje. Je krijgt het er met zeep niet af, wel met goed wrijven met een ruwe doek.  ik heb foto's gemaakt, maar hoe kan ik die toevoegen?


mark

De dynamo kon nog wel eens zijn vast geslagen, aangezien je stop en accu te zien krijgt op het dashboard. Dat teerachtige spul zal waarschijnlijk stukjes gesmolten riem zijn. Beste is de multiriem demonteren en kijken of de dynamo nog kan draaien, of eventueel iets anders is vast geslagen. Als de riem geknapt was, had je een veel groter probleem gehad, dan kan deze door de plastic kapjes van db riem slaan. Met als gevolg 16 kromme kleppen.

Marco R.

Dank je mark. Er is kort geleden een nieuwe gereviseerde dynamo ingekomen.  Dus misschien geluk bij een ongeluk en nog service/coulance/garantie. (hoop ik ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev