Advertenties


1.5 dCI Hatchback (2012), lekkage achterklep

Gestart door i2paq, 4 november 2019, 09:52:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i2paq

Eigenlijk al vanaf dat we hem hebben lekt de achterklep.

De lekkage is vrij subtiel, behalve als je door de wasstraat rijd. Dan loopt het water via de achterkep op de draagstukken hoedenplank zo de achterbak in  ;(

Lijkt of het rubber wat de achterklep afsluit als deze dicht zit niet goed meer aansluit maar als ik naar dit rubber kijk zie ik niets vreemds.

Iemand enig idee of dit een bekend probleem is?

Zo niet dan ga ik denk ik het rubber maar preventief vervangen, al zijn deze rubbers nogal duur.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

mark

Het 3e remlicht is een bekend kwaaltje bij deze auto's.

Peuter met je nagels maar eens aan het 3e remlicht, als hier wat speling op zit dan weet je het bijna zeker. Deze zit geklikt, is los te halen via de binnenkant. Ff het bovenste kapje van de achterklep los halen.

i2paq

Citaat van: mark op  4 november 2019, 13:00:15
Het 3e remlicht is een bekend kwaaltje bij deze auto's.

Peuter met je nagels maar eens aan het 3e remlicht, als hier wat speling op zit dan weet je het bijna zeker. Deze zit geklikt, is los te halen via de binnenkant. Ff het bovenste kapje van de achterklep los halen.

Je bedoelt dat hij daar lekt?
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

mark


i2paq

Citaat van: mark op  4 november 2019, 15:14:32
Jup, daar willen ze nog wel eens lekken.

Dat verklaard wellicht meteen waarom dat 3e remlicht niet (meer) werkt  :x

Bedankt voor deze info!  !-!
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

mark

http://www.porza.nl/original-renault-extra-3e-drl-remlicht-remlicht-megane-iii-265900006r-re671p014m

Hier een link voor een originele 3e remlicht, hier heb ik die van mij ook besteld. Scheeld je weer een paar tientjes 8)

i2paq

Citaat van: mark op  4 november 2019, 17:37:36
http://www.porza.nl/original-renault-extra-3e-drl-remlicht-remlicht-megane-iii-265900006r-re671p014m

Hier een link voor een originele 3e remlicht, hier heb ik die van mij ook besteld. Scheeld je weer een paar tientjes 8)

TOP!

Nu nog even een duidelijke handleiding hoe deze te monteren.

Ik heb van de zomer al eens gekeken hoe het binnenwerk van de achterklep los te halen maar verder als het middenstuk ben ik niet gekomen. Bang om wat te slopen.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

mark

Beetje voorzichtig met een schroevendraaier los wippen, dan komen ze zo los die panelen. Achter het middelste paneel van de achterklep zitten 2 dopjes. Die wip je er uit, en dan kun je de metalen clipjes van het remlicht los drukken met een schroevendraaier.

Daarna het oppervlakte goed schoonmaken, en zou het schuim randje van het nieuwe remlicht even in de wd40 zetten. Zodat het op z'n plek kan schuiven zonder dat het scheurt.

i2paq

Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

zapp

#9
Citaat van: i2paq op  5 november 2019, 11:54:29
Zijn hier nu reacties verdwenen?

ja, mijn reactie is ineens weg. Het was een waardevolle tip om het probleem voorgoed op te lossen  Y

i2paq

#10
Citaat van: zapp op  5 november 2019, 13:31:31
ja, mijn reactie is ineens weg. Het was een waardevolle tip om tip probleem voorgoed op te lossen  Y

Gelukkig, ik dacht even dat ik te veel gesnoven had  :D

Ik denk dat er bij mij 2 zaken spelen, een defect 3e remlicht en een lekkage op een andere plek.

Het water loopt namelijk aan de zijkant de achterbak in. Je ziet het druppelen halverwege de achterklep (links en rechts van het raam, waar het plastic zit/kier met auto) en dan zo op de draagsteun hoedenplank. Hiervandaan drupt het de achterbak in.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

i2paq

Even een update: omdat het 3e remlicht ook stuk was is deze, als complete unit, vorige week vervangen bij de APK .

Bleek dat het rubber waarmee deze unit vast zat compleet verteerd en dus tevens zorgde voor de lekkage.

Alles is nu weer op orde.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev