Advertenties


Beauty met een beetje veel pech

Gestart door Wendiieeey, 13 juli 2019, 01:11:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorick

Ik snap je keuze, maar ik zou het daar toch nog niet bij laten. Het lijkt toch echt op dikke nalatigheid of geen goede informatievoorziening van de garage. Dat zou ik me niet zomaar voorbij laten gaan.

Misschien informatie inwinnen bij de bovag oid? Het lijkt me echt niet eerlijk en serviceverlenend wat er is gebeurd.

Wendiieeey

#16
Ondanks dat ik me inderdaad zwaar gen**id voel.
Blijven we vraagtekens hebben.

De ratel hebben hun niet meer gehoord, ze zijn met de auto bij de dealer geweest en daar is hij ook uitgelezen. Goh zou de ratel weg zijn door reset tijdens uitlezen bij de dealer (ik heb zelf maandagochtend voor laatst de ratel gehoord). Garage gaf zelf aan dat dealer net wat uitgebreider kan uitlezen.

Ze komen aan met feit dat me olie zwaar vervuild zou zijn, geloof me dat is ie niet. Maar kan ik zonder onderzoek niet hard maken, onderzoek is niet goedkoop.

Tevens loopt er volgens hun olie op de d-riem? Waardoor men nu ook geen garantie meer geeft voor de riem.
Kon deze afvegen met een doekje, uhmm de riem zit geheel afgekapt onder de motorkap.


Ik zal een stuk uit de mail toevoegen:

Wat betreft de airco kunnen we vrij kort zijn. Deze heeft een lekkage aan de aircoleiding die van de condensor naar de pomp loopt.

De temperatuurmeter die schommelt kan meerdere oorzaken hebben met de meest voor de hand liggende oorzaak: de thermostaat of verstopping.

Bij het vervangen van een waterpomp omwille van een lekkage wordt verder geen enkel onderdeel van het koelsysteem losgenomen of gezien.

Dit probleem zou beter aan het licht gekomen kunnen zijn omdat een nieuwe waterpomp meer druk levert dan de oude, en een lekkage altijd zorgt voor drukverlies in het koelsysteem.

Uiteindelijk de nokkenasversteller. Dit is een vrij kostbare reparatie. Wanneer deze geen visuele defecten vertoont laten wij de versteller zitten. Dit is ook uit eigen ervaring gezien wij dit type motor vaker in de werkplaats aantreffen met het vervangen van een distributieriem.

De oorzaak van een defecte nokkenasversteller ligt echter anders dan het "foutief monteren" van een distributieriem. Dit heeft in de meeste gevallen te maken met vervuiling van de motorolie, door het niet tijdig uitvoeren van de oliewissel/ gebruik van olie van mindere kwaliteit.
-'*'-

Overigens gaat het ons niet om feit foutief monteren, maar ons niet erop wijzen en daarmee aan ons de keus over laten om wel of niet te laten vervangen.

mark29

Oudere olie is wel degelijk een probleem voor nokkenasverstellers. Deze verstelt op oliedruk. Is die te dik en vervuild dan kan je het schudden.

Als je de versteller demonteert komt er iets olie uit inderdaad.
De dealer kan veel meer zien dan een universele garage, dat probeerde ik je al eerder aan te geven. Ga naar een andere garage deze universele kan goed beurtjes doen. Maar niet capabel genoeg bij specifieke klachten.

mark29

Als die waterpomp vervangen is. Je hoorde ook geluid denk ik toch wel aan lucht hoor.

Wendiieeey

#19
We hebben een avondje met mijn vader aan de auto besteed.
Haar weg doen, gaat me toch meer aan het hart dan gedacht :x
De nokkenas actuator hebben we los gehad, de inwendige staaf kun je niet bewegen.
Bobines los gehaald en schoon gemaakt. Bougies losgedraaid, schooongemaakt en de polenafstand wat korter gemaakt (0,09mm).
Nieuwe olie, nieuwe oliefilter (orginele Renault).
Luchtfilter aangepakt.
Dus eigenlijk een beurtje gehad.
Na uitvoer gestart en ze leek zelfs rustiger te lopen, netjes tussen de 750/800 toeren stationair.
We gaan even zien hoe ze de komende kilomters rijdt, in elk geval weer wat hoopvoller.

Maar als dit alles is. Kunnen we de nokkenas acurator ook zelf vervangen.

Mijn vader kan enkel niet bij stukje olie op de riem, als dat namelijk in welke vorm dan ook maar een waarheid had, zag ik ook olie onder de auto. Hij valt niet op de riem en vervliegt vervolgens, buiten dat is volgens hem onmogelijk omdat die zo afgedekt zit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev