Advertenties


Booskijkers voor en achterlicht toegestaan? (foto's)

Gestart door Sergify, 30 november 2018, 01:51:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sergify

Is er iemand die weet of dit soort booskijkers wettelijk zijn toegestaan voor de Renault Megane Coupe? Sta namelijk op het punt ze aan te schaffen maar wil niet voor niks geld uitgeven als ze verboden zijn





B.v.d.


Roadkill (Michiel)

Officieel volgens mij niet, maar zolang het aan de voorzijde je lichtbeeld niet hinderd heb je geen probleem met de apk. Ik zou het gewoon monteren, de kans dat je er problemen mee krijgt is echt heeeeeeeel erg klein.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Op rdw staat regelgeving online. Kun je zelf zo ff door spitten.
Zit het op een lichtgedeelte geplakt of een deel waar geen licht door komt?

Sergify

Citaat van: mark29 op 30 november 2018, 08:48:56
Op rdw staat regelgeving online. Kun je zelf zo ff door spitten.
Zit het op een lichtgedeelte geplakt of een deel waar geen licht door komt?

Voor zit het op een gedeelte waar geen licht achter vandaan komt. Achter volgens mij wel. Ga zo ff goed kijken

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Sergify

Zowel voor als achter zit het op een onderdeel van de lamphoes om het maar ff zo te noemen waar niks achter zit, ook geen reflectoren (weet niet of ik de goede termen gebruik). Dus in principe zou het niks uit moeten maken. Maar goed, je weet maar nooit

mark29

Lees ff de regelgeving zou ik zeggen. Of moet een ander voor je lezen?

mark

Booskijker
Een koplampglas mag beplakt zijn met een zogenaamde booskijker of met koplampwimpers als de functie van het licht (zoals lichtbeeld en opbrengst) niet nadelig wordt beïnvloed. Op dezelfde manier kunt u ook een gerepareerde beschadiging met bijvoorbeeld kit beoordelen.

Reparatie lenzen kunststof koplampen
Door steenslag, krassen of verwering kan het kunststof van de koplamp dof worden. Met als gevolg dat het lichtbeeld niet goed is. Het polycarbonaat van deze lenzen heeft in de fabriek een blanke laklaag gekregen. Bij de juiste reparatiemethode wordt de oude laklaag verwijderd en vervolgens krijgt de lens weer een nieuwe blanke laklaag. De lens krijgt dan weer zijn oorspronkelijke uitstraling. Door de reparatie verandert de lichtopbrengst, het lichtbeeld of de functie van de lamp dus niet en mag u het voertuig hierop voor de APK goedkeuren.

Alsjeblieft

http://handboek.rdw.nl/personenautos/lichten-lichtsignalen-en-retroreflecterende-voorzieningen/werking-en-toestand-verplichte-lichten-en-retroreflectoren

mark29

Als mensen eens zelf wat lezen. Leren ze veel meer....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev